טויוטה פריוס - חוות דעת

השורה התחתונה של יואב:

"טובה מקודמתה, אבל האם זה מספיק?"

יואב קווה יואב קווה
 
טויוטה פריוס,
ציון מסכם (מתוך 5)
4.0

יתרונות
  • חווית נהיגה סבירה
  • נוחות נסיעה טובה

 

  • עיצוב מתחכם
  • בורר הילוכים עדיין מוזר

 

חסרונות
טויוטה פריוס
טויוטה פריוס
טויוטה פריוס
טויוטה פריוס
טויוטה פריוס
טויוטה פריוס
טויוטה פריוס
טויוטה פריוס
טויוטה פריוס
טויוטה פריוס
 
 

טויוטה פריוס - גליון ציונים:

עיצוב ותדמית:

one starone starone starone starzero star

טויוטה פריוס הכניסה את הנעת הכלאיים לתודעה הציבורית. היא מעולם לא נחשבה מכונית יפהפיה, אבל היא כן קבעה איך מכונית הייבריד אמורה להיראות והשפיעה על עיצוב כל ההיברידיות המתחרות. מתיחת הפנים של הדור הרביעי הצרה את הפנסים, ועדכנה את הפגושים, אבל לא שינתה את המצב. כנראה שגם הדור הזה של פריוס ישאר בולט ומוחצן כדי שאף אחד לא יתבלבל בזיהוי.

נוחות ואבזור:

one starone starone starone starzero star

פריוס היתה הראשונה להתבסס על פלטפורמת TNGA המודולרית שמשרתת בין היתר את טויוטה קורולה וטויוטה קאמרי. מתיחת הפנים לא שינה את מידות המכונית או את תא הנוסעים שממשיך להציע עיצוב מחוכם, ואיכות חומרים משופרת. חבל שעל הדרך אבדה תחושת ה"חללית" של הדור הקודם. האבזור טוב עם תצוגה עילית צבעונית, מערכת מולטימדיה טויוטה טאצ' 2 בעלת צג מגע 7 אינץ', חימום מושבים קדמיים ועוד.

בזכות העברת הסוללה ההיברידית אל מתחת למושב האחורי, נפח תא המטען גדל ב-56 ליטר משמעותיים לסך של 501 ליטר. אבל זה לא מספיק וכמו בטויוטה C-HR כך גם פריוס מוותרת על הגלגל החלופי לטובת הגדלת נפח תא המטען ולמקרה שצריך, מציידת את המכונית בערכת ניפוח.

יש גם שינויי אבזור כאשר שתי רמות הגימור מקבלות טעינה אלחוטי לסלולר, ורמת הגימור הבכירה, "קומפורט", מוסיפה חימום מושבים קדמיים, תצוגה עלית שמקרינה על השמשה הקדמית, חיישני גשם, התרעת רכב בשטח מת מהצד ומאחור, ולראשונה בתולדות הדגם עם חישוקי 17אינץ' (במקום 15).

.

ביצועי מנוע וצריכת דלק:

one starone starone starone starzero star

אין שינוי ביחידת ההנעה לאחר מתיחת הפנים, כך שעדיין נמצא מנוע 1.8 ליטר, 122 כ"ס. שימו לב כי חישוקי ה-17 אינץ' שלראשונה מוצעים בפריוס, משפעים על צריכת הדלק הרשמית: 30.3 ק"מ לליטר עם חישוקי 17 לעומת 27.0 ק"מ לליטר עם חישוקי 15 אינץ'. על יופי משלמים.

תמורה לכסף:

one starone starone starone starzero star

גם אחרי מתיחת הפנים המחיר לא השתנה, אולם כיום לא בטוח שזה מספיק. ההתקדמות האדירה בתחום צריכת הדלק, אפילו של מתחרות בנזין ודיזל רגילות, מצמצמות את היתרון שיש לפריוס.

יואב, מה דעתך על טויוטה פריוס ?

מתיחת הפנים של הדור הרביעי שהגיעה אלינו באפריל 2019, נגעה רק לפן הקוסמטי. המטרה היתה לעדן את המראה שהיה מעט חריג. לא בטוח כמה זה יעזור לה להתמודד (בישראל ובעולם) עם עוד מתחרות שמציעות מכוניות היברידיות, ומצד שני עם ההתקדמות הטכנולוגית של מנועי בנזין ודיזל שמצמצמת את יתרון צריכת הדלק שהיה לפריוס בעבר.


טויוטה פריוס - מתחרות עיקריות:

MG EHS PHEV_01
MG EHS PHEV_01
יונדאי סונטה היברידית
יונדאי סונטה היברידית
סקודה אוקטביה
סקודה אוקטביה
טויוטה פריוס פלאג אין
טויוטה פריוס פלאג אין
יונדאי איוניק
יונדאי איוניק
קיה נירו
קיה נירו
MG ZS EV
MG ZS EV
אופל גרנדלנד X
אופל גרנדלנד X
מאזדה 3
מאזדה 3
מאזדה 3
מאזדה 3
ניסאן ליף
ניסאן ליף
סקודה קארוק
סקודה קארוק
קיה סיד SW
קיה סיד SW
טויוטה קורולה ספייס
טויוטה קורולה ספייס
טויוטה קורולה
טויוטה קורולה
מיצובישי אאוטלנדר PHEV
מיצובישי אאוטלנדר PHEV
טויוטה ראב 4
טויוטה ראב 4
פיג'ו 308
פיג'ו 308
פיז'ו 3008
פיז'ו 3008
שברולט אקווינוקס
שברולט אקווינוקס
טויוטה C-HR צריכת דלק
טויוטה C-HR צריכת דלק
מבחן דרכים סיאט אטקה
מבחן דרכים סיאט אטקה
חוות דעת אופל אסטרה סטיישן
חוות דעת אופל אסטרה סטיישן
אופל אסטרה - חוות דעת
אופל אסטרה - חוות דעת
סיטראון C4 פיקאסו
סיטראון C4 פיקאסו
יונדאי i30
יונדאי i30
טויוטה אוריס הייבריד סטיישן
טויוטה אוריס הייבריד סטיישן
טויוטה אוריס הייבריד
טויוטה אוריס הייבריד
פיז'ו 308SW
פיז'ו 308SW
רנו פלואנס
רנו פלואנס
יונדאי i30 סטיישן
יונדאי i30 סטיישן
 
 

טויוטה פריוס
הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 1.8 ל' היברידי, אקטיב
מחיר: 139,900 שקל
שנת מודל: 2019
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית - רציפה, הילוכים
מנוע: היברידי - בנזין + חשמל, 4 בוכנות
נפח: 1,798 סמ"ק
הספק מירבי: 98 כ"ס ב-5,200 סל"ד
מומנט מירבי: 14.5 קג"מ ב- 3,600 סל"ד
הספק משולב: 122 כ"ס

מנועים חשמליים:

הספק הנעה חשמלית קדמית: 71 כ"ס
מומנט הנעה חשמלית קדמית: 16.6 קג"מ

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 180 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 10.8 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 30.3 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 7
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 457.5 ס"מ
רוחב: 178.0 ס"מ
גובה: 147.0 ס"מ
בסיס גלגלים: 270.0 ס"מ
משקל עצמי: 1,375 ק"ג
מידות צמיגים: 195/65/15
נפח תא מטען: 532 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית תומכת בעברית עם מסך מגע 7 אינץ', שליטה מגלגל ההגה, כניסת USB ו-AUX, דיבורית בלוטות, מצלמת רוורס.

בתוך הרכב: מחשב דרך, בקרת אקלים מפוצלת, טעינה אלחוטית לסלולר, בקרת שיוט אדפטיבית, כניסה והתנעה ללא מפתח, הגה מצופה עור, כיוון גב תחתון חשמלי למושב הנהג, מצלמת רוורס, חיישני אורות, חיישני גשם, שקע 12V בתא המטען.

בטיחות: התרעת התנגשות, בלימה אוטונומית בחירום (כולל זיהוי להולכי רגל ביום), התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה אדפטיבית (מעבר אוטומטי בין אורות גבוהים לרגילים), זיהוי תמרורים, התרעת עייפות נהג, ניטור לחץ אוויר בצמיגים.

מחוץ לרכב: תאורת יום LED, פנסי ערפל, מראות מתקפלות חשמלית, חישוקים קלים.

.

0 תגובות ל"טויוטה פריוס"

                  
                                                                        

                    

                    

                    

                                          

                    

                                                      

                

                                                          

                                
                                                    
            
  השאירו תגובה:
     
   
     
   
     
   
  ברצוני להצטרף לניוזלטר.
קראתי ואני מסכים להוראות תקנון האתר
X

רוצה פרטים נוספים?

מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות

    שם*

    אימייל*

    טלפון*