פיז’ו 5008 - חוות דעת

השורה התחתונה של יואב:

"בפסגת דגמי פיז'ו"

יואב קווה יואב קווה
 
פיז’ו 5008,
ציון מסכם (מתוך 5)
4.0

יתרונות
  • סגנון
  • אבזור
  • מנועים
  • מרווח שורה שלישית
חסרונות
פיז'ו 5008 דגם חדש
פיז'ו 5008 דגם חדש
דגם חדש פיז'ו 5008 2017
דגם חדש פיז'ו 5008 2017
פיז'ו 5008 2017
פיז'ו 5008 2017
פיז'ו 5008 החדש
פיז'ו 5008 החדש
 
 

פיז’ו 5008 - גליון ציונים:

עיצוב ותדמית:

one starone starone starone starzero star

פיז'ו 5008 הוא למעשה גרסת 7 מושבים של פיז'ו 3008. העיצוב נהדר, אפקטיבי ולא שחצן. התדמית הנתפסת של פיז'ו עדיין זקוקה לחיזוק.

נוחות ואבזור:

one starone starone starone starzero star

הוא מתבסס על פלטפורמת EMP2 שבה משתמשים דגמים אחרים כמו סיטרואן C4 גרנד פיקאסו, פיז'ו 308 ואחרים. ביחס לאחיו הקטן, 3008, הוא מציע מידות גדולות יותר ומהגדולים בקטגוריה: אורך של 464 ס"מ – תוספת של 19 ס"מ ביחס ל-3008, בסיס גלגלים של 284 ס"מ – תוספת של 16.5 ס"מ.

פיז'ו מכנה את עיצוב סביבת הנהג בשם i-Cockpit והוא כבר קיים בכמה דגמים. בגדול זהו עיצוב זהה לזה של 3008, כלומר: הגה קטן ונמוך, ולוח מחוונים אליו משקיפים מעל גלגל ההגה ולא דרך החישור.

האבזור שופע כשכבר בגרסת הבסיס נמצא לוח מחוונים דיגיטאלי (12.3 אינץ'), מולטימדיה עם מסך מגע מקורי (8 אינץ') עם צימוד Apple CarPlay ומצלמת רוורס, מראות מתקפלות חשמלית, בקרת שיוט, ידיות להעברת הילוכים מההגה, חיישני גשם, חישניי חניה היקפיים, חישוקי 18 אינץ' קלים ועוד.

אבזור הבטיחות בכל רמות הגימור כולל בלימה אוטונומית במצבי חירום (עד 60 קמ"ש בזיהוי הולכי רגל ועד 80 קמ"ש בזיהוי רכב), התרעה על סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים והתרעת עייפות. רמת הגימור פרמיום מוסיפה בלימה אוטומטית מתקדמת יותר (עד 140 קמ"ש), בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים עם פעולה אקטיבית של ההיגוי ופנסים אדפטיביים (מעבר אוטומטי בין אורות גבוהים לרגילים).

גרסת ה-1.2 ליטר שהצטרפה בינואר 2020 מוצעת רק ברמת הגימור הבסיסית 'אקטיב' שכוללת מחוונים מוקרנים, מערכת מולטימדיה מקורית עם צג "8, מפתח חכם, חישוקי 18 אינץ' קלים ועוד. בתחום הבטיחות ישנה בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ועוד.

.

ביצועי מנוע וצריכת דלק:

one starone starone starone starhalf star

גם כאן נמצא את אותן יחידות כוח שיש ב-3008: טורבו-בנזין 1.6 ליטר (165 כ"ס), טורבו-דיזל 1.6 ליטר (120 כ"ס) וטורבו-דיזל 2.0 ליטר (180 כ"ס). כל המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. פיז'ו 5008, צריכת דלק אמיתית (מנוע בנזין): 13 ק"מ לליטר.

באפריל 2019 הופסק ייבוא מנוע ה-165 ובמקומו הגיע אותו מנוע בגרסה מחוזקת עם 180 כ"ס. יש גם תיבת תיבה אוטומטית חדשה עם 8 הילוכים (במקום 6) ועל כן הביצועים משופרים וצריכת הדלק גבוה מעט יותר.

גם מנוע הטורבו דיזל הוחלף ובמקום 1.6 ליטר (120 כ"ס) ותיבת 6 הילוכים, נמצא מנוע 1.5 ליטר חדש (130 כ"ס) ותיבת 8 הילוכים. הביצועים טובים מעט יותר וכך גם צריכת הדלק.

ובשל שינויי תקני זיהום, הספק מנוע הטורבו דיזל 2.0 ליטר הופחת מ-180 ל-177 כ"ס. הביצועים דומים אם כי צריכת הדלק הרשמית כעת גבוה יותר.

בינואר 2020 להיצע המנועים נוסף מנוע שלא היה בעבר: טורבו-בנזין 3 צילינדרים, 1.2 ליטר, 130 כ"ס ותיבת 8 הילוכים אוטומטית.

תמורה לכסף:

one starone starone starone starzero star

מחירי הגרסאות ורמות האבזור כמעט זהים למקבליהן בשורות סקודה קודיאק. התמורה טובה.
מינואר 2020 משווקת גם גרסת 1.2 ליטר במחיר זול משמעותית. זו עסקה מאוד מעניינת.

יואב, מה דעתך על פיז’ו 5008 ?

פיז'ו 5008 הקודם היה מיניוואן 7 מקומות עם מראה ססגוני. החדש הוא כבר משהו אחר. כצו האופנה זהו קרוסאובר מסוגנן עם 7 מקומות ישיבה. אם תשאלו את פיז'ו, הוא משלים את מעבר החברה מקטגוריית מוביל הנוסעים לתחום הפנאי. אם תשאלו את ה-5008, החיים מתחילים רק אחרי ארבעה ילדים.

באפריל 2019 יחידות הכוח עודכנו, גם מנוע וגם תיבת הילוכים.


פיז’ו 5008 - מתחרות עיקריות:

מיצובישי אאוטלנדר החדש
מיצובישי אאוטלנדר החדש
יונדאי סנטה פה
יונדאי סנטה פה
יונדאי פאליסייד
יונדאי פאליסייד
רנו גרנד סניק
רנו גרנד סניק
סאנגיונ רקסטון
סאנגיונ רקסטון
פורד אדג' ST
פורד אדג' ST
הונדה CR-V
הונדה CR-V
סיטרואן C5 איירקרוס
סיטרואן C5 איירקרוס
מיצובישי אאוטלנדר PHEV
מיצובישי אאוטלנדר PHEV
טויוטה ראב 4
טויוטה ראב 4
פיז'ו 3008
פיז'ו 3008
סובארו פורסטר
סובארו פורסטר
יונדאי טוסון
יונדאי טוסון
קיה סורנטו
קיה סורנטו
סיטרואן C4 פיקאסו
סיטרואן C4 פיקאסו
סיטרואן C4 פיקאסו
סיטרואן C4 פיקאסו
ניסאן איקסטרייל - צורה חדשה
ניסאן איקסטרייל - צורה חדשה
פולקסוואגן טיגואן רכב חדש
פולקסוואגן טיגואן רכב חדש
סקודה קודיאק רכב חדש
סקודה קודיאק רכב חדש
טויוטה פריוס פלוס חוות דעת
טויוטה פריוס פלוס חוות דעת
קיה קארנס
קיה קארנס
פיאט 500L Living
פיאט 500L Living
טויוטה ורסו
טויוטה ורסו
סיאט אלהמברה
סיאט אלהמברה
אופל זאפירה
אופל זאפירה
פולקסווגן טוראן
פולקסווגן טוראן
יונדאי סנטה פה
יונדאי סנטה פה
פורד S-MAX
פורד S-MAX
דודג' ג'רני
דודג' ג'רני
שברולט אורלנדו
שברולט אורלנדו
 
 

פיז’ו 5008
הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 1.2 ל' טורבו-בנזין, אוטומטי, אקטיב
מחיר: 174,990 שקל
שנת מודל: 2019
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 7

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 3 בוכנות
נפח: 1,199 סמ"ק
הספק מירבי: 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מירבי: 23.5 קג"מ ב- 1,750 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 196 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 10.2 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 20.0 ק"מ לליטר
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 464.1 ס"מ
רוחב: 184.4 ס"מ
גובה: 165.1 ס"מ
בסיס גלגלים: 284.0 ס"מ
משקל עצמי: 1,430 ק"ג
מידות צמיגים: 225/55/18
נפח תא מטען: 210 ליטרים, בקיפול מושבים: 780 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית תומכת בעברית עם מסך מגע 8 אינץ', חיבור USB, התאמה ל-Aplle CarPlay, דיבורית בלוטות', שליטה מגלגל ההגה.

בטיחות: בלימה אוטונומית במצבי חירום (עד 60 קמ"ש בזיהוי הולכי רגל ועד 80 קמ"ש בזיהוי רכב), התרעה על סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, התרעת עייפות וניטור לחץ אוויר בצמיגים.

בתוך הרכב: לוח מחוונים דיגיטלי עם צג 12.3 אינץ' כולל תמיכה בעברית, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, בקרת אקלים, פתחי מיזוג למושבים האחוריים, ידיות להעברת הילוכים מגלגל ההגה, חיישני גשם, חישניי חניה היקפיים, 3 שקעי 12V (כולל אחד בתא המטען).

מחוץ לרכב: תאורת יום לד, פנסי ערפל קדמיים, מראות מתקפלות חשמלית, חישוקי 18 אינץ' קלים.

.

0 תגובות ל"פיז’ו 5008"

             
  השאירו תגובה:
     
   
     
   
     
   
  ברצוני להצטרף לניוזלטר.
קראתי ואני מסכים להוראות תקנון האתר
X

רוצה פרטים נוספים?

מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות

    שם*

    אימייל*

    טלפון*