- עיצוב
- חסכון בדלק
- אבזור
עיצוב ותדמית: |
|
||
לא בטוח שהשמירה על הקווים של הדור הקודם כל כך גרועה. אחרי הכל אופטימה הקודמת נראתה טוב, והדור הזה מחדד רק מחדד כמה פרטים כמו החרטום המזוהה, ממד הרוחב, ואת קו הגג הנמוך בעיצוב דמוי קופה. המראה מאוד מוצלח. התדמית של קיה טובה בחלק מהדגמים. באופטימה מעט פחות. |
|||
נוחות ואבזור: |
|
||
הדור הרביעי מבוסס על פלטפורמה מתוחה וקשיחה יותר מבדור הקודם. הממדים גדולים מעט יותר. תא הנוסעים שונה משמעותית ונראה אלגנטי ואיכותי יותר. אופטימה מוצעת בשתי רמות גימור מאובזרות למדי, ומאובזרות מעט יותר מהאחות, יונדאי סונטה. כבר ברמה הבסיסית, 'EX', נמצא תפעול חשמלי לכיוון מושב הנהג (כולל זיכרונות), מפתח חכם לכניסה והתנעה, מערך מולטימדיה מקורי (7 אינץ') דובר עברית שכולל הטמעת WAZE, ועוד. רמת גימור 'פרימיום' מוסיפה חלון גג, ריפודי עור, אוורור וחימום למושבים הקדמיים ועוד. . |
|||
ביצועי מנוע וצריכת דלק: |
|
||
בתחילת הדרך הוצע רק מנוע אחד שפנה בעיקר לשוק המוניות: טורבו-דיזל, 1.7 ליטר, הזרקה ישירה, כמו בדור הקודם, אבל לאחר מספר שיפורים כך שכעת הוא חזק וגמיש יותר (141 כ"ס ו-34.6 קג"מ ב-1,750 סל"ד, לעומת 136 כ"ס ו-33.1 קג"מ ב-2,000 סל"ד. גם יש תיבה חדשה – אוטומטית רובוטית כפולת מצמד עם 7 הילוכים (פלנטרית 6 הילוכים בעבר). המשמעות היא שיפור בביצועים ובמיוחד בצריכת הדלק שעפ"י הנתון הרשמי טובה 36%. בנובמבר 2017 החל שיווק אופטימה היברידית. לזו מנוע בנזין 2.0 ליטר, 156 כ"ס ומנוע חשמלי שמפיק 50 כ"ס. ההספק המשולב הוא 192 כ"ס, והכוח עובר לכביש דרך תיבה אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים. זו למעשה יחידת כוח זהה לזו שנמצא באחות, יונדאי סונטה, והיא גם כוללת מנגנון לייצור רעש מלאכותי בזמן נסיעה על חשמל, כדי שהולכי רגל יוכלו לשמוע את המכונית מתקרבת. קיה אופטימה הייבריד, צריכת דלק אמיתית: 15.5 ק"מ לליטר. |
|||
תמורה לכסף: |
|
||
אופטימה הייבריד מציעה דיל מאוד מפתה. היא גדולה, מרווחת, חסכונית ומאובזרת לעייפה. באוגוסט 2018 בוצעה הארכה גורפת לתקופת האחריות עבור גרסת ההיבריד בלבד, כולל לדגמים שכבר נמכרו. במקום אחריות ל-3 שנים, יש 2 שנים מלאות וללא הגבלת ק"מ, ועוד 3 שנים או 100,000 ק"מ. |
תסכלו בתמונות. ס'תכלו שוב. אתם צודקים, הדור החדש מאוד דומה לדור הקודם. כל השאר שונה לגמרי.
שם גרסה: | 2.0 ל' היברידי, אוטו, EX |
מחיר: | 169,900 שקל |
שנת מודל: | 2018 |
מס' דלתות: | 4 |
מקומות ישיבה: | 5 |
הנעה: | קדמית |
תיבת הילוכים: | אוטומטית, 6 הילוכים |
מנוע: | היברידי - בנזין + חשמל, 4 בוכנות |
נפח: | 1,999 סמ"ק |
הספק מירבי: | 156 כ"ס ב-6,000 סל"ד |
מומנט מירבי: | 19.3 קג"מ ב- 5,000 סל"ד |
מהירות מירבית: | 192 קמ"ש |
תאוצה ל- 100 קמ"ש: | 9.4 שניות |
צריכת דלק - נתוני יצרן: | 22.7 ק"מ לליטר |
צריכת דלק - אמיתית: | 15.5 ק"מ לליטר |
זיהום אויר: |
כריות אוויר: | 6 |
בקרת יציבות אלקטרונית: | יש |
מבחן ריסוק: |
![]() |
אורך: | 485.5 ס"מ |
רוחב: | 186.0 ס"מ |
גובה: | 146.5 ס"מ |
בסיס גלגלים: | 280.5 ס"מ |
משקל עצמי: | 1,655 ק"ג |
מידות צמיגים: | 215/55/17 |
נפח תא מטען: | 425 ליטרים |
מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מסך מגע בגודל 7 אינץ', דובר עברית, כולל אפליקציית Waze, כניסת USB, בלוטות', שליטה מגלגל ההגה, מצלמת רוורס. בתוך הרכב: בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג לאחור, מפתח חכם לפתיחה והתנעה, מושב נהג מתכוון חשמלית עם זיכרונות, בקרת שיוט אדפטיבית, שקע 12V ו-USB גם במושב האחורי, וילונות בחלונות המושב האחורי, חיישני חניה היקפיים מקוריים, חיישני גשם, חיישני תאורה, הגה וידית הילוכים בציפוי עור. בטיחות: בלימה אוטומטית בחירום, התרעה ותיקון סטייה מהנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורת לד אדפטיבית עם עמעום אוטומטי, התרעת ערנות, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת ליצירת צליל מנוע מלאכותי (בעת נסיעה על חשמל). מחוץ לרכב: תאורת יום לד, פנסי ערפל קדמיים, מראות מתקפלות חשמלית, חישוקים קלים. . |
מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות
0 תגובות ל"קיה אופטימה"