אינפיניטי QX60 – מבחן דרכים

אינפיניטי QX60 עבר מתיחת פנים, והוא עדיין אוטו גדול. מאוד גדול. האם יש בו טעם?


מאת: אורון טל, 25/05/2017

מבחן דרכים - אינפיניטי QX60

צילום: יואב קווה, אורון טל

איניפיניטי QX60 הוא רכב בומבסטי. למה להכביר במילים, אם אפשר להכביר במשקל?ואינפיניטי QX60 שוקל 2,004 ק”ג. 2 טון על 5 מטרים אורך, וכמעט 2 מטרים רוחב. כבר על ההתחלה ברור שמדובר ברכב שמכוון לשוק האמריקאי. למעשה נראה שאינפיניטי QX60 חורג קצת מהגישה העכשווית של אינפיניטי, ששואפת לדימוי מתוחכם יותר – מעיין “ב.מ.וו של היפנים”. או במילים אחרות מכוניות ספורט-אלגנט. אך כמו בקאדילק עם ה-XT5 ולקסוס עם ה-RX, גם באינפיניטי מבינים שהשוק עדיין מבקש רכב גבוה ומאוד מרווח. ולכן חרגו מהגישה המקובלת של היצרן, ובחרו בארכיטקטורה שמעדיפה מרחב על ניהוג.
רק של-QX60 יש 7 מקומות ישיבה, במקום 5 אצל קאדילק ולקסוס. האם זאת סיבה מספיק טובה להעדיף אותו?

אינפיניטי QX60 - מבחן דרכים

הנה דג גדול
קשה להתעלם מנוכחותו של ה-QX60. כולם מסתכלים עליו ברחוב. הוא נראה כמו לוויתן על הכביש. ואולי כך הוא בעצם מתכתב היטב עם שפת העיצוב הנוכחית של אינפיניטי, אשר שופעת במוטיבים מן עולם החי שמתחת למים. למשל, החזית החדשה נראית כמו פה דג פעור. הקימורים הרכים והזורמים מצידי תא המנוע, נותנים לרכב לוק של כריש. והכל מסתכם בזנב מעט מורם, כשל זנב לוויתן שרוצה להכות גלים.
אבל הפרופורציות קופסתיות משהו. משהו כאן נראה קצת מיושן. כמו בלוק מאוד גדול. זה מוסיף לתשומת הלב, אבל משדר גם בהמיות מסוימת. האם אינפיניטי הצליחו להנדס גנטית “דג-בהמה”?

אינפיניטי QX60 רכב חדש
התחושה הבומבסטית אך מיושנת משהו נמשכת לתוך תא הנוסעים. הרבה קימורים, ובטן גדולה ומשתפלת מאמצע הדש-בורד, למרגלות מסך המולטימדיה הגדול. החומרים מאוד איכותיים, כולל ריפודי עור בהירים ובחירת עץ מייפל לגימור הדפנות והקונסולה המרכזית, אשר מעשירה את האווירה. אבל נדמה שהקו העיצובי הזה היה נכון לפני 5 שנים. לקסוס RX, קאדילק XT5 וב.מ.וו X5 משדרים יותר תחכום.
יש פה המון אבזור, והמון מרחב. בעיקר ברכב ההדגמה, ברמת הגימור Elite הבחירה. זאת האחרונה מוסיפה מערך מצלמות היקפיות, מערכת מולטימדיה משודרגת עם 14 רמקולים, נגן DVD עם מסכים ליושבי השורה השניה, חישוקי 20 אינץ’ ועוד.
המרחב בתא הנוסעים מדהים, ובקרת האקלים המפוצלת ל-4 אזורים ביחד עם מיזוג למושבים הקדמיים רומזים לך שאתה וארבעת חבריך יכולים לבלות כאן שעות על גבי שעות. לגבי הסעת 7 אנשים, צריך לתאם ציפיות. שכן, המושבים בשורה השלישית טובים למבוגרים, כל עוד לא נוסעים יותר מחצי שעה. אחרת, ייתכן ויהיו קצת התכווצויות שרירים.

אינפיניטי QX60 - חוות דעת

לוויתן מצוי או איילה קלילת רגליים?
פרק הנהיגה התחיל עם דעות קדומות. שכן, בהתאם לגישה המעדיפה מרחב על ספורטיביות, אינפיניטי QX60 מתבסס על פלטפורמת מנוע רוחבי-הנעה כפולה/קדמית, כמו של הניסאן מקסימה. זאת בשונה מהפלטפורמה האופיינית של היצרן, המושתתת על מנוע קדמי אורכי והנעה אחורית, חלוקת משקל 50:50, וניהוג חד וממוקד.
ובכן, כבר מסיבוב ההגה משהו פה מרגיש אחרת. להגה יש משקל, ויש תחושה שהוא באמת מחובר לגלגלים. זה שונה מאוד מקאדילק XT5 או מלקסוס RX.
יחידת הכוח, היא אחת מהנקודות החזקות של הרכב. זה מתחיל בצליל גרגור ה-V6, שקצת היה חסר לנו בלקסוס RX200t, שעולה כמוהו. המנוע עצמו קיבל עוד 30 כ”ס במתיחת הפנים. וכך נראה ש-290 כ”ס על 2 טון רכב פתאום מרגישים מאוד זריזים. וכן, זהו מנוע אטמוספרי. המנוע סוחב מיד. אין מצבים של אין כוח. והתיבה הרציפה חלקה מאוד, ומביאה למסקנה שגיר רציף ביחד עם מנוע עב-מומנט, יכולים לספק לא מעט הנאה. ואם נבהלתם מהביצועים, טוב לדעת שהבלמים מגיבים היטב ובחוזקה.
כמעט בכל מצב נסיעה ניתן להרגיש איך המתלים פועלים באופן מלוטש ואיכותי. כיול המתלים סופג, אך לא ספוגי מדי, והרכב לא מתנדנד כמו שמצפים. נראה שאיכשהו, למרות החזות המגושמת משהו, מסתתר פה רכב עם ניצוץ דינמי.
בתום נסיעת המבחן מחשב הדרך הראה נתון צריכה של 9.4 ק”מ לליטר. לא רע ביחס למשקל והביצועים.

אינפיניטי QX60 מבחן דרכים

נהג אוהב דגים?
ייתכן ומספר המושבים עשוי להיות הסיבה העיקרית לכך, שלקוחות בארץ יעדיפו אותו על המתחרים מבית קאדילק ולקסוס, שמשדרים יותר תחכום (אך פחות ספורטיביות).
אינפיניטי QX60 עולה כיום 399,000 שקלים לגרסה הסטנדרטית וכ-50,000 שקלים יותר לגרסת המבחן (Elite). במחיר הזה, מדובר באחד מרכבי ה-7 מקומות היותר מהנים, מפוארים ואיכותיים שניתן לקנות. אנחנו אהבנו.

לקריאה נוספת >> חוות דעת אינפיניטי QX60

 

אינפיניטי QX60 – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 3.5 ליטר אלגנס
מחיר: 399,000 שקל
שנת מודל: 2018
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 7

מנוע והילוכים:

הנעה: לכל הגלגלים
תיבת הילוכים: אוטומטית - רציפה, 7 הילוכים
מנוע: בנזין, 6 בוכנות
נפח: 3,498 סמ"ק
הספק מירבי: 295 כ"ס ב-6,400 סל"ד
מומנט מירבי: 37.3 קג"מ ב- 4,800 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 190 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 8.4 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 9.4 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 9.4 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 7
בקרת יציבות אלקטרונית: יש

מימדים:

אורך: 509.5 ס"מ
רוחב: 196.0 ס"מ
גובה: 174.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 290.0 ס"מ
משקל עצמי: 2,004 ק"ג
מידות צמיגים: 225/55/18
נפח תא מטען: 447 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בטיחות: מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מצלמת רוורס, בקרת שיוט, בורר מצבי נהיגה (4 אפשרויות)

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך בגודל 7 אינץ' עם שליטה מגלגל ההגה, בלוטות', כניסות USB, AUX, כונן 9GB לקבצי שמע, 6 רמקולים

בתוך הרכב: מחשב דרך רב תפקודי עם מסך 5 אינץ' צבעוני, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים עם פתחים לאחור, מושבי עור, מושבים קדמיים חשמליים ומחוממים, גלגל הגה וידית הילוכים מצופים בעור, מפתח חכם לכניסה והתנעה, פתיחה חשמלית לתא המטען,

מחוץ לרכב: חלון שמש בגג, תאורת יום, פנסי ערפל, פנסי B-קסנון עוקבי פניה, מראות מתקפלות חשמלית, חישוקים קלים 18 אינץ'

.