- ממדים
- אבזור
- תדמית
עיצוב ותדמית: |
|
||
טויוטה כבר מזמן מנסה לנער מעליה את תדמית העיצוב האפרורית. לכן פרופורציות קאמרי דינמיות יותר והעיצוב אגרסיבי במיוחד. בהחלט מרשים. |
|||
נוחות ואבזור: |
|
||
לראשונה מזה 16 שנה (מ-2002), מדובר בקאמרי חדשה מהיסוד. היא בנויה על פלטפורמת TNGA המודולארית, שמשרתת קשת רחבה של דגמים כמו טויוטה פריוס וטויוטה C-HR. קאמרי היא המכונית הגדולה ביותר שבנויה על פלטפורמה זו וביחס לקודמתה מציעה בסיס גלגלים ארוך ב-5 ס"מ ורחב ב-4 ס"מ. המשמעות היא תא נוסעים מרווח מבעבר. האורך והגובה לעומת זאת הצטמקו ב-3 ס"מ. באפריל 2019 קאמרי קיבלה כמה עדכוני קוסמטיים בסביבת הנהג כמו גם שינויים אבזור בשל מעבר היבוא מיפן במקום ארה"ב. בין השינויים, מערכת מולטימדיה הפכה מקורית (כיוון שהייבוא מארה"ב בעבר הציג מערך תדרים שונה), וברמת הגימור הגבוהה, XLE, יש חנייה חניה היקפיים מקוריים, חישוקי 18" במקום 17", ניטור שטחים מתים ובלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור. מנגד, כעת כבר אין חלון גג ופתיחה חשמלית לתא המטען ויש 7 כריות אוויר במקום 10. . |
|||
ביצועי מנוע וצריכת דלק: |
|
||
בישראל היא מוצעת בגרסתה ההיברידית בלבד ועם יחידת כוח חדשה. נפח מנוע הבנזין זהה לזה של הדור הקודם, 2.5 ליטר, אך מדובר במנוע חדש לגמרי. בנוסף ובשונה מהמקובל, קאמרי תוצע עם אחת משתי סוללות: ליתיום יון (1 ק"ו/שעה) ברמת גימור 'LE' וניקל מטאל (1.6 ק"ו/שעה) ברמת הגימור המאובזרת 'XLE'. הסוללות אינן משפיעות על נתוני המנוע (208 כ"ס) או על הביצועים, אלא רק על צריכת הדלק, בין השאר בגלל שסוללות ליתיום יון קלות יותר. צריכת הדלק עומדת על 22.2 ק"מ לליטר עם סוללת ליתיום, לעומת 19.6 ק"מ לליטר בגרסה עם סוללת ניקל מטאל. בשל המעבר ליבוא מיפן באפריל 2019, הופסק יבוא קאמרי עם מצבר לתיום-יון שהיה ברמת הגימור LE, ושתי רמות הגימור מגיעות עם אותו מצבר ניקל-מטאל. במקביל יש הפחתה של 25 ק"מ במשקל הכללי (ל-1,595) וצריכת הדלק משופרת עם 23.3 ק"ה לליטר. בינואר 2020 ולאחר הפסקת ייבוא של מספר חודשים, התחדש היבוא. כמו בעבר היא תגיע מיפן, בגרסה היברידית ובתקינה אירופאית (בתחילת השיווק היא הגיעה מארה"ב). המעבר הקודם מארה"ב ליפן הוביל לעליית הספק מ-208 ל-218 כ"ס כנראה בשל הבדלי תקינה וללא שיפור בביצועים. כעת עם חידוש היבוא ההספק יורד חזרה 208 כ"ס וגם הפעם אין שינוי בביצועים או צריכת הדלק שעומדת על 23.3 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה. |
|||
תמורה לכסף: |
|
||
זו מכונית גדולה, מאובזרת ובעלת יחידת כוח היברידית. אבל המחיר לא זול ועם חזרתה בינואר 2020 הוא עוד התייקר. התמורה סבירה. |
זהו דור 8 לקאמרי, והוא שונה מדגמי העבר. ראשית כי עיצובו מוחצן ובוטה, כאופנת טויוטה כעת. שנית הפלטפורמה הזו דינמית יותר. שני אלה הם המרכיבים הבסיסיים לשאיפותיה של טויוטה: לפנות לקהל פחות שמרן.
שם גרסה: | 2.5 ל' היברידי, XLE |
מחיר: | 199,900 שקל |
שנת מודל: | 2019 |
מס' דלתות: | 4 |
מקומות ישיבה: | 5 |
הנעה: | קדמית |
תיבת הילוכים: | אוטומטית, 6 הילוכים |
מנוע: | היברידי - בנזין + חשמל, 4 בוכנות |
נפח: | 2,494 סמ"ק |
הספק מירבי: | 178 כ"ס ב-5,800 סל"ד |
מומנט מירבי: | 22.5 קג"מ ב- 3,600-5,200 סל"ד |
הספק משולב: | 208 כ"ס |
הספק הנעה חשמלית קדמית: | 118 כ"ס |
מומנט הנעה חשמלית קדמית: | 20.8 קג"מ |
מהירות מירבית: | 180 קמ"ש |
תאוצה ל- 100 קמ"ש: | 8.2 שניות |
צריכת דלק - נתוני יצרן: | 23.3 ק"מ לליטר |
זיהום אויר: |
כריות אוויר: | 7 |
בקרת יציבות אלקטרונית: | יש |
אורך: | 488.5 ס"מ |
רוחב: | 184.0 ס"מ |
גובה: | 144.5 ס"מ |
בסיס גלגלים: | 282.5 ס"מ |
משקל עצמי: | 1,595 ק"ג |
מידות צמיגים: | 235/45/18 |
נפח תא מטען: | 427 ליטרים |
מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית תומכת בעברית עם מסך בגודל 8 אינץ', חיבורי USB ו-AUX, דיבורית בלוטות', שליטה מגלגל ההגה, מצלמת רוורס. בתוך הרכב: בקרת אקלים מפוצלת כולל פתחי אוורור מאחור, ריפודי עור, תפעול חשמלי למושבים קדמיים, חימום למושבים הקדמיים, כניסה והנעה ללא מפתח, טעינה אלחוטי לסמארטפון, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חניה ומצלמות היקפיות, חיישני אורות, חיישני גשם. בטיחות: בלימת אוטונומית בחירום (כולל זיהוי הולכי רגל, ובנסיעה לאחור), התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים, תאורה אדפטיבית (מעבר בין אורות גבוהים לנמוכים), ניטור לחץ אוויר בצמיגים. מחוץ לרכב: פנסי לד היקפיים, פנסי ערפל קדמיים, מראות מתקפלות חשמלית, שמשות כהות, חישוקים קלים. . |
מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות
0 תגובות ל"טויוטה קאמרי"