אודי Q2 – מבחן דרכים

אודי Q2 הוא האצ'בק מוגבה או קרוסאובר קטן לכל דבר?


מאת: אורון טל, 19/02/2017

אודי Q2 מבחן דרכים

“קיבלת אוטו בצבע נשי”, קורא לעברי יואב. יופי, אני אומר לעצמי, לפחות האוטו לא שחור או לבן. חבל לבזבז כזה עיצוב. היינו מעדיפים לקבל אותו בצהוב, כמו בברושורים. כי מה שמתאים לסיטרואן קקטוס, מתאים גם לאודי Q2. ולא סתם אני מזכיר את הקקטוס ההוא. כמוהו גם אודי Q2 נראה קצת פחות בולבוסי, בוגר ורציני ממה שקרוסאובר נראה בדרך כלל. קצת פחות רשמי, פחות משפחתי. כמו סיטרואן קקטוס, גם אודי Q2 לא נופל בדיוק למשבצת מוגדרת. אודי Q2 מתבסס על אודי Q3 המשפחתי יותר, אבל קצר ממנו ב-20 ס”מ. בסיס הגלגלים זהה, אבל ירכתי של האוטו מקוצרים ומורמים יותר. ויש את השמשה המשופעת והעבה יותר מאחור, וקו הגג שהתקצר, ונעשה נמוך מאחורה. אודי Q2 נראה קצת יותר קופה מ-Q3. מעין האצ’בק מוגבה. רק החרטום עם הגריל הטרפזי המוגדל מלפנים, חושף שיניים, והישיבה הרק טיפה גבוהה יותר מהאצ’בק נורמלית, גורמים לנו להבין שמדובר ברכב מסדרת Q של אודי. הוא גורם ל-Q3 להיראות אוטו של אמא לידו. אודי Q2 זה האוטו של הילדה. ילדה צפונית, אנו משערים.
אז אנחנו מסכמים לעצמנו שמדובר בקרוסאובר קטן שיכול להתחרות בג’יפ רנגייד ומיני קאנטרימן (שהוחלף בינתיים בחו”ל בדגם חדש).

פותח הדלת
הדלת של המכונית הייתה פתוחה בפניי ברגע המסירה, ומיד ניתן להתרשם שהולכים להיכנס לאוטו שהוא פחות גבוה מהמצופה, ויותר ספורטיבי משחשבנו. ההגה הספורטיבי, קטן המידות והרזה ביחד עם לוח מחוונים עגולים וטבעתיים משהו, נותנים תחושה של אחות גדולה לאודי A1 ולא אח קטן לאודי Q3. הישיבה היא בתוך האוטו, ולא ממש מעליו. אך תנוחת הנהיגה עדיין מספיק גבוהה ושולטת. מיד מרגישים פה בבית… עד שקולטים שצריך ללמוד את מערכת המולטימדיה של אודי, מסוג MMI. בגדול אנחנו אוהבים את הקונספט של לוח מחוונים ממול, צג מולטימדיה ניצב מימין, וחוגות שליטה ליד ידית ההילוכים. אך אצל הגרמנים האלה זה תמיד יותר קשה מאשר אצל היפנים.
בהמשך הנסיעה יתחוור לנו שצריך להסיט את העיניים מההגה, בשביל לנחש איזה כפתור עושה מה ליד החוגה. וגם סידור התפריטים לא הכי נוח. אבל מתרגלים. למה מאזדה עושה את זה יותר קל לשליטה ונוח?! אולי זה עניין של מנטליות…
אז אני סוגר את הדלת המאסיבית של אודי עליי, ומיד מתמסר לאיכות. וקשה שלא לבוא בציפיות לאודי Q2. אודי ידועה בתאי הנוסעים האיכותיים שלה. אולי איכותיים אף משל ב.מ.וו למשל. ובהתחשב בגישה העיצובית הדינמית מבעבר, לא יכולנו שלא לצפות לתא נוסעים גרנדיוזי משהו.


וכאן אודי מרוויחה את הנקודות שלה בחזרה. שכן, תא הנוסעים משלב בין מינימליזם לבין חגיגיות. ומעל מרחפת אווירה ספורטיבית וצעירה, לצד איכות, עומק ובגרות. מרכז הדשבורד רזה וכמעט נקי, והאלמנטים העגולים בפתחי האוורור והשימוש בקווים אלכסוניים באזור הדלת מחממים את האווירה. ואם זה לא עזר, אז תאורת LED אדומה, המורכבת מרצף של נורות LED קטנות כאילו מתחת לפני הפלסטיק של הדשבורד, יוצרים אווירה עתידנית משהו. חבילת תאורה זאת, היא חלק מרמת הגימור הגבוהה ביותר של רכב המבחן (Design Luxury). זאת האחרונה כוללת בין היתר חישוקי 17 אינץ’, מושבי עור, גג שמש פנורמי, מראות צד מחוממות ומתקפלות חשמלית, התנעה ללא מפתח ועוד.
הכל כאן מהודק. החומרים באיכות גבוהה למדיי. רק שיורדים לכיוון הרצפה, האיכות יורדת טיפה אף היא. ועדיין יש מקום לתלונה על דיפון הפלסטיק הקשה משהו בדלתות. אה… כן, ואין שקע USB, אפילו כאופציה… מוזר.
ואיך מאחור? קו הגג הקצר והנמוך, ביחד עם הירכתיים המקוצצים באים על חשבון הבאגאז’ הקטן והשטוח. בו בזמן, מרחב הנוסעים מאחור לא נדיב במיוחד, ומצומצם משהו ביחס לאודי Q3.

לוחץ על הכפתור
הדקות הראשונות בנהיגה באודי Q2 בתוך הכרך, חושפות מיד את מעלותיו. הרכב מתגלגל לו בחלקות שכזאת. איכות הנסיעה מהוקצעת כמו איכות ההרכבה של האוטו. הכל מוצק. הכיול קצת נוקשה אך סופג ועם עומק. עולים על שיבוש, והאוטו קצת קופץ, אך לא חובט, אלא סופג. הגברנו את המהירות ואיכות הספיגה השתפרה עוד יותר.
מה שעדיין קצת מציק לי במפתיע, זה שהתיבה הרובוטית כפולת המצמד, טיפה רגועה מדיי. אולי אפילו נמרחת לנו קצת. אולי זה בגלל המעבר למצמדים רטובים, שגורמים לאוטו טיפה להרגיש אלסטי מהמצופה מתיבה כפולת מצמד. מצד שני, התיבה חלקה במיוחד, ומגיבה מהר רוב הזמן. היא קצת מקפצת. אבל היא מהטובות מסוגה. אפילו חברתי, שרגישה לכל תיבה רובוטית כמעט מכל סוג, הרגישה שהתיבה כאן שקופה רוב הזמן. כאן יש לציין שמערכת העצור-סע עובדת אף היא בצורה שקופה כל כך. הכל כאן סינרגי כל כך.
ככל שמגבירים את הקצב, נחשפת רמת ההנדסה של הרכב הזה. זה אוטו מעולה לכיסוח מרחקים. המושבים הנוקשים, תומכים טוב את הגוף. לא מחבקים אמנם. אבל בשיוט מהיר או בסדרת עקיפות מהירות, האוטו משתף פעולה. מנוע ה-1.4 ליטר טורבו 150 כ”ס ביחד עם התיבה בת 7 ההילוכים, נותנים לך את כל הכוח שאתה צריך. אם כי, בתחילת הנסיעה ציפינו לביצועים קצת גבוהים יותר, בהתחשב בירידה במשקל לעומת סיאט אטקה, שמשתמשת ביחידת כוח דומה. בסוף היום נגלה שצריכת הדלק הממוצעת, עפ”י מחשב הדרך, היא 12 ק”מ לליטר. לא רע בהתחשב בביצועים.

נותן בגז
משלב למצב ספורט בתיבה האוטומטית, מועך את הדוושה, ועולה לכביש המתפתל. כמה כבר מפחיד זה יכול להיות? אתם בטח שואלים. הרי אחיותיו של אודי Q2 לפלטפורמת ה-MQB המודולרית של פולקסווגןאודי, בד”כ ניחנות באופי סלחן, עם יציבות כיוונית גבוהה. וואגיות (כך קוראים לרכבי הקונצרן בעגה), הן מכונות תת-היגוי, שלא יסבכו אותך בזריקות תחת ודרמות מיותרות. אבל היה זה יום גשום, והכל יכול להשתנות.
העקומה מתקרבת, והאוטו מתנפל לעברה בשאגה של טורבו ו-4 בוכנות צרודות. אני משתפן. ההגה לא. ההגה הפרוגרסיבי של אודי דווקא מתחדד ברגעים אלה. הוא ישיר יחסית ובמפתיע. והוא עושה זאת בצורה שקופה ועקבית. האוטו נשאב לסיבוב, בצייתנות, בלי יותר מדיי זוויות גלגול. קצת גז בסיבוב, ויש טיפה לוחמת מומנט זניחה בהגה. אין כמעט פידבק. הידד להנדסה והאיכות, פחות לתחושה והאינטימיות. תיבת ההילוכים במצבים אלה עושה הכל בשבילך, תוך כדי מאבקים של החלקות מצמד, ונביחות מכיוון המנוע. בירידה מגלים שצריך פרובוקציה מאוד מכוונת בשביל להוציא את הזנב מדעתו. לא הגעתי לשם. יש בקרת יציבות. הצמיגים מצידם קצת נמרחים להם לתת-היגוי קל מאוד. התיבה מצידה יוזמת בלימות מנוע חזקות, ונשארת בהילוכים נמוכים. והבלמים שמחים לעצור כשצריך. אולי קצת חסרה נשיכה ראשונית, אבל הם עדיין מעולים.
אחרי רצף פניות כאלה אני מסכם לעצמי שמדובר באוטו ספורטיבי וחד מהמצופה, שמגיב טוב, אך עדיין בטוח ונטול דרמות.

מחזיר המפתחות
אודי Q2 כדרכה של אודי, זה רכב של איכות, עיצוב וטכנולוגיה. במהלך המבחן אפפה אותנו אווירת מוצקות ובגרות, לצד תחושה ישירה ודינמית ביחס לציפיות. לדעתנו סיאט אטקה ייתן כמעט אותה איכות, אך עם יותר אבזור ופרקטיקה בפחות כסף. אבל מי שמחפש סטייל ועיצוב, זה לא יעניין אותו. עבורו 214,800 שקלים לרכב המבחן, זה כרטיס כניסה למועדון היוקרתי. ומי שרוצה, יכול לחסוך ולהזמין את גרסת הבסיס (Beat) תמורת 179,900 שקלים. בשלב זה אין לו ממש מתחרים בגזרת הקרוסאוברים הקטנים ויוקרתיים בכל הקשור לסטייל, עד שמיני קאנטרימן יחזור ארצה בדור החדש.

לקריאה נוספת >> אודי Q2  חוות דעת

 

אודי Q2 – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: Beat 1.4 TFSI אוטומט
מחיר: 179,900 שקל
שנת מודל: 2018
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוט'-רובוטי מצמד כפול, 7 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 4 בוכנות
נפח: 1,395 סמ"ק
הספק מירבי: 150 כ"ס ב-5,000-6,000 סל"ד
מומנט מירבי: 25.5 קג"מ ב- 1,500-3,500 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 208 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 8.5 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 18.1 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 12 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 419.1 ס"מ
רוחב: 179.4 ס"מ
גובה: 150.8 ס"מ
בסיס גלגלים: 260.1 ס"מ
משקל עצמי: 1,355 ק"ג
מידות צמיגים: 215/60/16
נפח תא מטען: 405 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,050 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית MMI radio plus עם מסך מגע 7 אינץ', מערכת שמע מובנית עם מגבר ו-10 רמקולים, חיבור USB, דיבורית בלוטות'

בטיחות: בקרת בלימה אוטומטית, היגוי אקטיבי בעל יחס העברה משתנה, מערכת XDS לחלוקת מומנט מיטבית בין הגלגלים הקדמיים, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, סייען זינוק בעליה, בלם יד חשמלי, מערכת עצור-סע

בתוך הרכב: מחשב דרך, בקרת אקלים מפוצלת, משענת יד קדמית, גימורי אלומיניום, הגה מצופה עור, חיישני אורות וגשם

מחוץ לרכב: איתות LED במראות הצד, תאורת LED אחורית, ספוילר אחורי, דפיוזר אחורי, חישוקי סגסוגת קלה 16 אינץ'

.