טויוטה קורולה - חוות דעת

השורה התחתונה של יואב:

"פוסעת בדרך חדשה"

יואב קווה יואב קווה
 
טויוטה קורולה,
ציון מסכם (מתוך 5)
4.0

יתרונות
  • איכותית
  • אבזור
  • רעש בעת מאמץ

 

חסרונות
טויוטה קורולה ספייס
טויוטה קורולה ספייס
טויוטה קורולה ספייס
טויוטה קורולה ספייס
טויוטה קורולה
טויוטה קורולה
טויוטה קורולה
טויוטה קורולה
טויוטה קורולה
טויוטה קורולה
טויוטה קורולה
טויוטה קורולה
טויוטה קורולה
טויוטה קורולה
טויוטה קורולה
טויוטה קורולה
טויוטה קורולה
טויוטה קורולה
 
 

טויוטה קורולה - גליון ציונים:

עיצוב ותדמית:

one starone starone starone starzero star

קורולה בעבר דאגה לזרום עם הזרם ולא לבלוט. הדור הזה, ואולי אפילו בדור הקודם, הכל השתנה. גם מבחוץ וגם מבפנים. התדמית של קורולה בארץ (ובעולם) מצוינת. היא כל כך חזקה, עד שבטויוטה החליטו לוותר על השם "אוריס" עבור תצורות ההאצ'בק והסטיישן, ולהחזירם למטריית קורולה.

נוחות ואבזור:

one starone starone starone starhalf star

קורולה הזו מבוססת על פלטפורמת TNGA המודולרית שמשרתת גם דגמים אחרים כמו טויוטה פריוס. הממדים כמעט זהים לדור היוצא וכך גם המרחב הפנימי. יש גם תצורת סטיישן (שנקראת טויוטה קורולה ספייס) עם ממדים זהים לקורולה סדאן, ויש גם תצורת האצ'בק (שנקראת טויוטה קורולה אקסייט) עם בסיס גלגלים גדול מבעבר, אבל קצר מזה של שתי התצורות האחרות.

יש 3 רמות גימור, כשרמת SUN הבסיסית מכוונת לציי רכב, ומכרזים ממשלתיים. זו רמת הגימור היחידה שגם מוצעת עם מנוע 1.6 בנזין. בכל הרמות נמצא מערך בטיחות מתקדם שכולל בלימת אוטונומית בחירום, סיוע אקטיבי בהיגוי, תאורה אדפטיבית וזיהוי תמרורים.

בפברואר 2021, עם החלפת יחידת ה-1.6 ליטר בנזין במנוע 1.5 ליטר, נוספה לגרסת הבנזין עוד רמת גימור. עד עתה שווקה גרסת הבנזין רק ברמת גימור אחת, 'סאן', מנקודה זו היא משווקת בשתי רמות גימור: 'אקטיב' (חדשה), ו'סנס' (זהה באבזורה לאותה רמה עם המנוע ההיברידי, למעט העדר מפתח חכם לפתיחה והתנעה בגרסת הבנזין). ביחס לרמת 'סאן', רמת אקטיב החדשה מחסירה מפתח חכם לפתיחה והתנעה, בקרת אקלים, מראות מתקפלות חשמלית, שמשות כהות מאחור, וחישוקים קלים שבנוסף גם יורדים מידה (15 אינץ' לעומת 16).

.

ביצועי מנוע וצריכת דלק:

one starone starone starhalf starzero star

לראשונה גם קורולה תוצע בגרסה היברידית. בדור הקודם רק תצורת ההאצ'בק והסטיישן שנקראו אוריס, הוצעו בגרסה היברידית. לקורולה ההיברידית מנוע בנזין 1.8 ליטר ומנוע חשמלי שיחדיו מפיקים 122 כ"ס. זו יחידת כוח זהה לזו שנמצא בדגמים אחרים כמו למשל טויוטה פריוס. לצד מנוע זה נמצא גם את מנוע ה-1.6 ליטר, 132 כ"ס ותיבת רציפה שהיו גם בדור הקודם.

בפברואר 2021, ולאחר כמעט 30 שנה של שיווק מנועי 1.6 ליטר בישראל, טויוטה נפרדה ממנוע בנפח המטולוגי. מחליף אותו מנוע בנזין אטמוספרי, 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ששולב לראשונה ביאריס החדשה (דור רביעי). מנוע זה מייצר 125 כ"ס (לעומת 132 כ"ס במנוע הקודם) וכקודמו משודך לתיבה אוטומטית רציפה. נתון התאוצה איטי משמעותית, המהירות המרבית ללא שינוי. מנוע זה בעיקר מיועד לענות על מכרזי רכב שונים.

תמורה לכסף:

one starone starone starone starzero star

היא כבר לא אפרורית כמו דורות העבר. זו מכונית אחרת גם תפיסתית. יחד עם תדמית ירוקה, ואיכותית, ורשימת אבזור נאה, מתקבלת תמורה מצוינת.

יואב, מה דעתך על טויוטה קורולה ?

No more boring cars (לא עוד מכוניות משעממות), הצהיר אקיו טויודה, נשיא טויוטה לפני כמה שנים. ואין ספק שטויוטה שינתה אסטרטגיה. זה כבר החל קודם בדגמים כמו טויוטה CH-R, טויוטה קאמרי ואחרים, והגיע גם לקורולה. דור 12 למכונית שהחלה את דרכה ב-1966 והפכה לדגם הנמכר בעולם.


טויוטה קורולה - מתחרות עיקריות:

סיטרואן C4 2021
סיטרואן C4 2021
סיאט לאון
סיאט לאון
ניסאן סנטרה
ניסאן סנטרה
סקודה אוקטביה
סקודה אוקטביה
פורד פוקוס אקטיב טורר
פורד פוקוס אקטיב טורר
פורד פוקוס
פורד פוקוס
פורד פוקוס ST-ליין
פורד פוקוס ST-ליין
טויוטה פריוס פלאג אין
טויוטה פריוס פלאג אין
יונדאי איוניק
יונדאי איוניק
מאזדה 3
מאזדה 3
מאזדה 3
מאזדה 3
ניסאן ליף
ניסאן ליף
טויוטה פריוס
טויוטה פריוס
סיטראון C4 ספייסטורר
סיטראון C4 ספייסטורר
רנו גרנד קופה
רנו גרנד קופה
יונדאי אלנטרה
יונדאי אלנטרה
פולקסווגן גולף
פולקסווגן גולף
פיג'ו 308
פיג'ו 308
סובארו אימפרזה חוות דעת
סובארו אימפרזה חוות דעת
שברולט קרוז 2016 חוות דעת
שברולט קרוז 2016 חוות דעת
אופל אסטרה - חוות דעת
אופל אסטרה - חוות דעת
קיה פורטה דיזל חוות דעת
קיה פורטה דיזל חוות דעת
סיטראון C4 פיקאסו
סיטראון C4 פיקאסו
פולקסווגן ג'טה
פולקסווגן ג'טה
 
 

טויוטה קורולה
הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 1.8 ל' הייבריד, סנס
מחיר: 141,900 שקל
שנת מודל: 2019
מס' דלתות: 4
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית - רציפה, 7 הילוכים
מנוע: היברידי - בנזין + חשמל, 4 בוכנות
נפח: 1,798 סמ"ק
הספק מירבי: 98 כ"ס ב-5,200 סל"ד
מומנט מירבי: 14.5 קג"מ ב- 3,600 סל"ד
הספק משולב: 122 כ"ס

מנועים חשמליים:

הספק הנעה חשמלית קדמית: 71 כ"ס
מומנט הנעה חשמלית קדמית: 16.6 קג"מ

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 180 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 11.0 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 29.4 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 7
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 463.0 ס"מ
רוחב: 178.0 ס"מ
גובה: 143.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 270.0 ס"מ
משקל עצמי: 1,310 ק"ג
מידות צמיגים: 205/55/16
נפח תא מטען: 471 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 9 אינץ', שתי חיבורי USB (מלפנים), חיבור AUX, דיבורית בלוטות', שליטה מגלגל ההגה, מצלמת רוורס

בתוך הרכב: בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג למושב האחורי, לוח מחוונים שחלקו מוקרן (7 אינץ'), טעינה אלחוטית לסמארטפון, בקרת שיוט אדפטיבית, הגה מצופה עור, בורר מצבי נהיגה, מצלמת רוורס, פתיחה והתנעה ללא מפתח, חיישני אורות, חיישני גשם.

בטיחות: התרעת התנגשות, בלימה אוטונומית בחירום (כולל זיהוי להולכי רגל ביום ובלילה, ודו-גלגלי ביום), התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה אדפטיבית (מעבר אוטומטי בין אורות גבוהים לרגילים), זיהוי תמרורים, ניטור לחץ אוויר בצמיגים.

מחוץ לרכב: תאורת יום (לד), פנסי ערפל, מראות צד מתקפלות חשמלית, חלונות אחוריים כהים, חישוקים קלים.

.

0 תגובות ל"טויוטה קורולה"

             
  השאירו תגובה:
     
   
     
   
     
   
  ברצוני להצטרף לניוזלטר.
קראתי ואני מסכים להוראות תקנון האתר
X

רוצה פרטים נוספים?

מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות

    שם*

    אימייל*

    טלפון*