ב.מ.וו 6 גראן קופה מבחן דרכים

ב.מ.וו 6 גראן קופה היא כל מה שאפשר לבקש ממכונית - ועוד קצת החיסרון הוא כמובן המחיר


מאת: יואב קווה, 06/09/2012
ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה
ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה
ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה
ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה
ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה
ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה
ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה
ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה
 
 

צילום: דודו בכר

רעב. עוצר ליד השקשוקה. “אפשר בצלחת?”, שואל מהחלון. “בטח”, עונה האיש של השקשוקה וקד קידה קטנה. “רוצה עם חומוס? כרוב אדום? כמה ביצים לשים לך?”

מתחיל לאכול. הרוטב האדום גולש מהצלחת ונוזל על שולחן הפלסטיק. הב.מ.וו המדהימה שלי חונה בדיוק ממול – ארוכה, נמוכה, משחרת לטרף. משמאלי עומדת דייהטסו טריוס שחורה עם תו נכה.

הבחור הנכה מהטריוס יושב בשולחן מימיני, אוכל מלבי שמנת עם ציפוי אדום. האיש של השקשוקה מצטרף אליו לשולחן. הבחור הנכה מצביע על הב.מ.וו שלי: “איזה אוטו יפה”. האיש של השקשוקה פונה אלי: “אתה מוכר לי. קליינט קבוע שלי, לא? גר בסביבה, נכון?”; “כבר לא”.

הבחור הנכה מתעניין אצל האיש של השקשוקה: “מה הוא אמר, איפה הוא גר?”. האיש של השקשוקה לא עונה לו. הבחור הנכה עובר אלי: “איפה אתה גר?”

“עכשיו בתל אביב”.

ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה צילום מלפנים

“אה, רק בתל אביב רואים מכוניות כאלה”. הוא מת לשאול אותי כמה האוטו עולה ומה אני עושה בחיים. אני רואה את השאלות האלה מתפתלות לו בפה כמו נחשים. הוא לא שואל.

אני גומר את השקשוקה מהצלחת. כמה זה? 20 שקל. אבל לקחתי גם קולה זירו. טוב, תביא 25.

ככה זה. עשירים משלמים פחות. עשירים תמיד משלמים פחות. לפעמים הם גם לא משלמים בכלל. אני זוכר איזה טייקון ישראלי שנכנס עם הפמליה שלו למסעדה באבו גוש. כולם אוכלים שיפודים והכל, הארוחה נגמרת, בעל הבית מחבק אותו ומשחרר אותם לשלום.

חוזר לב.מ.וו שלי, מקיש את הקוד הקבוע של היבואן, מניע ומטפס לשפת הכביש. זרם צפוף של מכוניות מבעבע ב-90 קמ”ש לפחות. אני מאותת, לוחץ קצת על הימנית ומשתלב באפס מאמץ. אפס מאמץ.

ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה צילום צד

חדה ופשוטה

ב.מ.וו 6 גראן קופה היא מכונית בת זונה. 5 מטרים מפגוש לפגוש, נמוכה, רחבה, מכסה מנוע ארוך. זאת מכונית מרהיבה ששואבת תשומת לב מהסביבה. הב.מ.וו הזאת רזה ואלגנטית ומהירה. גם בחנייה היא מהירה מאוד.

לא תמיד זה מצליח להם: הנה, למשל, 5 GT המכוערת שמנסה להיות קופה ו-SUV ואני לא יודע מה עוד. אבל הפעם, עם ה-6 גראן קופה החדשה, הם פוגעים בול, בול בפוני של מרצדס CLS ואאודי A7, מכוניות סטייל קופה עם ארבע דלתות. האאודי רגילה יותר ושקטה. המרצדס יותר אקספרסיבית וזורמת. הב.מ.וו חדה ופשוטה. מעדיף את הפשטות.

חייב לכם פסקה על המנוע: שש בוכנות, 3.0 טווין טורבו, 320 כ”ס, 5.4 שניות ל-100 קמ”ש ומהירות מוגבלת אלקטרונית ל-250. אפשר להזמין אותה גם עם 450 ,V8 כ”ס (שם הדגם: 650 גראן קופה). אבל אלה לא המספרים, זו התחושה. הפריכות של הדוושה. כל מ”מ לחיצה מניב תנועה מדויקת קדימה. גם התנהגות הכביש טובה מאוד, ואפילו נוחות הנסיעה סבירה.

ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה צילום מלפנים

למעשה, קשה למצוא חסרונות באוטו הזה. אם להתקטנן, אז חסר קצת מקום לראש לנוסעים מאחור. והמחיר, כמובן: 670 אלף שקל לפני תוספות. הרבה כסף. הרבה מאוד. ואולי לא. תחשבו על כל ההנחות שתקבלו בדוכני שקשוקה ברחבי ישראל. תוך 10-20 שנה תחזירו בטוח את ההשקעה שלכם במכונית.

בעד: הכל

נגד: כמעט כלום

שורה תחתונה: פתאום ב.מ.וו סדרה 7 נראית מבוגרת ומיותרת

 

ב.מ.וו 640 גראן קופה – מפרט טכני

 

מחיר

670

אלף שקל

שנת מודל הדגם הנבחן

2012

 

שנת השקת הדגם בעולם

2011

 

מרכב – תצורה

סדאן קופה

 

מס’ דלתות

4

 

מקומות ישיבה

5

 

הנעה

אחורית

 

תיבת הילוכים

אוטומטית

 

מספר הילוכים

8

 

מנוע (סוג)

בנזין טורבו

 

בוכנות

6

 

נפח

2979

סמ”ק

הספק מרבי

320

כ”ס

בסל”ד

5800

 

מומנט מרבי

45

קג”מ

בסל”ד

1300

 

מהירות מירבית

250

קמ”ש

תאוצה ל-100 קמ”ש

5.4

שניות

צריכת דלק – נתוני יצרן

12.5

ק”מ לליטר

צריכת דלק – בפועל

7

ק”מ לליטר

דרגת זיהום

9

 

בטיחות – מבחן ריסוק

אין ציון

 

כריות אוויר

6

 

בקרת יציבות

יש

 

אורך

500

ס”מ

רוחב

189

ס”מ

גובה

139

ס”מ

בסיס גלגלים

297

ס”מ

נפח תא מטען

460

ליטרים

צמיגים

אחורי 275/35/19

קדמי

245/40/19

 

משקל עצמי

1825

ק”ג

אבזור כלול במחיר

חישוקים קלים, בקרת אקלים מפוצלת, התראה על סטייה מהנתיב, בקרת שיוט, מחשב דרך, מראה פנימית נגד סינוור, חיישן גשם, חיישן תאורה, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמת רוורס, מצלמות היקפיות, תקשורת בלוטוס, חיבור AUX USB, צמיגי RUNFLAT, חלון גג, סגירת ואקום לדלתות, מושבים חשמליים + זכרון