יונדאי קונה - חוות דעת

השורה התחתונה של יואב:

"רכב פנאי אטרקטיבי"

יואב קווה יואב קווה
 
יונדאי קונה,
ציון מסכם (מתוך 5)
4.5

יתרונות
  • עיצוב
  • אבזור מותרות
  • אבזור בטיחות
  • צריכת דלק
  • פלטפורמה מיושנת
חסרונות
יונדאי קונה
יונדאי קונה
יונדאי קונה
יונדאי קונה
יונדאי קונה
יונדאי קונה
יונדאי קונה
יונדאי קונה
hyundai KONA
hyundai KONA
kona_pic (8)
kona_pic (8)
kona_pic (7)
kona_pic (7)
hyundai_kona_33
hyundai_kona_33
 
 

יונדאי קונה - גליון ציונים:

עיצוב ותדמית:

one starone starone starone starhalf star

הוא נראה מצוין, אגרסיבי ומנופח ובו זמנית משורטט בקו זורם ולא מוחצן. התדמית של יונדאי מצוינת ויחד עם הדגמים הטכנולוגיים יותר כמו יונדאי איוניק ויונדאי סונטה היברידית, מנסה היבואנית להרים את הרף גבוה עוד יותר.

נוחות ואבזור:

one starone starone starone starhalf star

ממדיו מעורבים: מצד אחד אורכו וגובהו קרובים לקצה התחתון של הקטגוריה, מנגד רוחבו ובסיס הגלגלים נדיבים וממקמים אותו בין כלי הרכב הגדולים בקטגוריה. נפח תא המטען סביר לקטגוריה.
יונדאי קונה מוצע בשתי רמות גימור שכוללות מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות. רמת גימור פרימיום תכלול את מערכת המולטימדיה 'קונקטד' שפתחה כלמוביל, עם מסך מגע מקורי בגודל 7 אינץ', צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, בקרת שיוט, בקרת אקלים, שמשות אחוריות כהות, חישוקי 17 אינץ' קלים ועוד. רמת גימור סופרים מוסיפה צביעה שונה לגג, משטח טעינה לסמארטפון, כניסה והנעה ללא מפתח חישוקי 18 אינץ' ועוד.

במרץ 2018 נוספה רמת הגימור האמצעית 'פרסטיג''. המפרט זהה לרמת 'סופרים' הבכירה כשההבדל היחידי הוא היעדר צביעה דו-גונית חיצונית.

עם הצטרפות גרסת ההנעה הקדמית בפברואר 2019, הופסק שיווק רמת 'סופרים'.

במאי 2020 הצטרפה קונה ההיברידית. תא הנוסעים בה ובטורבו זהה למעט בלם היד (חשמלי בהיברידי, ורגיל בטורבו), ועוד כמה שינויים מינוריים בגוונים ובחומרים של כמה פרטים. גם הגרסה ההיברידית נמכרת באותן שתי רמות האבזור (פרימיום ופרסטיג'), בהבדל אחד: הגרסה ההיברידית מגיעה עם חישוקי 16 אינץ' קלים. חישוקי 18 אינץ' מוצעים לגרסה זו בחו"ל, אבל הם יוציאו את קונה מקבוצה 2 במיסוי הירוק. דבר שיפחית את הקלות המיסוי עליה.

.

ביצועי מנוע וצריכת דלק:

one starone starone starone starzero star

בעולם מוצע הדגם בכמה יחידות כוח, אבל בשל רצון היבואנית למתג את עצמה גבוה יותר, קונה מוצע בישראל (לפחות בתחילת דרכו) בתצורת ההנעה הבכירה ביותר שקיימת לדגם: טורבו-בנזין 1.6 ליטר, 177 כ"ס, תיבת שבעה הילוכים אוטומטית-רובוטית עם מצמד כפול והנעה כפולה קבועה. הביצועים כצפוי מצוינים. בהמשך יגיעו גם מנועים נוספים בסיסיים יותר.

בתחילת 2019 הצטרפה גרסת הנעה קדמית לאותו מנוע. כיוון שאין בזבוז כוח להנעת הגלגלים האחוריים, ובגלל שינויים ביחסי העברה שבתיבת ההילוכים, הביצועים וצריכת הדלק טובים במעט.

הגרסה ההיברידית הצטרפה במאי 2020. לזו אותה יחידת כוח שנמצא בדגמים אחרים בקונצרן, למשל יונדאי איוניק וקיה נירו. היא משלבת מנוע בנזין אטמוספרי 1.6 ליטר עם מנוע חשמלי שיחדיו מייצרים 141 כ"ס. התיבה אוטומטית רובוטית כפולת מצמד עם 6 הילוכים, ההנעה קדמית והביצועים פחות טובים מאלה שבגרסת הטורבו. צריכת הדלק טובה משמעותית בהיברידית.

יכולת שטח:

one starhalf starzero starzero starzero star

יש הנעה כפולה קבועה, ואפילו פגוש אחורי קצר וגבוה שמבטיח זווית נטישה טובה. אבל החרטום ארוך ונמוך, ובעיקר מרווח גחון של 17 ס"מ מכתיבים התנהלות שבילים בלבד.

תמורה לכסף:

one starone starone starone starhalf star

הקטגוריה סופר מבוקשת, האבזור שופע, והמנוע גיבור. המחיר התחרותי מעניק את החותמת הדרושה ליצירת תמורה גבוהה.

הגרסה ההיברידית יקרה ב-9% וב-6% ביחס לגרסת הטורבו הנעה קדמית. בנסועה ממוצעת של 15,000 ק"מ בשנה, זה פער שייסגר בכ-3 שנים. התמורה טובה, אבל של הטורבו, החזקה משמעותית, טובה יותר.

יואב, מה דעתך על יונדאי קונה ?

הוא נקרא על שם אזור חוף בהוואי, ומתברג מתחת ליונדאי טוסון. יש לו גם אח תאום – קיה סטוניק.

גרסת הנעה קדמית הצטרפה לראשונה בתחילת 2019, ומחירה המוזל אפשר לדגם לחדור גם לציי הרכב. הבעיה היא שבינתיים ציי הרכב חיפשו אלטרנטיבה היברידית. זו הגיעה בקונה ההיברידית שעלתה ארצה במאי 2020.


יונדאי קונה - מתחרות עיקריות:

קיה סלטוס. צלם: רונן טופלברג
קיה סלטוס. צלם: רונן טופלברג
פורד פוקוס אקטיב טורר
פורד פוקוס אקטיב טורר
פורד פוקוס ST-ליין
פורד פוקוס ST-ליין
יונדאי וניו
יונדאי וניו
הונדה HR-V אחרי מתיחת פנים
הונדה HR-V אחרי מתיחת פנים
פיז'ו 2008
פיז'ו 2008
ניסאן ג'וק
ניסאן ג'וק
סקודה קאמיק
סקודה קאמיק
פולקסווגן T קרוס
פולקסווגן T קרוס
אופל קרוסלאנד X
אופל קרוסלאנד X
קיה אקסיד
קיה אקסיד
מיצובישי ASX
מיצובישי ASX
מיצובישי אקליפס קרוס
מיצובישי אקליפס קרוס
מאזדה CX-30
מאזדה CX-30
MG ZS EV
MG ZS EV
יונדאי אקסנט
יונדאי אקסנט
סוזוקי ג'ימני
סוזוקי ג'ימני
סוזוקי ויטארה
סוזוקי ויטארה
סיטרואן קקטוס
סיטרואן קקטוס
סיטראון C4 ספייסטורר
סיטראון C4 ספייסטורר
מאזדה CX-3
מאזדה CX-3
קיה ספורטאז'
קיה ספורטאז'
סיאט ארונה
סיאט ארונה
קיה סטוניק
קיה סטוניק
סיטרואן C3 איירקרוס
סיטרואן C3 איירקרוס
דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר
Subaru XV-4
Subaru XV-4
סוזוקי קרוסאובר
סוזוקי קרוסאובר
שברולט טראקס - חוות דעת
שברולט טראקס - חוות דעת
יונדאי i20 קרוס 2016
יונדאי i20 קרוס 2016
פיאט 500X
פיאט 500X
אופל מוקה
אופל מוקה
רנו קאפצ'ור
רנו קאפצ'ור
 
 

יונדאי קונה
הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 1.6 ל' טורבו, אוטומטי, פרסטיג'
מחיר: 131,900 שקל
שנת מודל: 2018
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: לכל הגלגלים
תיבת הילוכים: אוט'-רובוטי מצמד כפול, 7 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 4 בוכנות
נפח: 1,591 סמ"ק
הספק מירבי: 177 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מירבי: 27.0 קג"מ ב- 1,500-4,000 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 210 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 7.5 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 16.1 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 416.5 ס"מ
רוחב: 180.0 ס"מ
גובה: 156.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 260.0 ס"מ
משקל עצמי: 1,450 ק"ג
מידות צמיגים: 235/45/18
נפח תא מטען: 361 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,143 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך 7 אינץ', ומערכת הפעלה 'קונטקטד' של כלמוביל, צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, חיבור USB, דיבורית בלוטות', שליטה מגלגל ההגה, מצלמת רוורס.

בתוך הרכב: בקרת שיוט, בקרת אקלים, משטח טעינה לסמארטפון, כניסה והנעה ללא מפתח חיישני גשם, חיישני תאורה, הגה בציפוי עור.

בטיחות: התרעת התנגשות מלפנים, בלימת אוטונומית בחירום (עד 80 קמ"ש, כולל זיהוי הולכי רגל), התרעה על סטייה מהנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, ניטור שטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור), מערכת למניעת התהפכות, התרעת ערנות לנהג, ניטור לחץ אוויר בצמיגים.

מחוץ לרכב: תאורת יום לד, פנסי ערפל קדמיים, חלונות כהים מאחור, מראות מתקפלות חשמלית, ספויילר גג, מסילות גג, צביעה שונה לגג.

.

0 תגובות ל"יונדאי קונה"

                  
                                                                        

                    

                    

                    

                                          

                    

                                                      

                

                                                          

                                
                                                    
            
  השאירו תגובה:
     
   
     
   
     
   
  ברצוני להצטרף לניוזלטר.
קראתי ואני מסכים להוראות תקנון האתר
X

רוצה פרטים נוספים?

מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות

    שם*

    אימייל*

    טלפון*