- היברידית מתוחכמת
- אריזה מינימליסטית
- חיסכון בדלק
"מכונית עירונית מצוינת"
עיצוב ותדמית: |
|
||
העיצוב של יאריס הייבריד זהה ליאריס הרגילה למעט כמה טוויקים קטנים (פנסי לד אחוריים, רקע כחול בסמל וכו'). מדובר בעיצוב סולידי, שמשרת מטרה תכליתית ולא מסובב ראשים. זה היה נכון עד שהגיעה הגרסה המחודשת בספטמבר 2014 עם חרטום ה-X החדש שהוצג תחילה בטויוטה אייגו והקטנה יותר. |
|||
נוחות ואבזור: |
|
||
יאריס ההיברידית נוחה מאוד ומרווחת. היא גם מאובזרת היטב - בקרת אקלים מפוצלת, מסך מגע עם מצלמת רוורס, התנעה ללא מפתח ועוד. החסרונות בסעיף הזה - עיצוב פנים מעט קודר. . |
|||
ביצועי מנוע וצריכת דלק: |
|
||
טויוטה טועת שיאריס HSD היברידית צורכת בנזין בקצב של 29 ק"מ לליטר בעיר ו-27 ק"מ לליטר מחוץ לעיר. נתונים אלה, אם הם נכונים, יכתירו את יאריס HSD כמכונית החסכונית ביותר בישראל. אלא שבנסיעת המבחן המעורבת שביצעתי, שהייתה ברובה בינעירונית, נרשמה צריכת דלק אמיתית של 6 ליטרים ל-100 קילומטרים, כלומר 16.7 ק"מ לליטר. זה נתון יפה. נתון מכובד. אבל רחוק ממה שמצהיר היצרן ולמעשה קרוב למדי לנתון של טויוטה יאריס בנזין הרגילה – 14-15 ק"מ לליטר. מה לגבי ביצועי מנוע? טובים מאוד, המכונית זריזה. מנוע 1.5 ליטרים + מנוע חשמלי עושים את העבודה. |
|||
התנהגות כביש: |
|
||
ומה לגבי הנאת נהיגה? מהסעיף הזה, במכונית הזאת, צריך כנראה לשכוח. טויוטה יאריס HSD היא לא מכונית מלהיבה לנהג. התאוצות, בוודאי במצב ECO, הן מרדימות למדי. ההיגוי שקוע בעצמו בערפילים כבדים והחוויה כולה, איך לומר, קצת משעממת. מה שנשאר, זו הנאה אינטלקטואלית. יאריס HSD מזמינה את הנהג לבהות בצג המשוכלל ולחשוב כל הזמן על חיסכון בדלק. מה לעשות, ככה זה עם מכוניות היברידיות – ואני לא מדבר על היברידיות לשם ביצועים כמו לקסוס GS450h. |
|||
תמורה לכסף: |
|
||
אם התפריט שלכם כולל בעיקר נסיעות בינעירוניות אז עדיף לכם לרכוש את טויוטה יאריס בנזין הרגילה, שמחירה זול ב-11,000 שקלים מהיאריס ההיברידית (או דגמים אחרים בקטגוריה כמו למשל סוזוקי סוויפט 1.2 המצוינת). אבל אם אתם עכברי עיר אז יאריס HSD היא בחירה נבונה. אתם תקבלו מכונית חסכונית מאוד בנסיעה עירונית, מאובזרת היטב, נוחה וקלה לתמרון. |
בתוך העיר המערכת ההיבירידית מתפקדת אופטימלית: עוברת לעיתים תכופות למצב חשמלי טהור, מדוממת את מנוע הבנזין בכל עצירה, מנצלת היטב את הבלימות כדי לאגור עוד חשמל במצבר. ואילו מחוץ לעיר, במהירות גבוהה, הופכת המערכת ההיברידית לגיבנת או משקולת. בספטמבר 2014 הושקה בארץ גרסה מחודשת עם אותם מערכת כלאיים ואותו אבזור.
שם גרסה: | HSD |
שנת מודל: | 2012-2017 |
מס' דלתות: | 5 |
מקומות ישיבה: | 5 |
הנעה: | קדמית |
תיבת הילוכים: | אוטומטית - רציפה, הילוכים |
מנוע: | היברידי - בנזין + חשמל, 4 בוכנות |
נפח: | 1,497 סמ"ק |
הספק מירבי: | 74 כ"ס ב-4,800 סל"ד |
מומנט מירבי: | 11.3 קג"מ ב- 3,600 סל"ד |
מהירות מירבית: | 165 קמ"ש |
תאוצה ל- 100 קמ"ש: | 12 שניות |
צריכת דלק - נתוני יצרן: | 27.8 ק"מ לליטר |
צריכת דלק - אמיתית: | 17 ק"מ לליטר |
זיהום אויר: |
כריות אוויר: | 7 |
בקרת יציבות אלקטרונית: | יש |
מבחן ריסוק: |
![]() |
אורך: | 395.0 ס"מ |
רוחב: | 169.5 ס"מ |
גובה: | 152.0 ס"מ |
בסיס גלגלים: | 251.0 ס"מ |
משקל עצמי: | 1,085 ק"ג |
מידות צמיגים: | 185/60/15 |
נפח תא מטען: | 286 ליטרים |
מערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע צבעוני בגודל 7 אינץ', חיבור בלוטות', USB ו-AUX, שליטה מגלגל ההגה, בקרת אקלים מפוצלת, מחשב דרך, גלגל הגה וידית הילוכים מצופים בעור, תאורת יום (לד), פנסי ערפל, מערכת סיוע לזינוק בעליה, מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים, חישוקים קלים . |
מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות
0 תגובות ל"טויוטה יאריס הייבריד (שנים 2012-2017)"