+ מרחב פנימי
+ עם תא מטען
+ מחיר רכישה
"למי שרוצה להוביל נוסעים בנוחות ולמרחקים ארוכים. אבל למה לעזאזל הם שמו רק 4 כריות אוויר?"
+ מרחב פנימי
+ עם תא מטען
+ מחיר רכישה
- בטיחות
- עיצוב
- התנהגות כביש
עיצוב ותדמית: |
|
||
בעבר הוא נחשב, כנראה בצדק, לרכב המכוער בעולם. אבל בשנת 2013 הגיע אלינו הדור החדש של סאנגיונג רודיוס עם עיצוב הרבה יותר נעים לעין. רודיוס החדש הרבה יותר קונבנציונלי למראה אם כי יש כאלה שטוענים שהוא איבד אופי ויש כאלה שטוענים שהוא עדיין די מכוער. מה לגבי תדמית? סאנגיונג, כמו יונדאי וקיה, הוא יצרן דרום קוריאני אלא שבניגוד ליונדאי וקיה, התדמית שלו זולה ונחותה. צריך להדגיש - זולה ונחותה עדיין. שכן אין לפסול את האפשרות שגם היצרן הזה יצליח בשנים הקרובות להתקדם במהירות. |
|||
נוחות ואבזור: |
|
||
רודיוס שמשתרע לאורך של 5.1 מטרים מציע מרחב הפנים עצום: שלוש שורות מושבים, השורה השנייה מכילה שתי כורסאות נפרדות, השורה השלישית מכילה שלושה מושבים שניתנים לקיפול. תא המטען גדול, גם כשכל המושבים בשימוש. הדור הישן יותר של רודיוס סבל ממערכת מתלים רופסת שהפכה כל נסיעה מחוץ לעיר ובכבישים משובשים לחוויה שהזכירה שיט בים סוער. רודיוס החדש הרבה יותר מאוזן אבל עדיין רך מידי. המושבים הקדמיים מצוינים. תנוחת הנהיגה גבוהה ונוחה. בפברואר 2016 הגיע דגם לאחר מתיחת פנים קלילה שעיקרה תוספת שקע USB מאחור, עיצוב חדש לגלגל ההגה ועוד קצת שינויים קוסמטיים. המתלים לא השתנו, כך שכמו בעבר הם רכים מידי ולא מתמודדים טוב מספיק עם בורות במהירות עירונית. בכבישים מהירים נוחות הנסיעה משתפרת אבל גם שם רצף פגמים יוציא את המכונית משלוותה. . |
|||
ביצועי מנוע וצריכת דלק: |
|
||
המנוע ברודיוס הוא דיזל, 2.0 ליטר, 155 כ"ס. המנוע הזה מנפק מומנט מכובד של 36.7 קג"מ כבר ב-1,500 סל"ד ולמרות המשקל העצמי הגבוה של הרכב (מעל שני טון) מתקבלים ביצועים סבירים. סבירים, לא יותר. סאנגיונג רודיוס, צריכת דלק אמיתית: 9.5 ק"מ ל1ליטר. בדגם לאחר מתיחת הפנים הוחלפה יחידת הכוח בכדי לעמוד בתקינת יורו6. מנוע הטורבו-דיזל החדש גדל לנפח של 2.2 ליטר וכעת חזק משמעותית: 178 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ ששיאו גם מושג בסל"ד מעט נמוך מבעבר. בנוסף הוחלפה תיבת 5 הילוכים (של מרצדס) בתיבת 7 הילוכים גם היא של מרצדס. כל זה מביא לשיפור מורגש בביצועים ובנתוני צריכת הדלק, כאשר ריבוי ההילוכים מאפשר למנוע לעבוד בפחות מאמץ ובשקט. סאנגיונג רודיוס - צריכת דלק אמיתית – 10 ק"מ לליטר. |
|||
התנהגות כביש: |
|
||
המתלים הרכים גורמים למכונית לנדנוד יתר. חוסר הריסון יחד עם רכינה מוגזמת בפניות, וגלגל הגה קל מידי ואיטי בתחושתו, לא נוסכים ביטחון. לא נורא ממילא זה לא יעודה של המכונית. |
|||
תמורה לכסף: |
|
||
במחיר של קצת יותר מ-200,000 שקל התמורה לכסף היא טובה. כמובן למי שרוצה מיניוואן ענק להובלת נוסעים ומטען. למי שלא מחפש עידון. ונקודה אחרונה חשובה - סאניונג רודיוס מכיל רק 4 כריות אוויר וזה מינוס רציני בהיבט של הבטיחות לנוסעים במושבים האחוריים. |
הוא כבר לא המכוער בתבל. משנת 2013 משווק סאנגיונג רודיוס בעיצוב חדש ונעים יותר לעין. ומה בתוך הקנקן? שפע של מקום לשבעה נוסעים ואפילו למטען. יש שיפור גם בנוחות הנסיעה וגם בצריכת דלק. אבל למה לעזאזל הם שמו רק 4 כריות אוויר?
ב-2016 קיבל הדגם מנוע חדש בנפח 2.2 ליטר, תיבה חדשה, ועוד קצת אבזור.
שם גרסה: | דיזל |
מחיר: | 209,000 שקל |
שנת מודל: | 2018 |
מס' דלתות: | 5 |
מקומות ישיבה: | 7 |
הנעה: | אחורית |
תיבת הילוכים: | אוטומטית, 7 הילוכים |
מנוע: | דיזל - טורבו, 4 בוכנות |
נפח: | 2,157 סמ"ק |
הספק מירבי: | 178 כ"ס ב-4,000 סל"ד |
מומנט מירבי: | 40.7 קג"מ ב- 1,400 סל"ד |
מהירות מירבית: | 187 קמ"ש |
צריכת דלק - נתוני יצרן: | 12.8 ק"מ לליטר |
צריכת דלק - אמיתית: | 10.0 ק"מ לליטר |
זיהום אויר: |
כריות אוויר: | 4 |
בקרת יציבות אלקטרונית: | יש |
אורך: | 513.0 ס"מ |
רוחב: | 191.5 ס"מ |
גובה: | 185.0 ס"מ |
בסיס גלגלים: | 300 ס"מ |
משקל עצמי: | 1,995 ק"ג |
מידות צמיגים: | 225/65/16 |
נפח תא מטען: | 678 ליטרים |
מערכת שמע: מערכת מובנית עם שליטה מגלגל ההגה, כניסת USB ו-AUX, דיבורית בלוטות. בתוך הרכב: מחשב דרך, בקרת אקלים, בקרת שיוט, מגשים מתקפלים לשורה שנייה ושלישית, שקע 12v בתא המטען, הגה מצופה עור. מחוץ לרכב: מראות מתקפלות חשמלית, תאורת יום, חישוקים קלים. . |
מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות
0 תגובות ל"סאנגיונג רודיוס"