- מנוע
- אבזור
- נוחות והתנהגות
עיצוב ותדמית: |
|
||
מתיחת הפנים לא שינתה מהותית את המראה, אלא רק חידדה אותו. בין אם תיקחו אותה בסדאן, האצ'בק או סטיישן - פוקוס תישאר משפחתית קלאסית שנטמעת ברקע. התדמית שעם תחילת שיווקה היתה מעולה, התערערה עם הזמן בשל התיבה הרובוטית שהתגלתה במשך השנים כבעייתית. כיום מעניקה היבואנית אחריות ל-10 שנים לאותה תיבה בעייתית, ובדגם לאחר מתיחת הפנים יש בכלל תיבה אחרת, השאלה אם זה לא בגדר "מאוחר מידיי". |
|||
נוחות ואבזור: |
|
||
תא הנוסעים שהיה מהטובים בעבר, כבר לא מציג אותה רמה בין היתר בגלל התקנה מקומית של מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד שבנוסף גם אינה נוחה לתפעול. התחושה בתא עדיין מעט צפופה, למרות שלא באמת חסר מקום, ואם רוצים יותר, יש את פורד פוקוס סטיישן. תא המטען בסדאן ובהאצ'בק קטן יחסית למתחרות. נוחות הנסיעה עדיין מרשימה וזאת עוד כשמכונית נועלת חישוקי 18 אינץ' ענקיים ולא אופייניים לקטגוריה. . |
|||
ביצועי מנוע וצריכת דלק: |
|
||
יש רק מנוע אחד, וזה החליף את מנוע ה-1.6 וה-2.0 ליטר גם יחד. זהו מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 1.5 ליטר עם 150 כ"ס. המנוע חזק באופן חריג למתחרות ומציע ביצועים מעולים. במסגרת מתיחת הפנים גם הוחלפה התיבה הרובוטית הבעייתית בתיבה אוטומטית חדשה ופלנטארית. היא עובדת מצוין. יש גם מערכת עצור-סע לחסכון בדלק. פורד פוקוס, צריכת הדלק בפועל: 11 ק"מ לליטר. |
|||
התנהגות כביש: |
|
||
אחד מנקודות החוזקה של הפוקוס הייתה ונותרה התנהגות הכביש הגבוהה. כעת גם מצטרף בידוד רעשים מרשים והתוצאה היא יכולת מעולה ושקט מופתי. |
|||
תמורה לכסף: |
|
||
התמורה נותרה גבוהה, במיוחד ברמת האבזור הבכירה. העניין הוא שגם המתחרות מאוד השתפרו וצמצמו את הפער. |
כשהושקה פוקוס הנוכחית ב-2011, היא תוייגה כמשפחתית למופת ובצדק. בין היתר בגלל שהציעה אבזור רב, איכות גובהה, נוחות-והתנהגות מעולים ומחיר חסרת תחרות. אבל זו כבר לא מכונית צעירה ועל אף מתיחת הפנים שעברה ב-2014 ויתרון המנוע הבריון, אותות הגיל ניכרים בה.
שם גרסה: | 1.5 ליטר טורבו, אוטומטי, טרנד |
מחיר: | 128,000 שקל |
שנת מודל: | 2018 |
מס' דלתות: | 4 |
מקומות ישיבה: | 5 |
הנעה: | קדמית |
תיבת הילוכים: | אוטומטית, 6 הילוכים |
מנוע: | בנזין - טורבו, 4 בוכנות |
נפח: | 1,498 סמ"ק |
הספק מירבי: | 150 כ"ס ב-6,000 סל"ד |
מומנט מירבי: | 24.5 קג"מ ב- 1,500 סל"ד |
מהירות מירבית: | 208 קמ"ש |
תאוצה ל- 100 קמ"ש: | 9.3 שניות |
צריכת דלק - נתוני יצרן: | 16.13 ק"מ לליטר |
זיהום אויר: |
כריות אוויר: | 6 |
בקרת יציבות אלקטרונית: | יש |
מבחן ריסוק: |
![]() |
אורך: | 453.8 ס"מ |
רוחב: | 201.0 ס"מ |
גובה: | 145.6 ס"מ |
בסיס גלגלים: | 264.8 ס"מ |
משקל עצמי: | 1,276 ק"ג |
מידות צמיגים: | 205/55/16 |
נפח תא מטען: | 421 ליטרים |
מולטימדיה: מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 9 אינץ', שליטה מגלגל ההגה, כניסת USB ו-AUX, דיבורית בלוטות, מצלמת רוורס. בתוך הרכב: מחשב דרך, בקרת אקלים, בקרת שיוט, כפתור התנעה, ידיות להעברת הילוכים מאחורי ההגה, שקע 12v בתא המטען, הגה מצופה עור. בטיחות: התרעת התנגשות מלפנים, בלימה אוטונומית בחירום (למהירות עירונית), ניטור לחץ אוויר בצמיגים, ומערכת התרעה של מובילאיי. מחוץ לרכב: מראות מחוממות, תאורת יום, חישוקים קלים. . |
מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות
0 תגובות ל"פורד פוקוס (2015-2019)"