- סגנון
- נוחות
- מנועים
"הפיז'ו המשכנעת ביותר"
עיצוב ותדמית: |
|
||
עיצוב נהדר, דחוס, אפקטיבי ולא שחצן. למרות דמיון מסוים לריינג' רובר איווק. |
|||
נוחות ואבזור: |
|
||
הדגם החדש יושב כצפוי על פלטפורמת EMP2 המוכרת מדגמי פיז'ו 308, וסיטרואן C4 גראן פיקאסו. הפלטפורמה החדשה מאפשרת שילוב מיטבי בין משקל, חוזק וניצול יעיל של נפח תא הנוסעים והמטען. נוחות הנסיעה טובה. 3008 טיפה נוקשה בעיר, נהדרת מחוץ לעיר. מתחילת 2018 גם ברמת גימור 'אקטיב' הבסיסית, מוצעות מערכות בטיחות מתקדמות, וכולל בלימה אוטונומית במצבי חירום (עד 60 קמ"ש בזיהוי הולכי רגל ועד 80 קמ"ש בזיהוי רכב), התרעה על סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים והתרעת עייפות. רמת הגימור פרמיום מוסיפה בלימה אוטומטית מתקדמת יותר (עד 140 קמ"ש), בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים עם פעולה אקטיבית של ההיגוי ופנסים אדפטיביים (מעבר אוטומטי בין אורות גבוהים לרגילים). גרסאות ה-PHEV נמכרות ברמת גימור פרימים ו-GT ללא שינוי באבזור הנוחות או הבטיחות. אבל יש הבדלים אחרים. כדי ליצור מקום לסוללות בגרסאות ה-PHEV, הוחלף המתלה האחורי (רב-חיבורי במקום קורת מתח), צומצם נפח תא המטען (395 ליטר לעומת 520) והוקטן נפח מיכל הדלק (ל-43 ליטר לעומת 53). . |
|||
ביצועי מנוע וצריכת דלק: |
|
||
פיז'ו 3008 החדשה מגיעה לארץ עם שלוש יחידות כוח: בבסיס ההיצע נמצא מנוע 1.6 ליטר טורבו-דיזל (BLUE HDI) והספק של 120 כ"ס. יחידה זאת מוצעת עם תיבה אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים של אייסין היפנית במקום תיבה רובוטית. באוקטובר 2018 מנוע הטורבו-דיזל 1.6 ליטר 120 כ"ס הוצא לגמלאות ובמקומו הצטרף טורבו-דיזל 1.5 ליטר, 130 כ"ס. גם התיבה הוחלפה לאוטומטית עם 8 הילוכים לעומת 6 שבעבר. בנובמבר 2018 הצטרף למבחר מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר עם 180 כ"ס ותיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. בדצמבר 2018 נוספה גרסת בסיס חדשה עם מנוע 1.2 ליטר, 130 כ"ס ותיבת 8 הילוכים. גרסאות הפלאג אין (PHEV) הצטרפו באוגוסט 2020. הבסיס בשתיהן הוא שילוב של מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר, מנוע חשמלי, ותיבה אוטומטית 8 הילוכים (כעת עם מצמד רטוב במקום ממיר מומנט). בגרסה הראשונה מנוע הבנזין מפיק 180 כ"ס, החשמלי 110 כ"ס, ההספק המשולב עומד על 225 כ"ס וההנעה קדמית. בגרסה השניה, מנוע הבנזין מפיק 200 כ"ס, ויש שני מנועים חשמליים: קדמי 110 (כמו בגרסה הראשונה) ואחורי עם 113 כ"ס. זה מסדר לגרסה הזו הנעה כפולה, תפוקה משולבת של 300 כ"ס, וביצועים מאוד זריזים. |
|||
תמורה לכסף: |
|
||
ל-3008 יש הרבה מאוד קלפים חזקים והמון גרסאות מנוע ורמות אבזור מהן ניתן לבחור. התמורה גבוהה. בגרסאות ה-PHEV התמורה טובה פחות בגלל פער המחיר הגדול (כ-14% בהשוואה לפרימיום בנזין 180 כ"ס ו-9% בהשוואה לדיזל GT). |
שמונה שנים אחרי שנחשף הדור הראשון, ולא רגע אחד לפני שהגיע הזמן, נחשף הדור השני של פיז'ו 3008. עם שפת עיצוב עדכנית, אבולוציה לקו העיצובי שמובילים דגמי פיז'ו 308 ו-208, נראה הדגם החדש מוכן לכבוש אולי הפעם את הסגמנט הצומח באירופה. קטגורית הקרוסאובר המשפחתי קומפקטי הכפיל מכירותיו פי 2.5 מאז שנת 2009.
בסוף 2017 הגיע אחיו הגדול, פיז'ו 5008. בגדול, אותה מכונית עם ממדים מעט גדולים יותר ו-7 מושבים.
גרסאות ה-PHEV הצטרפו באוגוסט 2020 בשני הספקי מנוע, ובשני תצורות הנעה (קדמית וכפולה).
שם גרסה: | 1.2 ל' טורבו, אוטו, אקטיב |
מחיר: | 149,900 שקל |
שנת מודל: | 2018 |
מס' דלתות: | 5 |
מקומות ישיבה: | 5 |
הנעה: | קדמית |
תיבת הילוכים: | אוטומטית, 8 הילוכים |
מנוע: | בנזין - טורבו, 3 בוכנות |
נפח: | 1199 סמ"ק |
הספק מירבי: | 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד |
מומנט מירבי: | 23.5 קג"מ ב- 1,750 סל"ד |
מהירות מירבית: | 188 קמ"ש |
תאוצה ל- 100 קמ"ש: | 9.7 שניות |
צריכת דלק - נתוני יצרן: | 19.2 ק"מ לליטר |
זיהום אויר: |
כריות אוויר: | 6 |
בקרת יציבות אלקטרונית: | יש |
מבחן ריסוק: |
![]() |
אורך: | 444.7 ס"מ |
רוחב: | 184.1 ס"מ |
גובה: | 162.3 ס"מ |
בסיס גלגלים: | 267.5 ס"מ |
משקל עצמי: | 1,395 ק"ג |
מידות צמיגים: | 225/55/18 |
נפח תא מטען: | 520 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,482 ליטרים |
מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית תומכת בעברית עם מסך מגע 8 אינץ', חיבור USB, התאמה ל-Aplle CarPlay, דיבורית בלוטות', שליטה מגלגל ההגה בתוך הרכב: לוח מחוונים דיגיטלי עם צג 12.3 אינץ' כולל תמיכה בעברית, מחשב דרך, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג למושבים האחוריים, בלם חנייה חשמלי, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, מראה פנימית מונעת סנוור, 3 שקעי 12V (כולל אחד בתא המטען). בטיחות: בלימה אוטונומית במצבי חירום (עד 60 קמ"ש בזיהוי הולכי רגל ועד 80 קמ"ש בזיהוי רכב), התרעה על סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, התרעת עייפות וניטור לחץ אוויר בצמיגים. מחוץ לרכב: תאורת יום LED, תאורת LED אחורית, פנסי ערפל קדמיים, מראות מתקפלות חשמלית, ספוילר אחורי, חישוקים קלים. . |
מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות
0 תגובות ל"פיז'ו 3008"