+ ביצועי מנוע
+ ליטוש מכני
+ הנדסת אנוש
+ ביצועי מנוע
+ ליטוש מכני
+ הנדסת אנוש
- לא מיוחדת
עיצוב ותדמית: |
|
||
לרכב מראה מעט אנונימי. אין כאן את רושם ההגעה של קיה ספורטאז' או אפילו מאזדה CX5. מצד שני המראה מאוד מלוטש ומגובה במרווחים קטנים בין המשטחים, אודות לאיכות הייצור של מפעלי סקודה בצ'כיה, האחראים לייצור האטקה. את המראה חותמות יחידות תאורה LED אופנתיות ומבחר צבעים עזים. בתוך התא מדובר בסיאט לאון. שזה מצד אחד טוב בזכות האיכות, הנדסת האנוש והאבזור. אך מצד השני זה קצת אפרורי, שמרני ופשוט מדי. מסיאט הלטינית ניתן היה לצפות ליותר. |
|||
נוחות ואבזור: |
|
||
סיאט אטקה מתבסס על פלטפורמה מקוצרת מעט של פולקסווגן טיגואן. זה נועד למנוע קניבליזציה בתוך קבוצת פולקסווגן וגם כדי לבדל את שני הדגמים. איכות הנסיעה נוקשה אך עדיין סופגת ולא מתרסקת. הרכב מרגיש שקט, מלוטש ובוגר, עם מעט רעשי כביש בנסיעה בין עירונית, אך כמעט ללא רעשי רוח נלווים עד 120 קמ"ש. בארץ משווק הדגם ב-3 רמות גימור, כשרק ברמת הגימור השניה והשלישית ('סטייל' ו'סטייל+') הוצעו מערכת בטיחות אקטיביות מתקדמות: בלימה אוטונומית, התרעה על עייפות נהג וניטור שטחים מתים. ביוני 2018 שודרג מפרט הבטיחות - גם רמת הגימור הבסיסית תוצעו עם מערכות אקטיביות מתקדמות כשבנוסף כל רמות הגימור יזכו גם לבקרת שיוט אדפטיבית ומערכת בלימה אוטונומית משודרגת שתזהה גם הולכי רגל. עם זאת, כיוון שאין לאטקה מערכת התרעה ותיקון סטייה מנתיב, יש צורך במערכת בהתקנה מקומית כמו מובילאיי. במאי 2019 עם החלפת המנוע, גם שופר האבזור, כעת בכל רמות הגימור יש מסך 8 אינץ' (עד עתה שווק עם 5 אינץ' ברמת גימור 'סטייל'), אבל חשוב מכך, נוספה מערכת התרעה וסיוע אקטיבי בהיגוי, כך שכבר אין צורך בהתקנת מערכת מובילאיי. . |
|||
ביצועי מנוע וצריכת דלק: |
|
||
מתוך מגוון המנועים בהן מוצע אטקה בחו"ל, רק אחד משווק בישראל: 1.4 ליטר (150 כ"ס) טורבו-בנזין בהזרקה ישירה עם ניתוק 2 צילינדרים בשיוט, בשידוך לתיבה רובוטית כפולת מצמד עם 7 הילוכים (מצמד רטוב). הביצועים טובים מאוד והמנוע גמיש, כך שמתקבלת יחידת כוח חלקה, מלוטשת ומרשימה ביותר. סיאט אטקה צריכת דלק בפועל: 12.8 ק"מ לליטר. ביוני 2019 הוחלף מנוע ה-1.4 ליטר ומנוע חדש בנפח 1.5 ליטר, 150 כ"ס. אין שינוי בתיבת ההילוכים. |
|||
יכולת שטח: |
|
||
אטקה מוצע רק בהנעה קדמית ועם מרווח גחון של 18.7 ס"מ סבירים לקרוסאובר. המשמעות היא נהיגת שבילים כבושים. |
|||
התנהגות כביש: |
|
||
אטקה מתנהג כמו סיאט לאון פלוס מרכז כובד קצת יותר גבוה. בסה"כ רכב צפוי, עם ניהוג צייתני ומגיב, אך לא מערב במיוחד. פולקסוואגן עם קצת טמפרמנט. |
|||
תמורה לכסף: |
|
||
תג המחיר תחרותי, המנוע עוצמתי, ורשימת האבזור טובה. אבל עדיין חסרות מערכות בטיחות, והעיצוב מעט אנמי. |
שם גרסה: | 1.5 ל' טורבו, אוטו', סטייל |
מחיר: | 141,900 שקל |
שנת מודל: | 2018 |
מס' דלתות: | 5 |
מקומות ישיבה: | 5 |
הנעה: | קדמית |
תיבת הילוכים: | אוט'-רובוטי מצמד כפול, 7 הילוכים |
מנוע: | בנזין - טורבו, 4 בוכנות |
נפח: | 1,498 סמ"ק |
הספק מירבי: | 150 כ"ס ב-5,000-6,000 סל"ד |
מומנט מירבי: | 25.5 קג"מ ב- 1,500-3,500 סל"ד |
מהירות מירבית: | 198 קמ"ש |
תאוצה ל- 100 קמ"ש: | 8.6 שניות |
צריכת דלק - נתוני יצרן: | 17.5 ק"מ לליטר |
צריכת דלק - אמיתית: | 12.8 ק"מ לליטר |
זיהום אויר: |
כריות אוויר: | 6 |
בקרת יציבות אלקטרונית: | יש |
מבחן ריסוק: |
![]() |
אורך: | 436.0 ס"מ |
רוחב: | 184.1 ס"מ |
גובה: | 161.0 ס"מ |
בסיס גלגלים: | 263.8 ס"מ |
משקל עצמי: | 1,375 ק"ג |
מידות צמיגים: | 215/55/17 |
נפח תא מטען: | 510 ליטרים, בקיפול מושבים: 1579 ליטרים |
מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 8 אינץ', חיבורי USB ו-AUX, כניסה לכרטיס SD, דיבורית בלוטות', שליטה מגלגל ההגה. בתוך הרכב: מחשב דרך, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור מאחור, בקרת שיוט, בלם חניה חשמלי, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, חיישני אורות וגשם, ציפוי עור להגה וידית ההילוכים. בטיחות: בלימה אוטונומית במצבי חירום (במהירות עירונית), בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, ניטור לחץ אוויר בצמיגים. מחוץ לרכב: תאורת יום (לד), פנסי ערפל עוקבי פניה מלפנים, מסילות גג, ספוילר אחורי, חישוקים קלים. . |
מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות
שם*
אימייל*
טלפון*
0 תגובות ל"סיאט אטקה"