יונדאי איוניק - חוות דעת

השורה התחתונה של יואב:

"יעילה, שימושית וחסכונית"

יואב קווה יואב קווה
 
יונדאי איוניק,
ציון מסכם (מתוך 5)
4.5

יתרונות
  • תא נוסעים
  • שימושיות
  • צריכת דלק

 

 

חסרונות
יונדאי איוניק
יונדאי איוניק
יונדאי איוניק
יונדאי איוניק
יונדאי איוניק
יונדאי איוניק
יונדאי איוניק
יונדאי איוניק
 
 

יונדאי איוניק - גליון ציונים:

עיצוב ותדמית:

one starone starone starone starzero star

מתיחת הפנים ליטשה במעט את העיצוב החיצוני, ובעיקר מתיישרת עם הקו הנוכחי והמוחצן יותר של יונדאי. בתא הנוסעים השינוי כבר משמעותי, עם מסך מולטימדיה מקורי חדש בגודל 8 אינץ' שניצב מעל הקונסולה ומחליף את המערכת בהתקנה מקומית שהוצעה בעבר (ועדיין מוצעת בתוספת תשלום). בנוסף עוצבו מחדש פקדי מערכת בקרת האקלים, פתחי המיזוג, לוח המחוונים ועוד. התוצאה הרבה יותר אלגנטית.

נוחות ואבזור:

one starone starone starone starzero star

כבעבר איוניק חולק פלטפורמה עם קיה נירו ומציע את אותם ממדים ואותה שימושיות. גם האבזור העשיר שהיה בעבר נותר וזכה לכמה תוספות: בלם יד חשמלי במקום בלם רגל, כשברמת הגימור הבכירה, 'סופרים', נוספו חיישני חנייה היקפיים ותאורת לד מלאה מלפנים.

הגרסה החשמלית משווקת ברמת גימור פרסטיג' שדומה לרמת 'סופרים' באיוניק ההיברידית.

.

ביצועי מנוע וצריכת דלק:

one starone starone starone starzero star

יחידת הכוח עודכנה בעיקר כדי לעמוד בתקני הזיהום הנוכחיים ומציעה את אותו השילוב שהיה קודם: מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר (105 כ"ס) וחשמלי (43.5 כ"ס) שניזון ממצברי ליתיום-יון. אין שינוי בהספקי המנועים וגם לא בהספק המשולב שנותר על 141 כ"ס. זו גם אותה תיבה אוטומטית רובוטית מצמד כפול עם 6 הילוכים, אבל כעת נוספה אפשרות לתפעול ידני של התיבה באמצעות ידיות מאחורי גלגל ההגה. במצב "חסכון" הידיות מאפשרות לבחור בין דרגות הבלימה הרגרנטיבית. זו למעשה אפשרות נהיגה באמצעות דוושה אחת – דוושת התאוצה – כשבלימה נעשית ע"י המנוע החשמלי ולא מערכת הבלימה.

הגרסה החשמלית אחרי מתיחת הפנים הצטרפה בספטמבר 2020 ומציעה מנוע משודרג ובעיקר טווח משופר. המנוע כעת מפיק 136 כ"ס (תוספת של 16 כ"ס) כשאין שינוי במומנט או בביצועים. עיקר השינוי הוא הטמעת סוללות לתיום-יון עם קיבולת גדולה יותר: 38.3 קוט"ש בהשוואה ל-28 קוט"ש בדגם לפני מתיחת הפנים. התוצאה היא טווח מוגדל של 412 ק"מ בנסיעה עירונית או 311 ק"מ במסלול משולב (לפי תקן WLTP). לפני מתיחת הפנים טווח הנסיעה עמד על 280 ק"מ לפי התקן הישן (NEDC), וההערכה היא שלפי תקן זה, טווח הדגם המחודש יעמוד על 375 ק"מ (תוספת של 34%).

טעינה מלאה משקע ביתי אורכת 10.5 שעות, מעמדה מנוהלת (32 אמפר) 5.5 שעות ומעמדה מהירה 54-57 דקות ל-80% טעינה.

תמורה לכסף:

one starone starone starone starhalf star

המחיר התייקר במעט ועדיין איוניק מציעה תמורה מצוינת. כי במחיר של משפחתית סטנדרטית, מקבלים משפחתית ירוקה וחסכונית, מאוד מאובזרת, תא נוסעים שימושי ואחריות מורחבת.

הגרסה החשמלית תחסוך בדלק ובעלויות נוספות. אבל היא יקרה יותר לרכישה, והשילוב בין מיעוט עמדות מהירות וזמן טעינה איטי, יכול להגביל, כך שהתמורה בינונית.

יואב, מה דעתך על יונדאי איוניק ?

איוניק הוא לא רק הדגם ההיברידי העצמאי הראשון של יונדאי, הוא גם הרכב הראשון בעולם שמוצע עם 3 מערכות הנעה שונות: היברידי, היברידי פלאג-אין (PHEV) וחשמלי לגמרי. זו מתיחת הפנים לדגם שמאוד מורגשת בתא הנוסעים שהפך אלגנטי הרבה יותר.
בספטמבר 2020 הצטרפה הגרסה החשמלית אחרי מתיחת הפנים שעיקר הבשורה היא הארכה משמעותית של 34% בטווח הנסיעה, ל-412 ק"מ בנסיעה עירונית או 311 ק"מ בתוואי משולב.


יונדאי איוניק - מתחרות עיקריות:

הונדה סיוויק
הונדה סיוויק
סקודה אוקטביה
סקודה אוקטביה
רנו גרנד טור
רנו גרנד טור
פורד פוקוס אקטיב טורר
פורד פוקוס אקטיב טורר
פורד פוקוס
פורד פוקוס
פורד פוקוס ST-ליין
פורד פוקוס ST-ליין
טויוטה פריוס פלאג אין
טויוטה פריוס פלאג אין
קיה נירו
קיה נירו
MG ZS EV
MG ZS EV
מאזדה 3
מאזדה 3
מאזדה 3
מאזדה 3
ניסאן ליף
ניסאן ליף
קיה סיד SW
קיה סיד SW
Kia-Ceed-2019_06
Kia-Ceed-2019_06
טויוטה פריוס
טויוטה פריוס
סיטראון C4 ספייסטורר
סיטראון C4 ספייסטורר
רנו גרנד קופה
רנו גרנד קופה
טויוטה קורולה האצ'בק
טויוטה קורולה האצ'בק
טויוטה קורולה ספייס
טויוטה קורולה ספייס
טויוטה קורולה
טויוטה קורולה
יונדאי אלנטרה
יונדאי אלנטרה
 
 

יונדאי איוניק
הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 1.6 ל היברידי, סופרים
מחיר: 140,900 שקל
שנת מודל: 2019
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוט'-רובוטי מצמד כפול, 6 הילוכים
מנוע: היברידי - בנזין + חשמל, 4 בוכנות
נפח: 1,580 סמ"ק
הספק מירבי: 105 כ"ס ב-5,700 סל"ד
מומנט מירבי: 15.0 קג"מ ב- 4,000 סל"ד
הספק משולב: 141 כ"ס

מנועים חשמליים:

הספק הנעה חשמלית קדמית: 43.5 כ"ס
מומנט הנעה חשמלית קדמית: 17.3 קג"מ

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 185 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 11.1 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 23.9 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 20 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 7
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 447.0 ס"מ
רוחב: 182.0 ס"מ
גובה: 145.0 ס"מ
בסיס גלגלים: 270.0 ס"מ
מידות צמיגים: 225/45/17
נפח תא מטען: 456 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,518 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך 8 אינץ', ומערכת הפעלה 'קונקטד' של כלמוביל, 2 חיבורי USB, דיבורית בלוטות', שליטה מגלגל ההגה, מצלמת רוורס.

בתוך הרכב: בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג למושב האחורי, מושב נהג מתכוונן חשמלי, מפתח חכם לפתיחה והתנעה, טעינה אלחוטי לסלולר, ידיות להעברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה, חיישני גשם, חיישני תאורה, הגה וידית הילוכים בציפוי עור.

בטיחות: התרעת התנגשות מלפנים, בלימה אוטונומית בחירום (עד 80 קמ"ש בזיהוי כלי רכב ועד 70 קמ"ש בזיהוי הולכי רגל), התרעה על סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב בשטח מת (כולל תנועה חוצה מאחור), תאורה אדפטיבית, ניטור ערנות נהג, ניטור לחץ אוויר בצמיגים.

מחוץ לרכב: תאורת לד היקפית, פנסי ערפל קדמיים, מצלמת רוורס, מראות מתקפלות חשמלית, חיישני חנייה היקפיים מקוריים, חלונות כהים מאחור, חישוקים קלים.

.

0 תגובות ל"יונדאי איוניק"

                  
                                                                        

                    

                    

                    

                                          

                    

                                                      

                

                                                          

                                
                                                    
            
  השאירו תגובה:
     
   
     
   
     
   
  ברצוני להצטרף לניוזלטר.
קראתי ואני מסכים להוראות תקנון האתר
X

רוצה פרטים נוספים?

מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות

    שם*

    אימייל*

    טלפון*