פיז’ו 3008 - חוות דעת

השורה התחתונה של יואב:

"הפיז'ו המשכנעת ביותר"

יואב קווה יואב קווה
 
פיז’ו 3008,
ציון מסכם (מתוך 5)
4.5

יתרונות
  • סגנון
  • נוחות
  • מנועים
  • תדמית המותג
חסרונות
פיז'ו 3008
פיז'ו 3008
חוות דעת פיז'ו 3008 צורה חדשה
חוות דעת פיז'ו 3008 צורה חדשה
חוות דעת פיז'ו 3008
חוות דעת פיז'ו 3008
פיז'ו 3008 חוות דעת
פיז'ו 3008 חוות דעת
פיז'ו 3008 דגם חדש
פיז'ו 3008 דגם חדש
פיז'ו 3008 רכב חדש
פיז'ו 3008 רכב חדש
פיז'ו 3008 חדשה
פיז'ו 3008 חדשה
 
 

פיז’ו 3008 - גליון ציונים:

עיצוב ותדמית:

one starone starone starone starzero star

עיצוב נהדר, דחוס, אפקטיבי ולא שחצן. למרות דמיון מסוים לריינג' רובר איווק.
התדמית של פיז'ו (עדיין) לא בקו אחד עם מותגים יפניים או קוריאניים (יונדאי / קיה) - בעיקר בבהיבט של אמינות וסחירות לאורך שנים.

נוחות ואבזור:

one starone starone starone starzero star

הדגם החדש יושב כצפוי על פלטפורמת EMP2 המוכרת מדגמי פיז'ו 308, וסיטרואן C4 גראן פיקאסו. הפלטפורמה החדשה מאפשרת שילוב מיטבי בין משקל, חוזק וניצול יעיל של נפח תא הנוסעים והמטען. נוחות הנסיעה טובה. 3008 טיפה נוקשה בעיר, נהדרת מחוץ לעיר.
פיז'ו 3008 מתהדרת בסביבת נהג חדשה לגמרי העונה לשם i-Cockpit. מדובר באבולוציה לתא הנוסעים של ה-308, רק עם ידית הילוכים יותר "תעופתית", מתגים שנלקחו כאילו נלקחו ממטוס קרב. יש 3 רמת גימור (אקטיב, פרימיום ו-GT) נדיבות כבר מרמת הבסיסי, שכוללת מערכת מולטימדיה  עם צג מגע 8 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי רב תפקודי עם תמיכה בעברית ומחשב דרך, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג לאחור, חיישני אורות וגשם ועוד.

מתחילת 2018 גם ברמת גימור 'אקטיב' הבסיסית, מוצעות מערכות בטיחות מתקדמות, וכולל בלימה אוטונומית במצבי חירום (עד 60 קמ"ש בזיהוי הולכי רגל ועד 80 קמ"ש בזיהוי רכב), התרעה על סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים והתרעת עייפות. רמת הגימור פרמיום מוסיפה בלימה אוטומטית מתקדמת יותר (עד 140 קמ"ש), בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים עם פעולה אקטיבית של ההיגוי ופנסים אדפטיביים (מעבר אוטומטי בין אורות גבוהים לרגילים).

גרסאות ה-PHEV נמכרות ברמת גימור פרימים ו-GT ללא שינוי באבזור הנוחות או הבטיחות. אבל יש הבדלים אחרים. כדי ליצור מקום לסוללות בגרסאות ה-PHEV, הוחלף המתלה האחורי (רב-חיבורי במקום קורת מתח), צומצם נפח תא המטען (395 ליטר לעומת 520) והוקטן נפח מיכל הדלק (ל-43 ליטר לעומת 53).

.

ביצועי מנוע וצריכת דלק:

one starone starone starone starhalf star

פיז'ו 3008 החדשה מגיעה לארץ עם שלוש יחידות כוח: בבסיס ההיצע נמצא מנוע 1.6 ליטר טורבו-דיזל (BLUE HDI) והספק של 120 כ"ס. יחידה זאת מוצעת עם תיבה אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים של אייסין היפנית במקום תיבה רובוטית.
מעל גרסה זאת נמצא מהדורת טורבו-בנזין 1.6 ליטר כמו בפיז'ו 508. גם כאן מדובר ב-165 כ"ס ותיבה אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים (צריכת דלק, נתוני יצרן: 17.2 ק"מ לליטר).
בפסגת ההיצע נמצאת, באופן לא צפוי בהקשר השוק המקומי, מהדורת 2.0 ליטר טורבו דיזל עם 180 כ"ס ותיבה אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים (צריכת דלק, נתוני יצרן 20.8 ק"מ לליטר).

באוקטובר 2018 מנוע הטורבו-דיזל 1.6 ליטר 120 כ"ס הוצא לגמלאות ובמקומו הצטרף טורבו-דיזל 1.5 ליטר, 130 כ"ס. גם התיבה הוחלפה לאוטומטית עם 8 הילוכים לעומת 6 שבעבר.

בנובמבר 2018 הצטרף למבחר מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר עם 180 כ"ס ותיבה אוטומטית עם 8 הילוכים.

בדצמבר 2018 נוספה גרסת בסיס חדשה עם מנוע 1.2 ליטר, 130 כ"ס ותיבת 8 הילוכים.

גרסאות הפלאג אין (PHEV) הצטרפו באוגוסט 2020. הבסיס בשתיהן הוא שילוב של מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר, מנוע חשמלי, ותיבה אוטומטית 8 הילוכים (כעת עם מצמד רטוב במקום ממיר מומנט). בגרסה הראשונה מנוע הבנזין מפיק 180 כ"ס, החשמלי 110 כ"ס, ההספק המשולב עומד על 225 כ"ס וההנעה קדמית. בגרסה השניה, מנוע הבנזין מפיק 200 כ"ס, ויש שני מנועים חשמליים: קדמי 110 (כמו בגרסה הראשונה) ואחורי עם 113 כ"ס. זה מסדר לגרסה הזו הנעה כפולה, תפוקה משולבת של 300 כ"ס, וביצועים מאוד זריזים.
בשתי הגרסאות סוללת 13.2 קוט"ש, כשבגרסת ה-225 כ"ס הטווח החשמלי הוא 61 ק"מ ובגרסת ה-300 כ"ס 63 ק"מ (לפי תקן WLTP). צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 71.4 ק"מ ליטר ו-76.9 ק"מ לליטר בהתאמה.

תמורה לכסף:

one starone starone starone starhalf star

ל-3008 יש הרבה מאוד קלפים חזקים והמון גרסאות מנוע ורמות אבזור מהן ניתן לבחור. התמורה גבוהה.

בגרסאות ה-PHEV התמורה טובה פחות בגלל פער המחיר הגדול (כ-14% בהשוואה לפרימיום בנזין 180 כ"ס ו-9% בהשוואה לדיזל GT).

יואב, מה דעתך על פיז’ו 3008 ?

שמונה שנים אחרי שנחשף הדור הראשון, ולא רגע אחד לפני שהגיע הזמן, נחשף הדור השני של פיז'ו 3008. עם שפת עיצוב עדכנית, אבולוציה לקו העיצובי שמובילים דגמי פיז'ו 308 ו-208, נראה הדגם החדש מוכן לכבוש אולי הפעם את הסגמנט הצומח באירופה. קטגורית הקרוסאובר המשפחתי קומפקטי הכפיל מכירותיו פי 2.5 מאז שנת 2009.

בסוף 2017 הגיע אחיו הגדול, פיז'ו 5008. בגדול, אותה מכונית עם ממדים מעט גדולים יותר ו-7 מושבים.

גרסאות ה-PHEV הצטרפו באוגוסט 2020 בשני הספקי מנוע, ובשני תצורות הנעה (קדמית וכפולה).


פיז’ו 3008 - מתחרות עיקריות:

שברולט טרייל בלייזר
שברולט טרייל בלייזר
קיה סלטוס
קיה סלטוס
פורד קוגה
פורד קוגה
פורד פוקוס אקטיב טורר
פורד פוקוס אקטיב טורר
רנו קוליאוס
רנו קוליאוס
מיצובישי ASX
מיצובישי ASX
מיצובישי אקליפס קרוס
מיצובישי אקליפס קרוס
אופל גרנדלנד X
אופל גרנדלנד X
סקודה קארוק
סקודה קארוק
הונדה CR-V
הונדה CR-V
סיטרואן C5 איירקרוס
סיטרואן C5 איירקרוס
טויוטה פריוס
טויוטה פריוס
סיטראון C4 ספייסטורר
סיטראון C4 ספייסטורר
מיצובישי אאוטלנדר PHEV
מיצובישי אאוטלנדר PHEV
קיה ספורטאז'
קיה ספורטאז'
טויוטה ראב 4
טויוטה ראב 4
סובארו פורסטר
סובארו פורסטר
מיצובישי אאוטלנדר
מיצובישי אאוטלנדר
יונדאי טוסון
יונדאי טוסון
ג'יפ קומפאס
ג'יפ קומפאס
יונדאי טוסון
יונדאי טוסון
Subaru XV-4
Subaru XV-4
מאזדה CX-5
מאזדה CX-5
שברולט אקווינוקס
שברולט אקווינוקס
חוות דעת - ניסאן קשקאי
חוות דעת - ניסאן קשקאי
פולקסוואגן טיגואן רכב חדש
פולקסוואגן טיגואן רכב חדש
סקודה קודיאק רכב חדש
סקודה קודיאק רכב חדש
טויוטה C-HR צריכת דלק
טויוטה C-HR צריכת דלק
פיז'ו 5008 דגם חדש
פיז'ו 5008 דגם חדש
מבחן דרכים סיאט אטקה
מבחן דרכים סיאט אטקה
יונדאי ix35
יונדאי ix35
שברולט קפטיבה ספורט
שברולט קפטיבה ספורט
סאנגיונג קורנדו
סאנגיונג קורנדו
קיה ספורטאג'
קיה ספורטאג'
 
 

פיז’ו 3008
הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 1.2 ל' טורבו, אוטו, אקטיב
מחיר: 149,900 שקל
שנת מודל: 2018
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 3 בוכנות
נפח: 1199 סמ"ק
הספק מירבי: 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מירבי: 23.5 קג"מ ב- 1,750 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 188 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 9.7 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 19.2 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 444.7 ס"מ
רוחב: 184.1 ס"מ
גובה: 162.3 ס"מ
בסיס גלגלים: 267.5 ס"מ
משקל עצמי: 1,395 ק"ג
מידות צמיגים: 225/55/18
נפח תא מטען: 520 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,482 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית תומכת בעברית עם מסך מגע 8 אינץ', חיבור USB, התאמה ל-Aplle CarPlay, דיבורית בלוטות', שליטה מגלגל ההגה

בתוך הרכב: לוח מחוונים דיגיטלי עם צג 12.3 אינץ' כולל תמיכה בעברית, מחשב דרך, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג למושבים האחוריים, בלם חנייה חשמלי, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, מראה פנימית מונעת סנוור, 3 שקעי 12V (כולל אחד בתא המטען).

בטיחות: בלימה אוטונומית במצבי חירום (עד 60 קמ"ש בזיהוי הולכי רגל ועד 80 קמ"ש בזיהוי רכב), התרעה על סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, התרעת עייפות וניטור לחץ אוויר בצמיגים.

מחוץ לרכב: תאורת יום LED, תאורת LED אחורית, פנסי ערפל קדמיים, מראות מתקפלות חשמלית, ספוילר אחורי, חישוקים קלים.

.

0 תגובות ל"פיז’ו 3008"

             
  השאירו תגובה:
     
   
     
   
     
   
  ברצוני להצטרף לניוזלטר.
קראתי ואני מסכים להוראות תקנון האתר
X

רוצה פרטים נוספים?

מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות

    שם*

    אימייל*

    טלפון*