טויוטה לנד קרוזר - חוות דעת

השורה התחתונה של יואב:

"רכב יקר מאוד, אבל עם יתרונות ברורים"

יואב קווה יואב קווה
 
טויוטה לנד קרוזר,
ציון מסכם (מתוך 5)
4.5

יתרונות
  • מצוין בשטח
  • אמין ועמיד
  • יכולת שטח
  • מבוקש וסחיר
  • יקר לרכישה
  • מנוע לא חזק ולא מלוטש
  • עיצוב פנים דל
  • מתלים מקוריים לא מוצלחים לנסיעת שטח
  • רק ברמת הגימור היקרה ביותר יש מערוכת בטיחות אקטיביות מקוריות
חסרונות
טויוטה לנד קרוזר
טויוטה לנד קרוזר
טויוטה לנד קרוזר
טויוטה לנד קרוזר
טויוטה לנד קרוזר
טויוטה לנד קרוזר
טויוטה לנד קרוזר
טויוטה לנד קרוזר
טויוטה לנד קרוזר
טויוטה לנד קרוזר
טויוטה לנד קרוזר
טויוטה לנד קרוזר
 
 

טויוטה לנד קרוזר - גליון ציונים:

עיצוב ותדמית:

one starone starone starone starhalf star

השינויים במסגרת מתיחת הפנים לא גדולים כשעיקרם השיקוע שבמרכז מכסה המנוע, כמו שיש לאחיו הגדול פראדו / לנד קרוזר V8. ההופעה כעת מרשימה יותר, חסונה יותר, והנוכחות חזקה יותר.

גם תא הנוסעים עבר שינוי עיצובי – בעיקר באזור סביבת הנהג. יש גם מערכת מולטימדיה משודרגת עם מסך גדול מבעבר (8 אינץ' במקום 7) ודיפונים שונים לטובת מראה מתוחכם יותר. אם כי העיצוב נותר מעט מיושן.

בשוק היד שנייה נהנה לנד קרוזר מתדמית טובה ומביקוש גבוה. גם רכבים עם קילומטראז'ים גבוהים נסחרים מעל המחירון.

נוחות ואבזור:

one starone starone starhalf starzero star

מתיחת הפנים הוסיפה עוד 6 ס"מ לאורך הכללי, לא שאלה משפעים על תא הנוסעים שמאוד מרווח לחמישה, ופחות בסידור מלא בגלל שורה שלישית מעט צפופה. בנוסף בגרסאות הבסיס, האזור האחורי חסר אבזור ומרגיש פשוט. זה רק מצטרף לרמות אבזור שאולי שופעות מבעבר, אולם עדיין דלות יחסית בשתי רמות הגימור הבסיסיות.

באופן מפתיע רק ברמת הגימור היקרה ביותר "לימיטד", מוצע הדגם עם מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות, ובהן: בלימת אוטונומית בחירום, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ועמעום אורות אוטומטי. בכל שאר רמות הגימור לא יוצעו מערכות בטיחות אלה, ותותקן מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

למרות יכולת שטח ברמה גבוהה, למרות שלדת סולם וסרן אחורי חי, טויוטה לנדקרוזר מציע רמה גבוהה של נוחות וליטוש בכביש.

.

ביצועי מנוע וצריכת דלק:

one starone starone starzero starzero star

מבחינה מכאנית, לא בוצעו בלנד קרוזר שינויים ובחרטומו אותה יחידת כוח שהיתה בעבר: טורבו-דיזל 4 צילינדרים בנפח 2.8 ליטר ו-177 כ"ס בשילוב לתיבה עם שישה הילוכים. המנוע מיושן ולא מבריק. חסר לו ליטוש ואף כוח. טויוטה לנד קרוזר דיזל, צריכת דלק אמיתית: 9 ק"מ לליטר.

גרסת הבנזין V6 בנפח 4.0 ליטר (281 כ"ס) הורדה מההיצע היות והיא כבר לא עומדת בתקינת הזיהום העדכנית.

יכולת שטח:

one starone starone starone starhalf star

מצוין בשטח. מערכת בקרת המשיכה פועלת ביעילות רבה. אבל אם אתם רוצים לטייל ברצינות, יהיה עליכם להחליף את הצמיגים המקוריים לצמיגים שטח AT-איכותיים (המקוריים הם בעלי נטיית כביש מובהקת).

תצורת לנד קרוזר היא יתרון משמעותי בעבודת שטח: שלדת סולם, סרן אחורי מסוג סרן חי. אמנם לנד קרוזר לא מצויד בנעילת דיפרנציאל אחורי אבל ערכת בקרת המשיכה האלקטרונית (Traction Control) יעילה מאוד. הגרסה הארוכה נמוכה מדי וחובה להגביה אותה בשני אינץ' לפחות. הרווח הוא גם שיכוך נכון יותר. במקור, המתלים לא משככים כמו שצריך והרכב רך מדי וקופצני.

התנהגות כביש:

one starone starhalf starzero starzero star

תמורה לכסף:

one starone starone starone starhalf star

עיצוב הפנים מיושן ורמת האבזור דלה יחסית לרכב במחיר גבוה כל כך. אבל טויוטה לנד קרוזר הוא אייקון. בעוד שרכבי שטח רבים התברגנו ונסחפו ברוח התקופה מהשטח לעיר, טויוטה לנד קרוזר לא נכנע ולא הפך לסיטי קרוזר. זה ראוי להערכה. למרות המחיר הגבוה, מדובר בתמורה טובה לכסף.

לקריאה נוספת >> מבחן דרכים ג'יפ גרנד צ'רוקי מול טויוטה לנדקרוזר

יואב, מה דעתך על טויוטה לנד קרוזר ?

טויוטה לנד קרוזר כבר מזמן נהפך לסמל מעמד. הסדרה הנוכחית נקראת "לנדקרוזר 150", הוצגה ב-2010, עברה מתיחת פנים ראשונה בדגם שהגיע לישראל ב-2014, ומתיחה שניה בדגם שהגיע בתחילת 2018. על אף הוותק זהו עדיין רכב השטח המוביל בקטגוריה ובצדק.


טויוטה לנד קרוזר - מתחרות עיקריות:

אינפיניטי QX60 חוות דעת
אינפיניטי QX60 חוות דעת
לנדרובר דיסקו 4 מבחן דרכים
לנדרובר דיסקו 4 מבחן דרכים
לנדרובר דיסקברי 5
לנדרובר דיסקברי 5
מיצובישי פאג'רו ארוך חוות דעת
מיצובישי פאג'רו ארוך חוות דעת
RextonMain
RextonMain
וולוו XC90
וולוו XC90
מיצובישי פאג'רו קצר
מיצובישי פאג'רו קצר
ג'יפ גרנד צ'רוקי
ג'יפ גרנד צ'רוקי
ניסאן פאת'פיינדר
ניסאן פאת'פיינדר
ג'יפ רנגלר אנלימיטד
ג'יפ רנגלר אנלימיטד
 
 

טויוטה לנד קרוזר
הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 2.8 ל' דיזל, ארוך, 7 מושבים, לקצ'רי
מחיר: 399,900 שקל
שנת מודל: 2018
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 7

מנוע והילוכים:

הנעה: לכל הגלגלים
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
מנוע: דיזל - טורבו, 4 בוכנות
נפח: 2,755 סמ"ק
הספק מירבי: 177 כ"ס ב-3,400 סל"ד
מומנט מירבי: 45.9 קג"מ ב- 1,600-2,400 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 175 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 12.7 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 12.0 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 7
בקרת יציבות אלקטרונית: יש

מימדים:

אורך: 484.0 ס"מ
רוחב: 188.5 ס"מ
גובה: 183.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 279.0 ס"מ
משקל עצמי: 2,245 ק"ג
מידות צמיגים: 265/60/18

אבזור כלול במחיר הרכב:

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית מסוג TOYOTA Touch2 עם מסך מגע 8 אינץ', 9 רמקולים ושליטה מגלגל ההגה, נגן CD, כניסות USB ו-AUX, בלוטות', מצלמת רוורס.

בתוך הרכב: בקרת שיוט, מפתח חכם לכניסה והתנעה, בקרת אקלים מפוצלת מלפנים, בקרת אקלים לשורה שניה, פתחי מיזוג לשורה שניה ושלישית, הגה וידית הילוכים מצופים עור, ריפודי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, חימום וקירור למושבים הקדמיים, חימום למושבים האחוריים, שקעי 12V בשורה קדמית ואמצעית, שקע מתח 220V, חיישני גשם.

בטיחות: בלימת אוטונומית בחירום, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, עמעום אורות אוטומטי, בקרת ירידה במדרון, בקרת יציבות בעת גרירת גרור, ניטור לחץ אוויר בצמיגים.

מחוץ לרכב: תאורת יום LED, פנסי LED קדמיים, פנסי ערפל קדמיים, קיפול חשמלי למראות צד, חלון שמש בגג, חיישני חניה היקפיים, חלונות כהים, מדרגות צד, חישוקים קלים.

.

0 תגובות ל"טויוטה לנד קרוזר"

             
  השאירו תגובה:
     
   
     
   
     
   
  ברצוני להצטרף לניוזלטר.
קראתי ואני מסכים להוראות תקנון האתר
X

רוצה פרטים נוספים?

מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות

שם*

אימייל*

טלפון*