ב.מ.וו סדרה 3 – מבחן דרכים

הקטע של החיסכון הוא אולי המדהים מכולם - 8 ק"מ לליטר בנסיעת המבחן


מאת: יואב קווה, 24/09/2013
ב.מ.וו סדרה 3
ב.מ.וו סדרה 3
ב.מ.וו סדרה 3
ב.מ.וו סדרה 3
ב.מ.וו סדרה 3
ב.מ.וו סדרה 3
ב.מ.וו סדרה 3
ב.מ.וו סדרה 3
 
 

צילום: אלון רון

אנחנו קמים מוקדם בבוקר ומסתלקים החוצה. עוד לא חם. המנוע מגרגר. יש משהו דיזלי בתחושה. רמזור ראשון אדום, שני ירוק, שלישי אדום, רביעי אדום. לא הולך לי הבוקר. רבע שעה שלמה עד לירידה לאיילון.

נשארו 20 דקות עד לנקודת המפגש. אני בב.מ.וו סדרה 3 חדשה שחורה, טיפה ממהר. הסביבה לא אוהבת את זה. יש נהגים שיתפנו הצדה בבהלה, יש כאלה שיתעקשו להישאר דווקא בנתיב. אני עוקף מימין. שוטר עוצר אותי. קצין בכיר. מבקש רישיון נהיגה וביטוח.

מיליון אנשים עוקפים מימין – ואותי עוצרים. זה לא אותי. זה את הב.מ.וו השחורה שלי. השוטר משחרר אותי. אולי ציפה לפגוש מאחורי ההגה טיפוס אחר.

אני ממשיך. סל”ד נמוך מאחורי המתנחלים בשמאל. איחור בטוח. כבר לא משנה.

אפשר ליהנות מהדבר הזה גם ב-70 קמ”ש. תמיד אומרים על ב.מ.וו שהם קובעים את הסטנדרט, מציבים את הרף ועוד קלישאות כאלה. בדרך כלל מתכוונים לסדרה 5. לפעמים גם לסדרה 3. סדרה 3 של השנים האחרונות היתה נחמדה, לא יותר. זאת היתה מכונית מצוינת, אבל לא השאירה רושם. נראתה אפרורית, קטנה. המכירות היו בהתאם. במשך שנים ארוכות מכרו כאן יותר סדרה 5 ו-X5 מאשר סדרה 3. ואני יכול להבין את זה.

ב.מ.וו סדרה 3

אבל עכשיו זו ב.מ.וו סדרה 3 חדשה לגמרי. והיא ממש לא חיוורת. ההבדל הבולט ביותר הוא החרטום: הם עיצבו מחדש את גריל הכליות, את הפנסים, את הכל. התוצאה, סוף סוף, עוצמתית ויוקרתית. המכונית החדשה גדולה יותר (11 ס”מ באורך) אבל קלה יותר (כ-40 ק”ג).

הדגם שבו אני נוהג כרגע נקרא 328. בשפת ב.מ.וו זה היה אומר מנוע שישה צילינדרים בנפח 2.8 ליטרים. אלא שבחדשה יש רק ארבעה צילינדרים ורק 2.0 ליטרים. אכזבה? שטויות. אחרי הנגיעה הראשונה מבינים שהמנוע הזה בן זונה. עם שני מגדשי טורבו הוא משחרר 245 כ”סים ו-36 קג”מים, וזורק את המכונית ל-100 קמ”ש בשש שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ”ש (ואפשר יותר, אבל תקעו שם הגבלה אלקטרונית).

אני מגיע באיחור קל לנקודת המפגש. הצלם באוטו שלו, הנהג של הצלם באוטו שלו. מתחילים את הצילומים, מרכב לרכב. גומרים את הצילומים. נפרדים. עכשיו זה רק אני וה-3 החדשה – והכביש המפותל. עושה אותו איזה שבע פעמים ונרגע.

המכונית הזאת מלאה בניגודים: פראית ומבויתת, מושחזת ורכה, מהירה וחסכונית. באמת מכונית מופלאה. הקטע של החיסכון הוא אולי המדהים מכולם – 8 ק”מ לליטר בנסיעת המבחן. תראו לי עוד מכונית שמשייפת ככה סיבובים, במהירויות כאלה, ושותה כל כך מעט.

ב.מ.וו סדרה 3 מבחן דרכים אתר כבישים

חסרונות? אין החלפת הילוכים מההגה כסטנדרט. מחיר הרכישה של המכונית גבוה מאוד. ואולי עוד דבר אחד – זו מכונית שמרנית. סאלון שלוש קופסאות שמרני. הקהל רוצה כבר משהו מיוחד יותר, נועז, גבוה, קרוס-אוברי. ואולי אני טועה. אולי יש עוד מקום למכונית שמרנית מצוינת כזאת. אפשר לומר קלאסית.

בעד: מנוע, התנהגות כביש, עידון, צריכת דלק.

נגד: מחיר.

שורה תחתונה: כמעט מושלמת.

למידע נוסף >> ב.מ.וו סדרה 3 – חוות דעת