לקסוס NX - חוות דעת

השורה התחתונה של יואל:

"מפרט אבזור מאוד מרשים במחיר תחרותי."

יואל שורץ יואל שורץ
 
לקסוס NX,
ציון מסכם (מתוך 5)
4.0

יתרונות
  • אבזור
  • עיצוב סביבת הנהג
  • תדמית
  • מרווח מושב אחורי
חסרונות
לקסוס NX
לקסוס NX
לקסוס NX ברמת F Sport
לקסוס NX ברמת F Sport
לקסוס NX
לקסוס NX
לקסוס NX
לקסוס NX
לקסוס NX
לקסוס NX
לקסוס NX
לקסוס NX
לקסוס NX
לקסוס NX
 
 

לקסוס NX - גליון ציונים:

עיצוב ותדמית:

one starone starone starone starhalf star

המראה הכללי נותר נאמן לדור הפורש, כשהממדים התפוחים במעט, הגריל הענק מול הפנסים הצרים, הפכו אותו לבולט יותר על הכביש.

נוחות ואבזור:

one starone starone starone starzero star

הפלטפורמה היא TNGA בגרסת K, שזהה לזו שמשרתת את טויוטה ראב 4 (דור 5) כמו גם דגמים נוספים. תא הנוסעים שונה לחלוטין ומציג את הקו החדש של לקסוס, שתוחם את הנהג באזור נפרד, ומציע מסך מולטימדיה ענק בגודל "14. יש 3 רמות גימור שאת פירוט תכולתן ניתן לראות בהודעת השקת הדגם בארץ.

.

ביצועי מנוע וצריכת דלק:

one starone starone starone starzero star

גם חטיבת הכוח משותפת לדגמים היברידיים אחרים (טויוטה קאמרי, ראב 4 ועוד). יש 2 גרסאות: 350h עם 244 כ"ס בהנעה קדמית ובהנעה כפולה שמציגים ביצועים שונים, וגרסת פלאג-אין שנקראת 450h שמבוססת על אותן מערכות, אבל עם מנוע קדמי חשמלי חזק יותר להספק כולל של 309 כ"ס. לגרסה זו גם סוללת ליתיום-יון נטענת בקיבולת של 18.1 קילוואט, וטווח חשמלי מוצהר של 70 ק"מ. על ההבדלים בין יחידת הכוח ניתן לקרוא כאן.

יכולת שטח:

one starhalf starzero starzero starzero star

לא ממש. טויוטה לא מכוונת שטח עם ראב 4, ולקסוס רחוקה משם עוד יותר.

תמורה לכסף:

one starone starone starone starzero star

בלקסוס ישראל מנסים לשווק אותו מול אודי Q5, ב.מ.וו X3, וולוו XC60 ואחרים, אבל הוא לא שייך לקטגוריה הזו ומולם הוא קטן משמעותית. הוא מתאים יותר להתחרות בסגמנט מול וולוו XC40, אודי Q3, ב.מ.וו X1 ואפילו אחיו הקטן במעט לקסוס UX. מולם הוא מציע חבילה הרבה יותר מאוזנת.

יואל, מה דעתך על לקסוס NX ?

NX הוא אחד ממנועי הצמיחה של לקסוס בעולם, ולכן לקסוס בחרה בו להצגה ראשונה של החידושים. למשל, זהו דגם הפלאג-אין הראשון של לקסוס, הדגם הראשון להציג את תא הנוסעים החדש שמכונה 'טאדזונה' (TAZUNA, ראו את המשמעות כאן), הדגם הראשון שמציג לחצן חשמלי לפתיחת הדלתות מבפנים במקום ידית, הדגם הראשון להציע ממשק מולטימדיה חדש, הראשון עם סייען בשם 'Hey Lexus', הראשון של לקסוס להציג מסך מולטימדיה ענק בגודל "14, הדגם הראשון של לקסוס עם חבילת הבטיחות LSS+ – הדור השלישי של מערכות בטיחות אקטיביות, דגם ראשון שמוותר על הסמל מאחור לטובת כיתוב שם המותג על תא המטען ועוד.

יואל שורץ

לקסוס NX - מתחרות עיקריות:

ב.מ.וו iX
ב.מ.וו iX
קאדילק XT4
קאדילק XT4
DS 7 קרוסבק
DS 7 קרוסבק
יגואר i Pace
יגואר i Pace
וולוו XC40
וולוו XC40
BMW X2 3
BMW X2 3
ריינג' רובר איווק קונבירטיבל
ריינג' רובר איווק קונבירטיבל
BMW X1 רכב חדש
BMW X1 רכב חדש
לנד רובר ריינג׳ רובר איווק
לנד רובר ריינג׳ רובר איווק
ג'יפ צ'רוקי
ג'יפ צ'רוקי
מרצדס GLA
מרצדס GLA
אאודי Q3
אאודי Q3
 
 

לקסוס NX
הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 350h, היברידי, קיושו
מחיר: 290,000 שקל
שנת מודל: 2021
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית - רציפה, הילוכים
מנוע: היברידי - בנזין + חשמל, 4 בוכנות
נפח: 2,487 סמ"ק
הספק מירבי: 178 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מירבי: 22.5 קג"מ ב- 4,400 סל"ד
הספק משולב: 244 כ"ס

מנועים חשמליים:

הספק הנעה חשמלית קדמית: 118 כ"ס

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 180 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 8.4 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 22.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 18 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 460.0 ס"מ
רוחב: 185.5 ס"מ
גובה: 168.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 269.0 ס"מ
משקל עצמי: 1,565 ק"ג
מידות צמיגים: 225/60/18
נפח תא מטען: 580 ליטרים, בקיפול מושבים: - ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית (Lexus Link Pro) עם מסך מגע בגודל "14, קישוריות Apple CarPlay (אלחוטי) ו-Android Auto (חוטי), עם 10 רמקולים, דיבורית בלוטות', כניסות USB, שליטה מגלגל ההגה, מצלמת 360.

בתוך הרכב: לוח מחוונים מוקרן, התנעה מרחוק, כיוונון חשמלי למושבים, כיוונון חשמלי להגה, ריפודי עור, חימום למושבים הקדמיים, בקרת שיוט אדפטיבית, מפתח חכם לפתיחה ותנעה, בקרת אקלים מפוצלת, טעינה אלחוטית לסלולר, חיישני חנייה היקפיים.

בטיחות: התרעת התנגשות קדמית, בלימה אוטונומית בחירום (כולל זיהוי בלילה של הולכי רגל ודו"ג), תיקון סטייה מנתיב, שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת "שטח מת", סיוע היגוי לתמרון חמיקה בחירום, התרעה ומניעת פתיחת דלתות (מלפנים ומאחור) בזיהוי תנועה חולפת, ניטור עייפות נהג, ניטור לחץ אוויר בצמיגים.

מחוץ לרכב: חלון גג פנורמי (נפתח בחלקו), תאורת לד היקפית, פנסי ערפל, מראות צד מחוממות ומתקפלות, חלונות אחוריים כהים, חישוקים קלים.

.

0 תגובות ל"לקסוס NX"

                  
                                                                        

                    

                    

                    

                                          

                    

                                                      

                

                                                          

                                
                                                    
            
  השאירו תגובה:
     
   
     
   
     
   
  ברצוני להצטרף לניוזלטר.
קראתי ואני מסכים להוראות תקנון האתר
X

רוצה פרטים נוספים?

מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות

    שם*

    אימייל*

    טלפון*