סיאט לאון - חוות דעת

השורה התחתונה של יואב:

"תמורה מצוינת למחיר"

יואב קווה יואב קווה
 
סיאט לאון,
ציון מסכם (מתוך 5)
4.0

יתרונות
  • מנוע וגיר
  • נחמדה לנהיגה
  • עיצוב (בגרסת ה-3 דלתות)
  • מחיר
  • נוקשה בעיר
  • עיצוב (בגרסת ה-5 דלתות)
  • אבזור בטיחות חסר
חסרונות
סיאט לאון - מחיר
סיאט לאון - מחיר
סיאט לאון - צריכת דלק
סיאט לאון - צריכת דלק
סיאט לאון - חוות דעת
סיאט לאון - חוות דעת
חוות דעת - סיאט לאון
חוות דעת - סיאט לאון
חוות דעת סיאט לאון
חוות דעת סיאט לאון
סיאט לאון - צורה חדשה
סיאט לאון - צורה חדשה
סיאט לאון
סיאט לאון
סיאט לאון
סיאט לאון
סיאט לאון
סיאט לאון
סיאט לאון
סיאט לאון
סיאט לאון
סיאט לאון
סיאט לאון
סיאט לאון
סיאט לאון
סיאט לאון
 
 

סיאט לאון - גליון ציונים:

עיצוב ותדמית:

one starone starone starhalf starzero star

גרסת ה-5 דלתות של סיאט לאון החדשה (משנת 2013 בארץ) היא, איך לומר, קצת משעממת ופשוטה. גרסת ה-3 דלתות, לעומת זאת, משדרת רוח ספורטיבית לעניין. מבחינת תדמית, לאון מכוונת יותר לצעירים ובעלי רוח ספורטיבית בהשוואה למותגים התאומים שלה מקונצרן VW - סקודה ופולקסווגן עצמה.
במסגרת מתיחת הפנים של שנת 2017 סיאט לאון קיבלה גריל חדש ומשוך יותר לפנים, ביחד עם גימור כרום, מה שנותן למכונית מראה מחודד מבעבר. הפגושים הקדמיים עוצבו מחדש, עם כונסי אוויר שונים. ואילו העדכון מאחור מסתכם במראה מלוטש יותר, עם פגושים שונים, ויחידות משופצרות. מה שיותר בולט לעין הוא ריענון קולקציית הצבעים וחישוקי הגלגלים. בסך הכל סיאט מציעה בארץ עיצוב צעיר חיובי.

נוחות ואבזור:

one starone starone starone starzero star

מרחב הפנים טוב, ותא המטען מספק (380 ליטרים), אך בעל שפת הטענה טיפה גבוהה. האבזור מקיף למדי. איכות ההרכבה טובה.

סיאט לאון מתגלה כמכונית נוקשה בעיר, אך איכות הנסיעה משתפרת עם המהירות, מבלי שהנוסעים יסבלו מרעשי כביש מוחשיים. כך שבסך הכל נראה שמדובר ברכב מוצק ובוגר.

ברמת הגימור Style המפרט כולל בקרת שיוט, גג שמש פנורמי חשמלי, תאורת יום LED, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע משופר בגודל 8 אינץ' ומערכת Full Link המתחברת לסמארטפון , בקרת אקלים מפוצלת ועוד.

באוקטובר 2018 שופר גם מפרט הבטיחות. כעת הוא כולל בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית – שתי מערכות שעד אז היו בתוספת תשלום. עדיין נדרשת התקנת מערכת בהתקנה מקומית כיוון שהבלימה האוטונומית לא כוללת זיהוי הולכי רגל, ואין התרעת סטייה מנתיב.

.

ביצועי מנוע וצריכת דלק:

one starone starone starone starhalf star

לאון משווקת עם מנועי בנזין-טורבו בנפח 1.0, 1.2, 1.4 ו-1.8 ליטר. כולם טובים. כולם, גם ה-1.2, מספקים ביצועים טובים מאוד. סיאט לאון 1.2, צריכת דלק אמיתית: 13 ק"מ לליטר. סיאט לאון 1.0 ל', צריכת דלק אמיתית: 16 ק"מ לליטר.
למי שחושש - הביצועים שמספק ה-1.0, שלושה צילנדרים הם מספקים בהחלט. או במילים אחרות - אין מה לחשוש ממנוע זה.

באוקטובר 2018 היצע המנועים עודכן. הגרסה האוטומטית (מצמד כפול, 7 הילוכים) תוצע מעתה עם מנוע טורבו-בנזין החדש 1.5 ליטר 150 כ"ס ומערכת לניתוק הזרקת דלק בשיוט, במקום 1.4 ליטר באותו הספק. הגרסה הידנית (6 הילוכים) תוצע מעתה עם מנוע 1.0 ליטר טורבו, במקום 1.2 ליטר טורבו. למנוע החדש הספק גבוה יותר (115 כ"ס, במקום 110). גרסת ה-1.8 ליטר נותרה כשהיתה.

התנהגות כביש:

one starone starone starhalf starzero star

בנהיגה ספורטיבית סיאט לאון היא מכונית קשיחה וקלילה, עם מעט מאוד זוויות גלגול. ההגה אמנם מעט סינתטי ומנותק, אך המכונית עצמה מגיבה טוב להעברות משקל, מבלי להיות מסוכנת מדי. היא עדיין נוטה לתת-היגוי על המגבלות. אך די בהרפיה קלה והמכונית תתהדק סביב הפניה, ואף תזרוק זנב עם תתעקשו.

תמורה לכסף:

one starone starone starone starhalf star

התמורה לכסף מצוינת, בעיקר בגרסת ה-1.0 ל' שמציעה גם אבזור לא רע.

יואב, מה דעתך על סיאט לאון ?

סיאט לאון החדשה (משנת 2013 בארץ) מציעה את אותה שלדה של פולקסווגן גולף ואותו מנוע-גיר. האיכות, הנוחות והתחושה אינם ברמה של הגולף ומצד שני לאון זולה יותר משמעותית. במרץ 2017 הגיעה לשוק סיאט לאון לאחר מתיחת פנים, שעיקרה רענון עדין לרכב, ועדכון מפרטים ומחירים. גרסת ה-1.0 ל' מספקת תמורה טובה מאוד לכסף.

באוקטובר 2018 היצע המנועים עודכן, מנוע 1.5 ליטר החליף מנוע 1.4 ליטר ומנוע 1.0 ליטר החליף 1.2 ליטר. בנוסף נוספו כמה מערכות בטיחות אקטיביות. המחיר התייקר במעט


סיאט לאון - מתחרות עיקריות:

פיג'ו 308
פיג'ו 308
פיאט טיפו האצ'בק
פיאט טיפו האצ'בק
מאזדה 3 2017 - חוות דעת
מאזדה 3 2017 - חוות דעת
שברולט קרוז 5 דלתות צורה חדשה
שברולט קרוז 5 דלתות צורה חדשה
אופל אסטרה - חוות דעת
אופל אסטרה - חוות דעת
סיטראון C4 פיקאסו
סיטראון C4 פיקאסו
יונדאי i30
יונדאי i30
טויוטה אוריס
טויוטה אוריס
פיז'ו 308
פיז'ו 308
ניסאן פולסאר
ניסאן פולסאר
רנו מגאן הצ'בק
רנו מגאן הצ'בק
פולקסווגן גולף
פולקסווגן גולף
קיה סיד
קיה סיד
סיטרואן C4
סיטרואן C4
 
 

סיאט לאון
הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 1.5 ל' אוטו', סטייל
מחיר: 128,900 שקל
שנת מודל: 2018
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוט'-רובוטי מצמד כפול, 7 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 4 בוכנות
נפח: 1,498 סמ"ק
הספק מירבי: 150 כ"ס ב-5,000-6,000 סל"ד
מומנט מירבי: 25.5 קג"מ ב- 1,500-3,500 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 215 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 8.3 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 19.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 14.1 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 7
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 428.2 ס"מ
רוחב: 181.6 ס"מ
גובה: 145.9 ס"מ
בסיס גלגלים: 261.8 ס"מ
משקל עצמי: 1,263 ק"ג
מידות צמיגים: 225/45/17
נפח תא מטען: 380 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 8 אינץ', 6 רמקולים, חיבורי USB ו-AUX, כניסה לכרטיס SD, חיבור Full Link (לשיקוף מכשירים ניידים), דיבורית בלוטות', שליטה מגלגל ההגה

בתוך הרכב: מחשב דרך, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת עם פתחי אוורור מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, בלם חניה חשמלי, חיישני אורות וגשם, ציפוי עור להגה וידית ההילוכים, שקע 12V,בורר מצבי נהיגה, חיישני רוורס

בטיחות: בלימה אוטונומית (לא כולל זיהוי הולכי רגל ודו"ג), בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות נהג, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת חלוקת מומנט בין הגלגלים הקדמיים (XDS)

מחוץ לרכב: גג שמש פנורמי, תאורת יום LED, פנסי ערפל עוקבי פניה מלפנים, תאורת LED אחורית, הפשרת אדים למראות הצד, ספוילר אחורי, חישוקים קלים

.

0 תגובות ל"סיאט לאון"

             
  השאירו תגובה:
     
   
     
   
     
   
  ברצוני להצטרף לניוזלטר.
קראתי ואני מסכים להוראות תקנון האתר
X

רוצה פרטים נוספים?

מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות

שם*

אימייל*

טלפון*