יונדאי טוסון - חוות דעת

השורה התחתונה של יואב:

"מרשים. ואפילו מאוד"

יואב קווה יואב קווה
 
יונדאי טוסון,
ציון מסכם (מתוך 5)
4.0

יתרונות
  • עיצוב
  • ליטוש
  • איכות
  • מנוע 2.0 ל' מיושן
  • צריכת דלק
חסרונות
יונדאי טוסון
יונדאי טוסון
יונדאי טוסון
יונדאי טוסון
יונדאי טוסון
יונדאי טוסון
יונדאי טוסון
יונדאי טוסון
יונדאי טוסון
יונדאי טוסון
יונדאי טוסון
יונדאי טוסון
 
 

יונדאי טוסון - גליון ציונים:

עיצוב ותדמית:

one starone starone starone starhalf star

יונדאי קונה היה הראשון להציג את החזית החדשה. יונדאי סנטה פה, ומתיחת הפנים של הטוסון, כבר יישרו קו וכעת כל משפחת הפנאי מציגה חזית אחידה. התוצאה אגרסיבית יותר, ונאה מאוד. התדמית של יונדאי בישראל ושל טוסון בפרט, טובה מאוד.

נוחות ואבזור:

one starone starone starone starzero star

עיקר העדכון בדגם הוא בתא הנוסעים. סביבת הנהג שונה לחלוטין, בנויה מחומרים רכים ונעימים יותר, ומפוסלת בסגנון שכבר נראה בקונה ובסנטה פה. במרכז הקונסולה מסך מולטימדיה "צף" בגודל 7 אינץ' (לפני כן היה מסך גדול יותר שהותקן בארץ). גם רמות הגימור שופרו. בכל רמות הגימור בקרת אקלים מפוצלת הכוללת פתחים מאחור (לפני כן רק מרמת 'אופן סקאי'), ולמעט ב'פריים פלוס' הבסיסית, לכולן חלון גג. רמת 'עלית' מחליפה את רמת 'לקשרי', הגבוהה ביותר, ומציעה אבזור דומה.

ללא ספק השינוי החשוב ביותר, הוא הוספת מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות. כעת כל רמות הגימור כוללות התרעת התנגשות ובלימת אוטונומית בחירום (שניהם לא היו בכלל בדגמים ששוקו בארץ), תיקון סטייה מנתיב (היה רק ברמות הגבוהות) ועמעום אורות (לא שווק בארץ). ברמת הגימור 'עילית' נמצא גם ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור (בדומה לרמת 'לקשרי').

ביונדאי גם מדברים על כיול מחדש למתלים, הקשחת המרכב ובידוד שופר. נוחות הנסיעה גם לפני מתיחת הפנים היתה טובה, כעת היא טובה מעט יותר. האווירה גם שקטה יותר מלבד רעשי הכביש שמסוננים פחות.

.

ביצועי מנוע וצריכת דלק:

one starone starone starhalf starzero star

אותן יחידות הנעה שהיו קודם, ממשיכות גם לתוך טוסון המחודש בהבדל אחד: יש מחשב ניהול מנוע חדש לגרסת הבנזין האטמוספרית (2.0 ליטר, 155 כ"ס בשילוב לתיבה אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים). אין שינוי בגרסת הטורבו-בנזין (1.6 ליטר, 177 כ"ס, תיבה אוטומטית-רובוטית כפולת מצמד, 7 הילוכים והנעה קדמית). מנוע ה-2.0 ליטר קצת מאכזב ברעש ובחספוס שלו. זהו מנוע ישן יחסית, שגם הופיע ביונדאי ix35. מה לגבי צריכת דלק? יונדאי טוסון 2.0 ליטר, צריכת דלק אמיתית: 9 ק"מ לליטר.

יכולת שטח:

one starhalf starzero starzero starzero star

תמורה לכסף:

one starone starone starone starhalf star

מתיחת הפנים טיפלה בדיוק היכן שכואב. וזה בולט במיוחד בגרסת הבסיס 'פרים פלוס', בה כעת התמורה טובה. אבל טוסון כבר וותיק. בזמן הזה נוספו ים מתחרים ואלה שועטים קדימה. התמורה ברמות הגימור הגבוהות פחות מוצלחת.

יואב, מה דעתך על יונדאי טוסון ?

רבותי, מהפך! לראשונה קטגוריית רכבי הפנאי עקפה את קטגוריית המשפחתיות (סיכום מכירות 2018) והפכה לגדולה ביותר בישראל. טוסון היה בין אלה שגרמו לשינוי. עם פתיחת שנת 2019 החל שיווק הדגם לאחר מתיחת פנים שעיקרה עדכון תא הנוסעים והוספת מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות מקוריות לכל רמות הגימור.


יונדאי טוסון - מתחרות עיקריות:

קיה סלטוס. צלם: רונן טופלברג
קיה סלטוס. צלם: רונן טופלברג
פורד קוגה
פורד קוגה
פורד פוקוס אקטיב טורר
פורד פוקוס אקטיב טורר
הונדה HR-V אחרי מתיחת פנים
הונדה HR-V אחרי מתיחת פנים
רנו קוליאוס
רנו קוליאוס
קיה אקסיד
קיה אקסיד
מיצובישי ASX
מיצובישי ASX
מיצובישי אקליפס קרוס
מיצובישי אקליפס קרוס
מאזדה CX-30
מאזדה CX-30
קיה נירו
קיה נירו
אופל גרנדלנד X
אופל גרנדלנד X
סקודה קארוק
סקודה קארוק
הונדה CR-V
הונדה CR-V
סיטרואן C5 איירקרוס
סיטרואן C5 איירקרוס
סיטראון C4 ספייסטורר
סיטראון C4 ספייסטורר
מיצובישי אאוטלנדר PHEV
מיצובישי אאוטלנדר PHEV
קיה ספורטאז'
קיה ספורטאז'
טויוטה ראב 4
טויוטה ראב 4
פיז'ו 3008
פיז'ו 3008
סובארו פורסטר
סובארו פורסטר
מיצובישי אאוטלנדר
מיצובישי אאוטלנדר
ג'יפ קומפאס
ג'יפ קומפאס
Subaru XV-4
Subaru XV-4
מאזדה CX-5
מאזדה CX-5
שברולט אקווינוקס
שברולט אקווינוקס
חוות דעת - ניסאן קשקאי
חוות דעת - ניסאן קשקאי
ניסאן איקסטרייל - צורה חדשה
ניסאן איקסטרייל - צורה חדשה
פולקסוואגן טיגואן רכב חדש
פולקסוואגן טיגואן רכב חדש
סקודה קודיאק רכב חדש
סקודה קודיאק רכב חדש
טויוטה C-HR צריכת דלק
טויוטה C-HR צריכת דלק
פיז'ו 5008 דגם חדש
פיז'ו 5008 דגם חדש
מבחן דרכים סיאט אטקה
מבחן דרכים סיאט אטקה
סאנגיונג טיבולי
סאנגיונג טיבולי
רנו קדג'אר
רנו קדג'אר
ג'יפ רנגייד
ג'יפ רנגייד
סאנגיונג קורנדו
סאנגיונג קורנדו
 
 

יונדאי טוסון
הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 2.0 ליטר, אוטו, פריים פלוס
מחיר: 149,900 שקל
שנת מודל: 2018
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
מנוע: בנזין, 4 בוכנות
נפח: 1,999 סמ"ק
הספק מירבי: 155 כ"ס ב-6,200 סל"ד
מומנט מירבי: 19.6 קג"מ ב- 4,000 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 181 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 11.1 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 11.9 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 448.0 ס"מ
רוחב: 185.0 ס"מ
גובה: 166.0 ס"מ
בסיס גלגלים: 267.0 ס"מ
משקל עצמי: 1,480 ק"ג
מידות צמיגים: 225/55/18
נפח תא מטען: 488 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,478 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך 7 אינץ', ומערכת הפעלה 'קונטקטד' של כלמוביל, חיבור USB ו-AUX, דיבורית בלוטות', שליטה מגלגל ההגה.

בתוך הרכב: בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, תא כפפות מקורר, חיישני גשם, חיישני תאורה, גלגל הגה וידית הילוכים מצופים עור, מצלמת רוורס.

בטיחות: התרעת התנגשות מלפנים, בלימת אוטונומית בחירום, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, שמירה על מרכז הנתיב, התרעת ערנות לנהג, תאורה אדפטיבית (מעבר אוטומטי בין אורות דרך לגבוהים), ניטור לחץ אוויר בצמיגים.

מחוץ לרכב: תאורת יום לד, פנסי ערפל קדמיים, חלונות כהים מאחור, מסילות בגג, מראות מתקפלות חשמלית, חישוקים קלים.

.

0 תגובות ל"יונדאי טוסון"

             
  השאירו תגובה:
     
   
     
   
     
   
  ברצוני להצטרף לניוזלטר.
קראתי ואני מסכים להוראות תקנון האתר
X

רוצה פרטים נוספים?

מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות

    שם*

    אימייל*

    טלפון*