- עיצוב
- מרחב פנימי
- אבזור
"עיצוב, עיצוב, עיצוב. גם השאר לא רע"
עיצוב ותדמית: |
|
||
השם קיה לא מתחבר למכוניות 'מנהלים'. ככה זה, לפחות בינתיים. אבל אם תתעלמו לרגע מהסמל, קיה אופטימה נראית מצוין ויכולה להשתלב מבחינת בעיצוב בקלות בקטגוריה של מכוניות 'מנהלים' ואף גבוה מזה. השם אופטימה חדש בארץ, אבל לא בחו"ל. מי שביקר בארה"ב יזהה מיד. קיה שיווקה את אותה מכונית בשם מג'נטיס בקוריאה ובישראל למשל, ובשם אופטימה בשווקים אחרים. אז זהו אולי דור ראשון למכונית במונחים ישראליים, או אפילו קוריאניים, אבל למעשה זהו דורה השלישי (לאחר 2 דורות של דגם בשם מג'נטיס). |
|||
נוחות ואבזור: |
|
||
מרחב הפנים בקיה אופטימה מצוין, מלפנים ומאחור. גם תא המטען סבבה. נוחות הנסיעה סבירה, מעט נוקשה. אני מעדיף נוקשות יתר על פני רכות יתר. גם המושבים נוקשים, אבל הם מתוכננים היטב והתוצאה טובה. יונדאי i40 תהיה נוחה ממנה בכביש עירוני משובש ופחות נוחה ממנה בכביש בינעירוני משובש. נציין שנוסעי המושב האחורי התלוננו על רעש כביש מוגזם. עכשיו אנחנו מגיעים לרשימת האבזור, והיא ארוכה כמו רכבת פוספטים: נאמר רק שכבר בגרסת הבסיס של המכונית מקבלים שני חלונות שמש בגג (הקדמי גם נפתח), בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חנייה אחוריים ומושב נהג חשמלי. בגרסת הפרימיום מקבלים גם ריפודי עור, חיישני חנייה קדמיים, מצלמת רוורס, בלם יד חשמלי, התנעה ללא מפתח, חימום מושבים, אוורור מושב נהג - ובטח שכחתי כמה דברים. . |
|||
ביצועי מנוע וצריכת דלק: |
|
||
ההספק המרבי הוא 165 כ"ס - קצת יותר נמוך מהאחות יונדאי i40. אני לא מתלונן, אבל אופטימה היא לא מכונית זריזה. רוצה לומר שאם מאחרים לפגישה חשובה בירושלים, צריך לנעוץ בה עמוק את הדורבנות. צריכת הדלק סבירה. קיה אופטימה, צריכת דלק אמיתית: 10 ק"מ לליטר. קיה אופטימה דיזל, צריכת דלק אמיתית: 13.5 ק"מ לליטר. |
|||
התנהגות כביש: |
|
||
התנהגות הכביש הפתיעה אותי לטובה. שמחתי לגלות בקיה הזאת התנהגות מגובשת יחסית וניתנת לשליטה. זה לא ברמה של פז'ו 508 - אבל זה בסדר. |
|||
תמורה לכסף: |
|
||
יש מכוניות שנראות מבריק כשהן צעירות, ואחר כך מזדקנות רע מאוד. יש מכוניות שהעיצוב שלהן נשאר רלוונטי ומוצלח גם אחרי שנים. מעניין איך קיה אופטימה תזדקן. כיום היא מדהימה. האם זה יחזיק מים עוד חמש שנים? חמש שנים הן הרבה זמן. בינתיים יש לנו כאן דיל מפתה מאוד. קיה אופטימה היא מכונית מרווחת, מאובזרת לעייפה, בנויה מצוין ואיכותית. |
זאת יגואר? זאת מרצדס? זאת לקסוס? לא. זאת קיה אופטימה. הסתירו את הסמל שלה ותוכלו לבלבל את השכנים. המכונית הזאת מאוד מאוד (פעמיים מאוד) מרשימה למראה. אבל איך נוסעת?
שם גרסה: | 2.0 ל', אוטו, פנורמיק |
מחיר: | 169,900 שקל |
שנת מודל: | 2018 |
מס' דלתות: | 4 |
מקומות ישיבה: | 5 |
הנעה: | קדמית |
תיבת הילוכים: | אוטומטית, 6 הילוכים |
מנוע: | בנזין, 4 בוכנות |
נפח: | 1,998 סמ"ק |
הספק מירבי: | 165 כ"ס ב-6,200 סל"ד |
מומנט מירבי: | 20.2 קג"מ ב- 4,000 סל"ד |
מהירות מירבית: | 202 קמ"ש |
תאוצה ל- 100 קמ"ש: | 10.9 שניות |
צריכת דלק - נתוני יצרן: | 12.9 ק"מ לליטר |
צריכת דלק - אמיתית: | 10 ק"מ לליטר |
זיהום אויר: |
כריות אוויר: | 6 |
בקרת יציבות אלקטרונית: | יש |
אורך: | 484 ס"מ |
רוחב: | 183 ס"מ |
גובה: | 145 ס"מ |
בסיס גלגלים: | 280 ס"מ |
משקל עצמי: | 1,523 ק"ג |
מידות צמיגים: | 215/55/17 |
נפח תא מטען: | 505 ליטרים |
בקרת אקלים, מחשב דרך, גלגל הגה מצופה עור, בקרת שיוט, דיבורית בלוטות' מקורית, חיישני חניה, גג זכוכית פנורמי, חיישני גשם ותאורה, חישוקים קלים . |
מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות
0 תגובות ל"קיה אופטימה (2010-2015)"