אאודי S8 מבחן דרכים

אמנות האיפוק עם אאודי S8 ו-520 כוחות שרק מחכים לרגל ימין שלך


מאת: יואב קווה, 07/12/2012

צילום: דודו בכר

היום, עד מחר בבוקר, אני עשיר. מלא בכסף. מפוצץ. טחון. רואים את זה במבט שלי, באיך שאני מחזיק את הגוף, במכונית שלי. אאודי S8.

902,700 שקל. לפני תוספות. יש כאן מושבי עור חשמליים, מתחממים, עם עיסוי. יש וילונות צד ואחוריים חשמליים ויש מפתח חכם. אין כאן שקע USB. זה באמת קטע מעצבן. איך אטען את הטלפון הארור?

S8 היא גרסת הספורט-שרירים האולטימטיבית של אאודי A8. מנוע 4.0 V8 ליטרים, טורבו. ההספק המרבי הוא 520 כ"ס. זאת אחת המכוניות החזקות ביותר שבהן נהגתי בחיים שלי.

פעם היינו משתמשים בביטוי "בעיטה בגב". היינו אומרים "הוולבו 850 טורבו מביאה בעיטה בגב" ומרגישים טלטול נחמד בגוף. אאודי S8 באמת מביאה בעיטה בגב. גם זה לא מדויק: הבעיטה היא באגן ואילו הגב נזרק לאחור. 4.2 שניות ל-100 קמ"ש. זה מהר יותר מפורשה 911, אפילו שפורשה 911 שוקלת 1.4 טונות וזאת 2.0 טונות.

היא היתה יכולה לחצות בקלות את קו 300 הקמ"ש, אבל מתוקף הסכם ג'נטלמני שקיים כבר שנים ארוכות בין ב.מ.וו למרצדס ולאאודי הגבילו אותה אלקטרונית ל-250 קמ"ש. איך מסירים את המגבלה הזאת? תשאלו את המוסכניק שלכם אברם.

אאודי S8 צילום צד קידמי

הגוף לא אוהב את התאוצות הברוטליות האלה, ובכלל גיליתי שהכיף האמיתי הוא דווקא לנהוג באאודי S8 לאט. 80 קמ"ש בעליות לירושלים. הידיעה שיש לי את העוצמה ואני לא משתמש בה היא מה שגורם לתחושת העונג להתפשט לי בגוף.

80 קמ"ש בעליות לירושלים וכל הקורולות עוקפות אותי. אני בנתיב הימני, רוכב בשקט על חיית טרף חצי דיסקרטית. לא צריך להוכיח כלום לאף אחד. הרי אם רק ארצה, אקבור את כף רגל ימין שלי בדוושה הימנית – אתם יודעים מה, מספיקה נעיצה קטנה, סנטימטר, שניים, לא יותר – המנוע יפיק את הנהמה הגברית שלו וכל הקורולות והפוקוסים ייהפכו לאבק.

אני בוחר לא לעשות את זה ולא מטעמי חיסכון בדלק. צריכת הדלק לא מעניינת אותי כרגע.

באאודי מדברים על צריכה ממוצעת של 10.5 ק"מ לליטר. הם מתגאים במנגנון שמבטל את פעולתם של ארבעה מתוך שמונה צילינדרים בזמן נסיעה רגועה. הם אפילו ציידו את המכונית במנגנון Stop and Start, שמכבה את המנוע ברמזורים. הכל פועל יפה וחלק, אבל ל-10.5 ק"מ לליטר לא תגיעו לעולם.

S8 היא לא מכונית חסכונית. הכי טוב שהגעתי אתה זה 6 ק"מ לליטר (80 קמ"ש בנתיב הימני). ברגע שלחצתי על הדוושה הימנית יכולתי כמעט לשמוע את המנוע שואב את הדלק בלגימות עצומות. מחשב הדרך הוכיח את מה שהרגשתי: צריכת הדלק בזמן נסיעה מהירה היא 2.5 ק"מ לליטר.

זה הדור השלישי של אאודי S8. הוא הרבה יותר מוצלח ויזואלית מהקודמים: הגריל החייתי, פנסי הלד המלוכסנים, הסמל האדום בקליפרים של הבלמים. עם זאת, לא מדובר במכונית צעקנית מדי. פורשה פאנאמרה הרבה יותר בולטת בסביבה. S8 מלפני שני דורות היתה מכונית קרש. הנוכחית הרבה יותר מתוחכמת. זו מכונית ספורטיבית אבל גם מעודנת.

כמה ספורטיבית? יותר ממרצדס S63AMG, פחות ממזראטי קווטרופורטה ומפורשה פאנאמרה. למכונית הזאת יש מנוע סנסציוני, אבל היא לא מכונית ספורט. אפשר לכוון כאן הכל דרך המחשב. את המתלים, את ההיגוי, את תגובת המצערת ותיבת ההילוכים ואפילו את הצליל של המנוע. יש אפילו מנגנון ששולח דרך הרמקולים גלי קול הפוכים כדי לסתור ולבטל רעשים מיותרים בתוך המכונית.

אבל S8 היא לא פלייסטיישן. המהירות אמיתית. הנייר של דו"ח התנועה הוא אמיתי. S8 היא שיעור באיפוק. יש לך את הכוח. הוא מונח סנטימטר מתחת לכף הרגל הימנית שלך. אתה יכול להשתמש בו בכל רגע נתון. אבל אתה לא.

 

בעד: מנוע, מנוע, מנוע. איכות, עידון, עיצוב.

נגד: לא מכונית ספורט.

שורה תחתונה: חיה רעה.