אופל קורסה OPC מבחן דרכים

קורסה OPC היא מכונית חמודה עם עיצוב ספורט מתוק. למי שלא אנין הגה יש כאן דיל לא רע


מאת: יואב קווה, 22/12/2011
אופל קורסה OPC
אופל קורסה OPC
אופל קורסה OPC
אופל קורסה OPC
 
 

צילום: יואב קווה

אופל קורסה OPC היא הגרסה הספורטיבית של מכונית הסופר מיני המוכרת בעלת מנוע 1.6 ליטר טורבו, 192 כ"ס, 7.2 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ותג מחיר של 150 אלף שקל. מחירה של הקורסה מקביל לפולקסווגן פולו GTI (180 כ"ס, 150 אלף שקל) וזול מזה של רנו קליאו ספורט (200 כ"ס, 178 אלף שקל).

הקורסה OPC מצוידת בצמיגים בחתך היסטרי של 35, שאפילו למכוניות כמו פורשה בוקסטר אין. המשמעות היא דופן נמוכה מאוד של הצמיג. לאחר סיבוב חד, התחושה לא נעימה. זה לא שהיא מאיימת לעוף למעקה הבטון, וזה לא שיש תת-היגוי משמעותי. זהו סוג של עצבנות שהמכונית גורמת.

גם על הכביש המהיר הקורסה OPC לא נרגעת. גם לא בהילוך שישי. 110 קמ"ש והמנוע פועם בקצב של כ-3,000 סל"ד גבוהים למדי. השאלה שנותרת עדיין ללא תשובה היא האם העצבנות מכוונת ומבורכת, או שמדובר בבאג בתכנון. אני פונה לכביש מרובה עיקולים חדים – כביש שמתאים למכונית קטנה וחזקה כמו הקורסה OPC. המסקנות מתגבשות כבר אחרי שלושה עיקולים, למכונית יש מנוע מעולה, חזק מאוד ובעל תגובת דוושה קריספית נהדרת. כל מילימטר של לחיצה על הדוושה מנפק תגובת מנוע וכוח. גם פעולת מוט ההילוכים טובה מאוד – ברורה, חסונה ומדויקת. עם זאת, ההיגוי בינוני, הפידבק מההגה לא מספק, המתלים קשיחים מדי ולא סופגים והשלדה לא עובדת עגול.

קורסה OPC היא מכונית חמודה עם עיצוב ספורט מתוק. למי שלא אנין הגה יש כאן דיל לא רע: מחיר סביר, מנוע פצצה ואבזור שופע: חישוקי 18 אינץ', צמיגים בחתך 35, מושבי ספורט חובקים, חלון שמש בגג, מחשב דרך. הצעירים לא יסבלו מפעולת המתלים החד-ממדית ולא יוטרדו משתיקת ההגה. הם אולי ישימו לב לגרפיקה של מסך התצוגה במכונית שמזכירה שעוני קאסיו משנות ה-80 אבל תמיד יוכלו להסתיר אותה עם הסמארטפון שלהם.

בעד: מנוע, מנוע, מנוע

נגד: שלדה

סיכום: מכונית שעשוע.