הונדה CR-V מבחן דרכים

אני לא זוכר איך הגענו לבור הזה. אני זוכר שלפני כן לקחנו באוטו את סלע מהאחוזה. ניסיתי להרשים את סלע בנהיגה שלי. זו היתה טעות, בוודאי עם הונדה CRV


מאת: יואב קווה, 28/03/2013
הונדה CR-V
הונדה CR-V
הונדה CR-V
הונדה CR-V
הונדה CR-V
הונדה CR-V
 
 

צילום: יואב קווה

אני לא זוכר איך הגענו לבור הזה. לא בדיוק בור, מין מכתש, כמו מחצבה. ממול היתה רק דרך אחת, תלולה, שמטפסת החוצה. הייתי באוטו עם דן. דן גדל בעמק יזרעאל. בעמק יזרעאל גדלים הנהגים הכי טובים בארץ. זה היה בערך לפני עשר שנים.

בהתחלה אני ניסיתי. הגלגלים הקדמיים פירפרו, האחוריים הצטרפו באיחור. הונדה CRV נתקעה כבר בשליש הראשון של העלייה. נתתי את ההגה לדן. יש לו כפות ידיים ענקיות ומיובלות. זה בגלל שהוא מתקן אופנועים בידיים. דן אחז בכפות הידיים שלו את ההגה הדקיק של ההונדה ונתן גז. צריך להגיד “נתן בגז”.

הונדה מעולים באופנועי שטח. היו לי שניים. עם הראשון ריסקתי את כף רגל ימין, ארבעה שברים, שבועיים לפני שהבן הבכור שלי נולד. את השני גנבו לי. אהבתי את שניהם, במיוחד את השני. הונדה מעולים באופנועים, אבל ברכבי שטח אין להם מושג. הם אף פעם לא רצו להיכנס לתחום הזה ברצינות. זה לא הביזנס שלהם.

הונדה CRV הוא ג׳יפון חסר ג’יפיות. זה רכב שנוסע רוב החיים שלו בהנעה קדמית ורק במצבי מצוקה נדירים מעביר כוח מנוע גם לגלגלים האחוריים וגם אז זה מקסימום 30% מהכוח. התהליך הזה של חיבור הגלגלים האחוריים לוקח להונדה CRV זמן, יותר מדי זמן, ובינתיים הוא נתקע עמוק בחול או בבוץ או באמצע עלייה ארורה באיזה בור באזור עמק הירדן.

הונדה CR-V צילום מלפנים

אם אין לי מומנטום, אני אבוד, בטח כשהצמיגים שלי חלקים ומהלך המתלה אפסי.

אני לא זוכר איך הגענו לבור הזה. אני זוכר שלפני כן לקחנו באוטו את סלע מהאחוזה על שם אחות של אבא שלו, שנרצחה לפני הרבה שנים. ניסיתי להרשים את סלע בנהיגה שלי. זו היתה טעות, בוודאי עם ה-CRV האומללה, שבעיקול הראשון ברחה לי לתת־היגוי מבזה.

אחר כך סלע ירד מהאוטו, ראינו איזו תחרות ג’יפים או משהו כזה. אני זוכר בסוף כל הג’יפים והטנדרים יצאו אחד אחרי השני דרך העלייה התלולה. הם עשו את זה בקלות. סלע כבר לא היה בסביבה. אני ודן נשארנו לבד עם ה-CRV בתחתית הבור.

בהונדה CRV מודל 2013 זה לא יקרה לך, הבטיח לי אריק, מנהל ההדרכה של מאיר, היבואנית של הונדה. הוא אמר לי ששילוב ההנעה האחורית הוא מיידי והמומנטום לא יילך לאיבוד. ירדתי עם אריק לקומה מינוס שש, שם הם מרכזים את מכוניות המבחן וההדגמה שלהם, ערימות־ערימות של הונדה וגם וולבו. רק תבחר. אני קיבלתי את הלבנה, המפוארת ביותר. 250 אלף שקל כולל כניסה בלי מפתח, מערכת שמע עם בלוטות, מושבי עור חשמליים ומתחממים, פנסי בי קסנון ועוד. את הבי־קסנונים אני אוהב במיוחד. הם עוזרים לי לשמור על מהירות ממוצעת גבוהה. שניים־שלושה הבהובים בוהקים והנהגים שלפני זזים ימינה ומפנים לי את הדרך. זה לא קורה עם פנסים רגילים, אלא אם כן אני רוכב על איזה האמר.

הונדה CR-V צילום צד

יצאתי מתל אביב, נסעתי צפונה, דרך שש, שמרתי על מהירות ממוצעת גבוהה. אני אוהב מכוניות מתוצרת הונדה, בעיקר מכיוון שהן רזות. אני אוהב מכוניות רזות.

לא אכפת לי שטריקת הדלת משמיעה צליל קצת חלול. לא אכפת לי שהפלסטיקה לא מפנקת. אני מעריך מכוניות שלא מתחנפות. באופן מסורתי, המכוניות של הונדה מצטיינות בביצועים יעילים, צריכת דלק נמוכה ואיכות גבוהה.

כביש שש עובר מהר, במחלף עירון אני פונה מזרחה ועוצר בתחנת הדלק מימין. יש כאן מסעדה. המלצר עושה לי כבוד ופותח בפני את הדלת. אני מזמין חציל בטחינה. ה-CRV חונה מולי. אנחנו מחליפים מבטים. היא מכונית טובה, לא חזקה במיוחד, לא מושלמת בכיול המתלים אבל מאוד יעילה. בארצות הברית היא להיט. 193 אלף שקל (מחיר CRV בגרסת comfort) זה לא הרבה יותר מגרסאות ה-4X4 המאובזרות של מאזדה CX5, קיה ספורטאז’ ויונדאי ix35. העניין הוא שהמתחרות נמכרות בדרך כלל בגרסאות 4X2 (הנעה קדמית בלבד) זולות עם תיבה אוטומטית. גרסת ה-4X2 של CRV משווקת רק עם תיבת הילוכים ידנית.

אני יוצא מהמסעדה, ממשיך לכביש הסרגל וימינה ל-675, חותך לגלבוע, לעבר המחצבה. כבר כמעט חושך. אני מוצא דרך סלעית. לא בולדרים או משהו מוגזם, רק כמה אבנים בולטות. אני מתקדם בזהירות. יש חריצים. אריק צדק. CRV החדשה משלבת מיד את ההנעה האחורית. אבל היא נמוכה, 16.5 ס”מ מהרצפה, בדיוק אמצע הדרך בין פרייבט לג’יפון נורמלי. כל בליטה שנייה מגרדת לה את הבטן. כבר כמעט חושך. אני צריך לצאת מפה מהר. CRV החדשה תסתדר עם שלג, קצת בוץ ואולי קצת חול. לא עם אבנים. זה לא רכב שטח. אני מנסה לשמור על מרווח הגחון, נוהג עם רגל שמאל על הברקס, מתחפף משם כמה שיותר מהר.

הונדה CR-V צילום מאחור

דן הכי אוהב מכוניות של סובארו. תנו לו פורסטר והוא יטפס דוך למוחרקה. אבל עכשיו אנחנו בהונדה CRV, בתחתית הבור ולא מצליחים לצאת. עשינו כבר עשרה ניסיונות לפחות. פתאום אני רואה שיש דרך אחרת שיוצאת משם, דרך פשוטה, קלה, איך לא ראיתי אותה קודם.

החזרתי את דן לבית שלו במושב. אחר כך הוא הלך לעבוד באפריקה. אחר כך התחתן. אני לא יודע מה קורה אתו היום.

הונדה CRV

גרסה: אקזקיוטיב

מחיר: 250 אלף שקל

הנעה לכל הגלגלים: מנוע בנזין

נפח: 1997 סמ”ק

הספק מרבי: 155 כ”ס ב-6,500 סל”ד

מומנט מרבי: 19.5 קג”מ ב-4,300 סל”ד

מהירות מרבית: 183 קמ”ש

תאוצה: 0-100

קמ”ש: 12.3 ש’

צריכת דלק ממוצעת (נתוני יצרן): 13.3 ק”מ לליטר