- חיסכון בדלק
- בטיחות
- מחיר
"חסכונית, בטוחה, עוד להיט"
עיצוב ותדמית: |
|
||
בעוד טויוטה פריוס מעוצב באופן שונה, קיה בחרה בעיצוב קונבנציונלי יותר עבור נירו. ואין כמו עיצוב של קרוסאובר כדי למשוך לקוחות. התדמית של קיה בשוק הרכב הישראלי מצוינת ובצדק. |
|||
נוחות ואבזור: |
|
||
נירו מציע בסיס גלגלים של 270 ס"מ – 3 ס"מ יותר מאשר קיה ספורטאז', אבל סה"כ הממדים דומים. זה אומר תא נוסעים מאוד מרווח. חלל התא פונקציונלי ופשוט, עם הרבה פלסטיקה שחורה ולא מספיק מזמינה. בנוסף מסך המולטימדיה בגודל 5 אינץ', קטן מיד לכשעצמו וגם ביחס לתחרות, ורק מחזק את האווירה הפשוטה. מתלי נירו מעט נוקשים אבל נוחות הנסיעה טובה, גם בכבישים משובשים. מי שפוגמים באיכות הנסיעה הם רעשי הרוח והצמיגים שחדרו לתא הנוסעים. גרסת ה-PHEV מציעה את אותם ממדים בתא הנוסעים ומוסיפה עוד שני פרטי אבזור: חלון גג וטעינה אלחוטית לסלולר. צריך רק לשים לב שבגלל המצברים המשודרגים בגרסת ה-PHEV, נפח תא המטען הצטמצם מ-401 ל-324 ליטר ומיכל הדלק בשני ליטר ל-43. בתחום האבזור הבטיחותי, נירו מציב סטנדרט גבוה: בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב כוללת תיקון, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. במהלך 2018 שופר האבזור ומסך המולטימדיה גדל ל-7 אינץ'. . |
|||
ביצועי מנוע וצריכת דלק: |
|
||
יונדאי איוניק ונירו חולקים מרכיבים רבים ובהם גם יחידת ההנעה. לשניים מנוע 1.6 ליטר + מנוע חשמלי שמספקים יחדיו 141 כ"ס. הכוח מועבר דרך תיבה 6 הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמד, לגלגלים הקדמיים שבהמשך צפוי דגם עם הנעה כפולה. תצרוכת הדלק הממוצעת על פי נתוני מעבדה עומדת על 21.2 ק"מ לליטר. במבחן הושגה צריכה של 17 ק"מ לליטר. פחות מרשים מהצהרות היצרן והיבואן אבל בהחלט חסכוני מאוד בהשוואה לספורטאז'. נירו הנטען משקע משתמש באותו מנוע בנזין שיש בהיברידי, ואותה תיבת 6 הילוכים אוטומטית כפולת מצמד. אך המנוע החשמלי כאן גדול יותר (60 כ"ס לעומת 43.5 כ"ס בהיברידי) והמכונית כבדה ב-94 ק"ג (לכדי 1,594 ק"ג) בגלל המצברים הגדולים יותר. אלה מצברים של 8.9 קילוואט/שעה שמאפשרים טווח נסיעה של 58 ק"מ על חשמל בלבד. |
|||
תמורה לכסף: |
|
||
מחירו דומה למחיר של ספורטאז' 1.6 ליטר – הלהיט של קיה, ומהדגמים הנמכרים ביותר בישראל. לא קל יהיה להתמודד עם סוס מנצח שכזה. באוגוסט 2018 בוצעה הארכה גורפת לתקופת האחריות, כולל לדגמים שכבר נמכרו. במקום אחריות ל-3 שנים, יש 2 שנים מלאות וללא הגבלת ק"מ, ועוד 3 שנים או 100,000 ק"מ. גרסת ה-PHEV יקרה משמעותית ועל אף שמציעה מעט יותר אבזור ויכולת נסיעה חשמלית בלבד, פער המחיר בינה לנירו ההיברידית הרגילה לא מוצדק. |
קיה נירו הוא הדגם הראשון של קיה שמבוסס על פלטפורמה היברידית ייעודית של קונצרן יונדאי-קיה. וכדאי לא ליצור תחרות מאתגרת מידי בין שתי היצרניות, יונדאי בחרה בתצורה משפחתית עבור דגם איוניק שלהם, וקיה בתצורת קרוסאובר עבור נירו.
גם יונדאי וגם קיה מציעות לדגמים האלה גרסאות הנעה חלופיות, כשנירו היברידית נטענת משקע (PHEV) הצטרפה לשוק הישראלי בנובמבר 2018. המחיר יקר משמעותית
שם גרסה: | 1.6 ל' היברידי, אוטו', EX |
מחיר: | 142,900 שקל |
שנת מודל: | 2018 |
מס' דלתות: | 5 |
מקומות ישיבה: | 5 |
הנעה: | קדמית |
תיבת הילוכים: | אוט'-רובוטי מצמד כפול, 6 הילוכים |
מנוע: | היברידי - בנזין + חשמל, 4 בוכנות |
נפח: | 1,580 סמ"ק |
הספק מירבי: | 105 כ"ס ב-5,700 סל"ד |
מומנט מירבי: | 27.0 קג"מ ב- 1,000-2,400 סל"ד |
הספק משולב: | 141 כ"ס |
הספק הנעה חשמלית קדמית: | 43.5 כ"ס |
מומנט הנעה חשמלית קדמית: | 17.3 קג"מ |
מהירות מירבית: | 162 קמ"ש |
תאוצה ל- 100 קמ"ש: | 11.5 שניות |
צריכת דלק - נתוני יצרן: | 21.2 ק"מ לליטר |
צריכת דלק - אמיתית: | 17 ק"מ לליטר |
זיהום אויר: |
כריות אוויר: | 7 |
בקרת יציבות אלקטרונית: | יש |
מבחן ריסוק: |
![]() |
אורך: | 435.5 ס"מ |
רוחב: | 180.5 ס"מ |
גובה: | 154.5 ס"מ |
בסיס גלגלים: | 270.0 ס"מ |
משקל עצמי: | 1,425 ק"ג |
מידות צמיגים: | 205/60/16 |
נפח תא מטען: | 401 ליטרים |
מערכת שמע: מערכת שמע מקורית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' וזיכרון מובנה לרצועות שמע, שליטה מגלגל ההגה, כניסת USB ו-AUX, דיבורית בלוטות, מצלמת רוורס. בתוך הרכב: מחשב דרך, בורר מצבי נהיגה (חסכון וספורט), בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג אוויר לאחור, מפתח חכם לכניסה והתנעה, ריפודי משולב עור-בד, הגה וידית הילוכים מצופי עור, חיישני אורות וגשם. בטיחות: התרעת התנגשות קדמית, בלימת אוטונומית בחירום, התרעה ותיקון סטייה מהנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת ליצירת צליל מנוע מלאכותי. מחוץ לרכב: תאורת יום, פנסי ערפל קדמיים, תאורת LED אחורית, מראות מתקפלות חשמלית, שמשות אחוריות כהות, מסילות בגג, חישוקים קלים. . |
מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות
שם*
אימייל*
טלפון*
0 תגובות ל"קיה נירו (2016-2018)"