- עיצוב
- ליטוש
- איכות
"מרשים. ואפילו מאוד"
עיצוב ותדמית: |
|
||
עיצוב הרבה יותר יוקרתי מקודמו, יונדאי ix35. החזית של טוסון מזכירה את יונדאי סנטה פה. הרכב מפוסל למראה, דינמי ומרשים. התדמית של יונדאי בישראל טובה מאוד והרכב הזה צפוי לככב גם בשוק היד שנייה. |
|||
נוחות ואבזור: |
|
||
נוחות הנסיעה טובה גם בגרסאות עם חישוקי 17 אינץ' ואפילו עם 19. מרחב הפנים השתפר לעומת הדור הקודם אם כי תא המטען לא ענקי בנפחו. רמות האבזור תלויות בגרסה. בגרסאות היקרות תמצאו שפע של פינוקים כולל, לראשונה בקטגוריה הזאת, איוורור למושבים. גרסת ה-1.6 ליטר (132 כ"ס) תוצע רק ברמת גימור 'פריים' עם מערכת שמע מקורית ובלוטות', בחירת מצבי ניהוג, בקרת שיוט, חישוקים קלים ועוד. גרסת ה-2.0 ליטר תוצע בשתי רמות גימור. 'פרמיום' עם מערך המולטימדיה 'קונקטד' שפותח על ידי היבואנית, עם מצלמת רוורס, WAZE ואפליקציות נוספות, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים לאחור וחישוקים גדולים יותר. הבכירה בהיצע היא רמת 'אופן-טופ' שתוסיף גג פנוראמי נפתח ותאורת לד אחורית. בפברואר 2016 הורחב ההיצע עם גרסת 4X4 שנמכרת ברמת 'פרימיום' בלבד, וגם עם רמת אבזור חדשה והכי מאובזרת. כעת מוצעת גרסה ה-2.0 ליטר ב-3 רמות אבזור שונות. רמת האבזור החדשה מכונה 'סופרים' ומוסיפה ריפודי עור, מפתח חכם, חישוקי 19 אינץ' קלים ועוד. בסוף 2017 נוספה רמת גימור בסיסית עבור מנוע ה-2.0 ליטר. היא נקראת 'פריים פלוס' וזהה בתכולתה לזו עם מנוע ה-1.6 ליטר. עם פער של 2,000 שקלים בלבד, גרסה זו מיתרת את רכישת ה-1.6 ליטר החלש. בנוסף שונו ושודרגו שאר רמות האבזור, אבל חשוב מכך מתווספים לראשונה כמה מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות. מרמת גימור 'אופן סקאי פלוס' מקבלים התרעה ותיקון סטייה מנתיב, ומרמת 'לקשרי' (שהחליפה בהזדמנות זו את 'סופרים') ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור. עדיין אין באף גרסה התרעת התנגשות (פריט שמחייב התקנת 'מובילאיי'), ואין באף גרסה בלימה אוטונומית. עפ"י ארגון הבטיחות האירופאיים (EuroNcap) טוסון זכאי לציון של חמישה כוכבים. אולם את הציון הזה הוא קיבל כשהוא צויד עם התרעת סטייה מנתיב (קיימת רק בחלק מרמות הגימור), ועם מכסה מנוע אקטיבי לצמצום הפגיעה בהולכי רגל (אין באף גרסה). בהעדר פרטים אלה, לא בטוח שהוא זכאי לציון הזה. . |
|||
ביצועי מנוע וצריכת דלק: |
|
||
טוסון בתחילת דרכו הגיע עם מנוע בנזין 1.6 ליטר, 132 כ"ס, חיוור למדי, ולצידו המנוע הקודם - 2.0 ליטרים (155 כ"ס) שקצת מאכזב ברעש ובחספוס שלו. זהו מנוע ישן יחסית, שגם הופיע ביונדאי ix35. מה לגבי צריכת דלק? יונדאי טוסון 1.6, צריכת דלק אמיתית: 10 ק"מ לליטר. בפברואר 2016 נוספה גרסת הנעה כפולה. זו מוצעת בשילוב עם מנוע ה-2.0 ליטר המוכר מגרסאות ההנעה הקדמית. בנובמבר 2017 חלו כמה שינויים: החל שיווק מנוע 2.0 ליטר גם ברמת גימור 'פריים פלוס' הבסיסית שזהה בתכולתה לזו עם מנוע ה-1.6 ליטר. פער של 2,000 שקלים בלבד, יתר את רכישת ה-1.6 ליטר החלש ושיווקו הופסק. בנוסף גרסת ההנעה הכפולה שהתווספה בפברואר 2016 ירדה מההיצע. וגם הצטרף מנוע 1.6 ליטר מוגדש טורבו, 177 כ"ס ובשילוב לתיבה כפולת מצמד עם שבעה הילוכים. זו יחידת הכוח הבכירה והיא מקבילה לזו שנמצא בקיה ספורטאז', אולם בעוד שבטוסון היא משודכת להנעה קדמית, בספורטאז' היא מוצעת בהנעה כפולה. |
|||
יכולת שטח: |
|
||
גם בגרסת ה-4X4 שלו, יונדאי טוסון מתאים מקסימום לדרכי עפר כבושות. שיווק גרסת ההנעה הכפולה הופסק בנובמבר 2017. |
|||
תמורה לכסף: |
|
||
בתחילת דרכו הוא הציע תמורה טובה. בעיקר כי הוא נראה טוב, מוצע במגוון רחב של רמות גימור ובטווח מחירים רחב ואטרקטיבי. אבל זו הקטגוריה הצומחת ביותר, והמתחרים הצעירים ממנו, כבר מציעים תמורה עדיפה. |
מה קרה שהקוריאנים וויתרו על השם ix35 וחוזרו לטוסון? כי יונדאי חושבת גלובלי. ואם השוק הגדול ביותר הוא ארה"ב, אז השם שמככב שם צריך להמשיך לכל העולם. הדור השלישי של טוסון – גדול יותר, מרשים יותר, מלוטש יותר. הוא הגיע לישראל באוקטובר 2015, כשבפברואר 2016 נוספה גרסת הנעה כפולה ועוד רמת אבזור עבור גרסת הנעה קדמית. בסוף 2017 נוסף מנוע 1.6 ליטר מוגדש טורבו ונוספה רמת גימור בסיסית עבור מנוע ה-2.0 ליטר במחיר מוזל שמיתרת את מנוע ה-1.6 ליטר החלש. בסוף 2018 הגיע טוסון לאחר מתיחת פנים.
שם גרסה: | 2.0 ליטר, אוטומטי, פריים פלוס |
מחיר: | 144,900 שקל |
שנת מודל: | 2018 |
מס' דלתות: | 5 |
מקומות ישיבה: | 5 |
הנעה: | קדמית |
תיבת הילוכים: | אוטומטית, 6 הילוכים |
מנוע: | בנזין, 4 בוכנות |
נפח: | 1,999 סמ"ק |
הספק מירבי: | 155 כ"ס ב-6,200 סל"ד |
מומנט מירבי: | 19.6 קג"מ ב- 4,000 סל"ד |
מהירות מירבית: | 181 קמ"ש |
תאוצה ל- 100 קמ"ש: | 11.1 שניות |
צריכת דלק - נתוני יצרן: | 12.7 ק"מ לליטר |
זיהום אויר: |
כריות אוויר: | 6 |
בקרת יציבות אלקטרונית: | יש |
מבחן ריסוק: |
![]() |
אורך: | 447.5 ס"מ |
רוחב: | 185.0 ס"מ |
גובה: | 165.0 ס"מ |
בסיס גלגלים: | 267.0 ס"מ |
משקל עצמי: | 1,450 ק"ג |
מידות צמיגים: | 215/70/16 |
נפח תא מטען: | 488 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,478 ליטרים |
מולטימדיה: מערכת מולטימדיה 'קונטקטד' של כלמוביל, מסך מגע בגודל 8 אינץ' (כולל אפליקציית Waze), כניסת USB, בלוטות', שליטה מגלגל ההגה, מצלמת רוורס. בטיחות: מערכת מובילאיי, מערכת לניטור לחצי אוויר בצמיגים. בתוך הרכב: מחשב דרך, בקרת שיוט, תא כפפות מקורר, גלגל הגה וידית הילוכים מצופים עור. מחוץ לרכב: חישוקים קלים, תאורת יום LED, פנסי ערפל קדמיים, מסילות בגג, מראות מתקפלות, שמשות כהות. . |
מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות
0 תגובות ל"יונדאי טוסון (2015-2018)"