- איכות וליטוש
- יחידות כוח
- נוחות ושקט
"איכותי, אבל יקר"
עיצוב ותדמית: |
|
||
פולקסווגן טיגואן החדש מיד משדר עסקים. הוא רוצה שתבינו שהוא קר ומחושב. מעונב. מעומלן. הקווים ישרים, נוקשים וסמכותיים. כך נראית פולקסווגן של העשור השני למאה ה-21. מצד שני, חסרה תעוזה עיצובית, והרכב נראה קצת שמרני מדי. |
|||
נוחות ואבזור: |
|
||
הוא חולק פלטפורמה ומכלולים עם סקודה קארוק וסיאט אטקה, אבל כדי למנוע קניבליזציה השלושה מציגים ממדים מעט שונים כשטיגואן הוא בעל האורך הכלילי ובסיס הגלגלים הגדולים ביותר. זה מתבטא בתא הנוסעים המרווח ביותר, ובתא הטען הגדול ביותר. בנסיעה ניכר כי טיגואן מלוטש מאוד בפני עצמו ואף ביחס לאחיו לפלטפורמה. זה מתבטא בכיול מתלים רך וסופג יותר ובידוד רעשים עדיף. פולקסווגן טיגואן מגיע בשתי רמות גימור, כש'טרנדליין', נמצא מערכת מולטימדיה בגודל 8 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת תלת אזורית (אזור מיזוג נפרד לאחור), בלימה אוטונומית בעיר, חישוקי 17 אינץ' קלים, תאורת יום LED מלפנים, תאורת LED מאחור ועוד. רמת 'קומפורטליין' מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת עצירה מלאה, לוח מחוונים מוקרן, ריפוד עור משולב בד, תאורת LED היקפית, חישוקי 18 אינץ' קלים ועוד. במאי 2019, עם שיפור יחידת הכוח, גם נוספה רמת גימור שלישית, 'קומפורטליין פלוס'. לזו ריפוד עור לכל המושבים ותפעול חשמלי לקדמיים ולדלת האחורית. חדשה חשובה יותר היא הוספת התרעת סטייה מנתיב שלה היה קודם ובזכותה ניתן לוותר על התקנת מערכת התרעה בהתקנה מקומית. בנוסף מערך הבטיחות מקבל חיזוק של סיוע אקטיבי בהיגוי, ושיפור לבקרת השיוט אדפטיבית ולבלימה האוטונומית. עם הצטרפות גרסת ה-1.5 ליטר ביולי 2019, היא שווקה ברמת גימור 'קומפורטליין פלוס', כך שגם בה נמצא התרעת סטיה מנתיב. מכאן שאין יותר צורך במערכת דומה בהתקנה מקומית. בנוסף יש גם סיוע אקטיבי בהיגוי. בדצמבר 2019 הצטרפה רמת גימור חדשה ובסיסית יותר "קומפורטליין" במחיר מוזל משמעותית. היא כוללת את אותו מערך מולטימדיה, בקרת אקלים ל-3 אזורים וכל אבזור הבטיחות המתקדם שנמצא בשאר רמות הגימור. מנגד היא מחסירה לוח מחוונים דיגיטלי, מושבים חשמליים, מפתח חכם, חלונות כהים מאחור, דלת חשמלית לתא המטען ומציעה חישוקי 17 אינץ וצמיגים דקים יותר. . |
|||
ביצועי מנוע וצריכת דלק: |
|
||
יש שני מנועי טורבו-בנזין: 1.4 ליטר, 150 כ"ס, עם תיבה אוטומטית רובוטית כפולת מצמד 6 הילוכים והנעה קדמית. הביצועים טובים וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 16.4 ק"מ לליטר. 2.0 ליטר, 180 כ"ס, תיבה רובוטית כפולת מצמד עם 7 הילוכים. צריכת הדלק הרשמית עומדת על 13.5 ק"מ לליטר. בנסיעת המבחן לגרסה הבכירה, התגלתה יחידת הכוח כחזקה כמעט בכל במצב, חלקה ומלוטשת למדי. אך גם כשניסינו להיות יותר עדינים איתה, הצריכה המשולבת עמדה על 12 ק"מ לליטר. בתחילת 2019 הופסק ייבוא מנועי ה-1.4 ליטר ובמאי 2019 החל שיווק גרסה משודרגת של מנוע ה-2.0 ליטר שכעת מייצר 190 כ"ס, במקום 180 כ"ס. אין שינויים לתיבת ההילוכים וההנעה נותרה כפולה. הביצועים מעט טובים יותר כשצריכת הדלק הרשמית לא השתנתה. ביולי 2019 הצטרפה גרסת 1.5 ליטר, טורבו-בנזין, 150 כ"ס, עם אותה תיבת 7 הילוכים אוטומטית כפולת מצמד. הביצועים דומים לאלה של ה-1.4 ליטר שנמכרה בעבר. |
|||
יכולת שטח: |
|
||
פולקסווגן טיגואן הוא רכב שבילים טוב, בעיקר בגלל הנוחות שלו. אך מרווח הגחון המצומצם והפלסטיקה הפגיעה מגבילים אותו. ואל תנסו לדמיין איך מתנהגת תיבה כפולת מצמד בטיפוס דיונות. |
|||
התנהגות כביש: |
|
||
פולקסווגן טיגואן מציע שלדה קשיחה ומגיבה, אך בטוחה בלמים טובים וזוויות גלגול קטנות יחסית לקרוסאובר. בסה"כ הרכב מהנה בפניות, אך הוא מאופק מדי מכדי שתחוו דרמות מיותרות. ההיגוי, נשאר סינתטי. |
|||
תמורה לכסף: |
|
||
טיגואן נמכר רק ברמת גימור אחת, ויקרה משמעותית ממתחריו במרכז הסגמנט. כתוצאה מכך לטיגואן יש בעיית תמורה, שהופכת את הדגם למאוד נישתי. חבל, כי הוא מספק איכות מאוד גבוהה. |
שם גרסה: | 1.5 ל' טורבו, אוטו, קומפורטליין פלוס |
מחיר: | 194,900 שקל |
שנת מודל: | 2019 |
מס' דלתות: | 5 |
מקומות ישיבה: | 5 |
הנעה: | קדמית |
תיבת הילוכים: | אוט'-רובוטי מצמד כפול, 7 הילוכים |
מנוע: | בנזין - טורבו, 4 בוכנות |
נפח: | 1,498 סמ"ק |
הספק מירבי: | 150 כ"ס ב-5,000-6,000 סל"ד |
מומנט מירבי: | 25.5 קג"מ ב- 1,500-3,500 סל"ד |
מהירות מירבית: | 200 קמ"ש |
תאוצה ל- 100 קמ"ש: | 9.2 שניות |
צריכת דלק - נתוני יצרן: | 16.4 ק"מ לליטר |
צריכת דלק - אמיתית: | 12.5 ק"מ לליטר |
זיהום אויר: |
כריות אוויר: | 7 |
בקרת יציבות אלקטרונית: | יש |
מבחן ריסוק: |
![]() |
אורך: | 448.6 ס"מ |
רוחב: | 183.9 ס"מ |
גובה: | 162.5 ס"מ |
בסיס גלגלים: | 267.7 ס"מ |
משקל עצמי: | 1,695 ק"ג |
מידות צמיגים: | 235/55/18 |
נפח תא מטען: | 615 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,550 ליטרים |
מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 8 אינץ', חיבורי USB ו-AUX, כניסת כרטיסי SD, בלוטות', שליטה מגלגל ההגה, קישוריות ל-Car Play ו-Android Auto, מצלמת רוורס בתוך הרכב: לוח מחוונים מוקרן עם תצוגה מתחלפת, בקרת אקלים מפוצלת תלת-אזורית עם פתחי מיזוג אוויר לאחור, ריפודי עור, ציפוי עור להגה וידית ההילוכים, מפתח חכם לכניסה והתנעה, 3 שקעי 12V (מלפנים, מאחור ובתא המטען), מגשים מתקפלים בשורה שניה, תאי אחסון בתקרת הרכב, מצלמת רוורס, מערכת עזר לחניה בניצב ובמקביל, חיישני גשם, חיישני תאורה. בטיחות: התרעת התנגשות קדמית עם בלימה אוטונומית בחירום במהירות עירונית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב, סיוע אקטיבי בהיגוי, התרעת ערנות נהג, ניטור לחץ אוויר בצמיגים. מחוץ לרכב: תאורת LED היקפית, פנסי ערפל קדמיים עוקבי פנייה, מראות צד מתקפלות חשמלית עם הפשרת אדים והטיה, שמשות אחוריות כהות, מסילות גג, חישוקים קלים. . |
מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות
0 תגובות ל"פולקסווגן טיגואן"