- נוכחות
- אבזור
- נוחות
עיצוב ותדמית: |
|
||
העיצוב מיישר קו עם שאר דגמי החברה כמו רנו קדג'אר, רנו קפצ'ור ועוד, והפרופורציות מאוד נאות. אבל הדבר האחרון שניתן לומר עליה, שזו מכונית "קופה". אין לה את הפרופיל הנכון בשביל להצדיק תואר שכזה. לפלואנס קודמתה, היה מוניטין טוב. גרנד קופה תאלץ לפלס לעצמה דרך חדשה. |
|||
נוחות ואבזור: |
|
||
המכונית מבוססת על פלטפורמת ניסאן קשקאי ורנו קדג'אר, ומציעה מרחב פנימי גדול מלפנים ומאחור. תא המטען מציע נפח מכובד ובחלק מרמות הגימור הוא גם יכול להיפתח חשמלית ע"י הנפת רגל. נוחות הנסיעה טובה מאוד כולל בידוד מוצלח לרעשי הכביש והמנוע. מעט פחות לרעשי הרוח. בתא הנוסעים שולט מסך מולטימדיה שממוקם אנכית שיוצר רושם היי-טקי. פרט לרמת הגימור הבסיסית, בכולן נמצא ממשק R-Link 2 של רנו, שתומך בעברית, אבל עומס התפריטים, מסרבל את תפעולו. יש 3 רמות גימור כשהבסיסית מיועדת לציי רכב ומציעה מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית בגודל 10אינץ'. מהרמה האמצעית המכונית מאוד מאובזרת וכוללת לוח מחוונים שחציו מוקרן, בורר מצבי נהיגה שמאפשרים שינויים במשקל ההגה וצליל המנוע, בקרת אקלים מפוצלת, תאורת אווירה ועוד. בכל הקשור לבטיחות, גרנד קופה בתחילת דרכה גררה אחריה סימן שאלה, כיוון שאת ציון ה-5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של EuroNCAP, היא השיגה כשהיא מצוידת במערכות בטיחות מקוריות של התרעת סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים. בישראל היא מצוידת עם מערכת של מובילאיי שמציעה את אותן התרעות, אבל לא בטוח שמזכות את המכונית באותו ציון בטיחות. בינואר 2019 הצטרפת גרסת בנזין שהוסיפה מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות באופן תקני, ואיתן זכאית גרנד קופה לציוני הריסוק הגבוהים. . |
|||
ביצועי מנוע וצריכת דלק: |
|
||
רנו גרנד קופה משווקת עם שני מנועים לבחירה: טורבו-בנזין 1.2 ליטר, 132 כ"ס, בשילוב ולראשונה בארץ, בתיבה אוטומטית רובוטית כפולת מצמד עם 7 הילוכים. וטורבו-דיזל 1.5 ליטר, 110 כ"ס, ותיבה אוטומטית כפולת מצמד ו-6 הילוכים. זו יחידת כוח שגם שירתה את רנו פלואנס הפורשת. ביצועי מנוע הדיזל מעט עצלים ביחס למצופה, אבל צריכת הדלק מרשימה. רנו גרנד קופה דיזל, צריכת דלק אמיתית: 17 ק"מ לליטר. בינואר 2019 הוחלפה גרסת הבנזין במנוע חדש שפותח בשיתוף מרצדס ומשרתת בין היתר גם את מרצדס A-Class. זהו מנוע 1.3 ליטר מוגדש טורבו, 140 כ"ס שמשולב עם תיבה אוטומטית רובוטית כפולת מצמד עם 7 הילוכים. |
|||
התנהגות כביש: |
|
||
רנו גרנד קופה מציעה ניהוג בטוח אך ההגה קל ומעורפל, ובקרת היציבות מעט היסטרית. |
|||
תמורה לכסף: |
|
||
רנו גרנד קופה מציעה חבילה אטרקטיבית של ממדים, מרחב, אבזור ונוכחות על הכביש. גרסת הדיזל מציגה צריכת דלק טובה, אבל מגיעה ללא מערכות בטיחות מתקדמות כשכבר הפכו לסטנדרט אצל המתחרות. |
מחליפת רנו פלואנס מכונה בשווקים שונים פשוט מגאן סדאן. רק שתי מדינות בעולם, ישראל ואירלנד, החליטו לקרוא למכונית בשם אחר: גרנד קופה. הסיבה שם כמו כאן, נובעת מהרצון לנער מעליה את מוניטין העבר.
בינואר 2019 הצטרפה גרסת בנזין שגם הוסיפה מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות.
שם גרסה: | 1.3 ל' טורבו, אוטו, אינטנס |
מחיר: | 133,990 שקל |
שנת מודל: | 2018 |
מס' דלתות: | 4 |
מקומות ישיבה: | 5 |
הנעה: | קדמית |
תיבת הילוכים: | אוט'-רובוטי מצמד כפול, 7 הילוכים |
מנוע: | בנזין - טורבו, 4 בוכנות |
נפח: | 1,332 סמ"ק |
הספק מירבי: | 140 כ"ס ב-5,000 סל"ד |
מומנט מירבי: | 24.5 קג"מ ב- 1,600 סל"ד |
מהירות מירבית: | 201 קמ"ש |
תאוצה ל- 100 קמ"ש: | 9.0 שניות |
צריכת דלק - נתוני יצרן: | 27 ק"מ לליטר |
צריכת דלק - אמיתית: | 16.9 ק"מ לליטר |
זיהום אויר: |
כריות אוויר: | 6 |
בקרת יציבות אלקטרונית: | יש |
מבחן ריסוק: |
![]() |
אורך: | 463.2 ס"מ |
רוחב: | 181.4 ס"מ |
גובה: | 144.3 ס"מ |
בסיס גלגלים: | 271.1 ס"מ |
משקל עצמי: | 1,382 ק"ג |
מידות צמיגים: | 205/50/17 |
נפח תא מטען: | 503 ליטרים, בקיפול מושבים: 987 ליטרים |
מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית R-Link2, עם מסך מגע 8.7 אינץ', ממשק תפעול בעברית, ניווט מובנה, חיבורי USB, AUX וכרטיס SD, דיבורית בלוטות', 8 רמקולים, שליטה מגלגל ההגה, מצלמת רוורס. בתוך הרכב: מסך צבעוני בגודל 7 אינץ' בלוח המחוונים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, כניסה והתנעה ללא מפתח, שקע 12V במושב האחורי, תאורת אווירה, ריפוד משולב בד ועור, פתיחת תא מטען חשמלית בהנפת רגל, חיישני חניה היקפיים. בטיחות: התרעת התנגשות קדמית עם בלימה אוטונומית בחירום, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב, ניטור לחץ אוויר בצמיגים. מחוץ לרכב: תאורת יום LED, פנסי ערפל קדמיים, מראות צד מתקפלות חשמלית, שמשות אחוריות כהות, חישוקים קלים. . |
מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות
שם*
אימייל*
טלפון*
0 תגובות ל"רנו גרנד קופה"