פיז’ו 308 - חוות דעת

השורה התחתונה של יואב:

"מענגת. כן, מענגת"

יואב קווה יואב קווה
 
פיז’ו 308,
ציון מסכם (מתוך 5)
4.0

יתרונות
  • נוחות נסיעה
  • מנוע וביצועים
  • צריכת דלק
  • אבזור
  • מרחב במושב האחורי

 

חסרונות
פיג'ו 308
פיג'ו 308
פיג'ו 308
פיג'ו 308
פיג'ו 308
פיג'ו 308
פיג'ו 308
פיג'ו 308
פיג'ו 308
פיג'ו 308
פיג'ו 308
פיג'ו 308
פיג'ו 308
פיג'ו 308
 
 

פיז’ו 308 - גליון ציונים:

עיצוב ותדמית:

one starone starone starhalf starzero star

היו שטענו כי הדור הנוכחי של 308 נראתה סולידית מידי. אז במסגרת מתיחת החרטום הפך אגרסיבי יותר. לא יותר מידי כדי ליצור חזית מאיימת, או לפספס את השיק הצרפתי. התוצאה מאוד מוצלחת.

נוחות ואבזור:

one starone starone starone starzero star

תא הנוסעים נראה מצוין עם לוח מחוונים מעל ההגה (בדומה לזה שיש בפיז'ו 208 אבל כאן הביצוע מוצלח יותר) וקונסולה מרכזית נטולת כפתורים. צריך להתרגל לתפעל את הכל דרך מסך מגע גדול. מרחב הפנימי סביר בפני עצמו.

בתא הנוסעים השינוי הגדול ביותר הוא החלפת ידית ההילוכים האוטומטית. כעת זו ידית אלקטרונית (כמו בדגמי הפנאי פיז'ו 3008 ופיז'ו 5008) ולא מכאנית-מדורגת כבעבר.

להבדיל מבעבר, המכונית משווקת ברמת גימור אחת גבוהה מבעבר, 'פרימיום', שכוללת חלון גג, מצלמה עם תמונה היקפית וירטואלית, מפתח חכם, חישוקי 17 אינץ' (16 בעבר), פקדי הילוכים מאחורי ההגה, מערכת חניה אוטומטית ועוד. בתחום הבטיחות נמצא: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועמעום אוטומטי.

יש גם גרסת GT עם מנוע חזק יותר, שמוסיפה מושבי ספורט עם ריפוד משולב אלקטנרה, תאורת לד, שמשות כהות, חישוקי 18 אינץ' ועוד, לצד שינויים קוסמטיים חיצוניים.

.

ביצועי מנוע וצריכת דלק:

one starone starone starone starhalf star

מנוע ה-1.2 ליטר, 130 כ"ס מעט משופר ביחס לקודמו, בעיקר כדי לעמוד בתקני הזיהום העדכניים. אין לשינוים ביטוי בנתונים הכוח. הוא כעת גם משולב לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים (6 בעבר). המנוע נמרץ מציע ביצועים מעולים בכל תנאי הדרך ובמקביל גם חסכוני. בפיז'ו גם הצליחו להתגבר על הרעידות בסרק האופייניות למנועים בעלי שלושה צילינדרים. פיז'ו 308, צריכת דלק אמיתית: 15 ק"מ לליטר.

לצד גרסה זו תוצע גם גרסת GT, שתגשר על הפער בין 308 המשפחתית ל-308GTI הספורטיבית שמוצעת רק עם תיבה ידנית. GT תוצע רק בגרסת טורבו-דיזל, 2.0 ליטר 4 צילינדרים, 177 כ"ס, ואותה תיבת 8 הילוכים אוטומטית.

תמורה לכסף:

one starone starone starone starzero star

308 מציעה חבילה מאוד מגובשת, של ניהוג, נוחות ואבזור. החיסרון הבולט היחיד הוא מרווח סביר בלבד במושב האחורי. התמורה טובה. גרסת GT מעט יקרה.

יואב, מה דעתך על פיז’ו 308 ?

היא נראית טוב, נוסעת מצוין, יש לה מנוע טורבו בנזין חסכוני וחזק ורשימת אבזור נאה. מתיחת הפנים רק שיפרה מתכון מוצלח. האם הפעם היא תפצח את נוסחת פולקסווגן גולף?

עד מתיחת הפנים שווקה גם גרסת סטיישן למכונית, פיז'ו 308SW, שבנויה על בסיס מעט גדול יותר. אולם בשל הביקוש הנמוך בארץ לדגמי סטיישן באופן כללי, ומצד שני הביקוש הגובר לקרוסאוברים כמו פיז'ו 3008, הופסק שיווק 308SW.


פיז’ו 308 - מתחרות עיקריות:

יונדאי אלנטרה
יונדאי אלנטרה
פולקסווגן גולף
פולקסווגן גולף
פיאט טיפו האצ'בק
פיאט טיפו האצ'בק
סיאט לאון FR - חוות דעת
סיאט לאון FR - חוות דעת
חוות דעת סיאט לאון
חוות דעת סיאט לאון
מאזדה 3 2017 - חוות דעת
מאזדה 3 2017 - חוות דעת
שברולט קרוז 5 דלתות צורה חדשה
שברולט קרוז 5 דלתות צורה חדשה
אופל אסטרה - חוות דעת
אופל אסטרה - חוות דעת
priusMain
priusMain
סיטראון C4 פיקאסו
סיטראון C4 פיקאסו
פורד פוקוס
פורד פוקוס
יונדאי i30
יונדאי i30
טויוטה אוריס
טויוטה אוריס
פולקסווגן ספורטוואן
פולקסווגן ספורטוואן
רנו מגאן הצ'בק
רנו מגאן הצ'בק
קיה סיד
קיה סיד
סוזוקי SX4
סוזוקי SX4
סיטרואן C4
סיטרואן C4
 
 

פיז’ו 308
הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 1.2 ל' טורבו, אוטו, פרימיום
מחיר: 131,990 שקל
שנת מודל: 2018
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 3 בוכנות
נפח: 1,199 סמ"ק
הספק מירבי: 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מירבי: 23.4 קג"מ ב- 1,750 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 205 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 9.8 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 18.5 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 15 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 425.3 ס"מ
רוחב: 180.4 ס"מ
גובה: 147.2 ס"מ
בסיס גלגלים: 262.0 ס"מ
משקל עצמי: 1,204 ק"ג
מידות צמיגים: 225/45/17
נפח תא מטען: 470 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,309 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מולטימידיה: מערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע בגודל 9.7 אינץ', חיבור בלוטות', USB ו-AUX, אפל קארפליי, שליטה מגלגל ההגה

בתוך הרכב: בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מפתח חכם לכניסה והתנעה, תא כפפות מקורר, חיישני חנייה היקפיים, מצלמת רוורס עם תמונה היקפית וירטואלית, מערכת חנייה אוטומטית במקביל ובניצב לכניסה ויציאה מהחנייה, שקע USB מאחור, בלם יד חשמלי, פקדים להעברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה, חיישני גשם, חיישני אורות, גלגל הגה מצופה עור

בטיחות: בלימה אוטונומית בחירום (עד 60 קמ"ש בזיהוי הולכי רגל, עד 80 קמ"ש בזיהוי רכב במצב נייח, ועד 140 קמ"ש ברכב בתנועה), התרעה ותיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים, התרעת עייפות, אורות גבוהים אדפטיביים (מעבר בין אורות רגילים לאורות גבוהים), ניטור לחץ אוויר בצמיגים

מחוץ לרכב: חלון גג פנורמי, תאורת יום LED, פנסי ערפל קדמיים עוקבי פניה, תאורת LED אחורית, מראות מתקפלות, שמשות כהות, ספוילר אחורי, חישוקים קלים

.

0 תגובות ל"פיז’ו 308"

             
  השאירו תגובה:
     
   
     
   
     
   
  ברצוני להצטרף לניוזלטר.
קראתי ואני מסכים להוראות תקנון האתר
X

רוצה פרטים נוספים?

מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות

שם*

אימייל*

טלפון*