וולוו XC60 – מבחן דרכים

וולוו XC60 הוא לא רכב שטח ספורטיבי בסגנון אאודי Q5. וולוו XC60 היא מכונית משפחתית נהדרת


מאת: יואב קווה, 02/05/2009
וולוו XC60
וולוו XC60
וולוו XC60
וולוו XC60
 
 

צילום: אלון רון

הימים ימי חול המועד פסח וכבישי ישראל גדושים במכוניות. ובמשטרה. השוטרים – שם המבצע “מבצע תמר” – מפטרלים על אופנועים חדישים בין הטורים הצפופים של המכוניות, מביטים תוך כדי רכיבה ימינה ושמאלה. מדי פעם הם צדים מכונית אחת ובאמצעות מערכת כריזה מצווים על הנהג/ת לעצור בצד. “נתפסת אוכל תמר מג’הול תוך כדי נהיגה”, מודיע השוטר לנהג האומלל, שאפילו לא הספיק לירוק את החרצן. “אבל הייתי רעב, ונמאס כבר ממצות, והילדים מאחורה צעקו ורבו והתחשק לי משהו מתוק”, מיילל הנהג. “לא מעניין אותי”, מגיב השוטר, “תוציא רשיונות בבקשה”.

הנתונים זורמים ללשכת מפקד משטרת התנועה בבית דגן – בשעות 9 עד 11 בבוקר נתפסו בכביש החוף 53 נהגים אוכלים תמרים מזנים אסורים. “אני אראה לבולסי המג’הולים האלה”, אומר לעצמו המפקד, “מה הם חושבים לעצמם? איך הם מעזים לסכן כך את המשפחות שלהם?”

תמר עם כל דבר

בחזרה לכביש. מבצע תמר מתנהל בקצב. פקד דני כץ רכוב על אופנוע ב.מ.וו מנסה לעצור נהג אחד בוולוו XC60. ההוא לא כל כך שם לב לשוטר, שומע מוזיקה, בולס תמרים. “ג’יפ וולוו תעצור בצד”, כורז השוטר ואף מפעיל את הסירנה שמותקנת על האופנוע. הוולוו עוצר בצד.

וולוו XC60 צילום צד

“מה אתה אוכל שם?”

“תמרים. למה?”

“לא שמעת על מבצע תמר? לא ראית את הפרסומות בטלוויזיה? לא קראת את המודעות בעיתונים?”

“כן”.

“נו?”

“אבל זה תמר דקל נור, ופירסמתם שאסור לאכול רק את המג’הול הגדול והמתוק”.

פקד כץ נבוך לרגע. הוא נזכר באימונים המפרכים שעבר בחודשים האחרונים בזיהוי תמרים. זה התחיל בטעימות והמשיך בהתמסרויות – שני שוטרים היו מתמסרים ביניהם עם תמרים. שוטר שלישי, בדרך כלל קצין, היה זורק לעברם תמר נוסף מזן לא ידוע והם היו צריכים לזהות אותו במיידי. בהמשך הם התאמנו בזיהוי תמרים תוך רכיבה על אופנוע במהירויות גבוהות. בסוף האימונים התקיים מבחן תיאורטי ומעשי וחולקו תעודות.

פקד כץ סיים את הקורס לזיהוי תמרים בהצטיינות יתרה. האם ייתכן שהפעם טעה בזיהוי? “תפתח את הפה”, הוא מבקש מנהג הוולוו, שולף מהחגורה שלו פינצטה חד פעמית סטרילית ודג חתיכת תמר שנשארה תקועה בין הטוחנות. “אנחנו נשלח את זה למעבדה ותקבל תשובה בדואר”, הוא מודיע לנהג, מכניס את הדגימה לשקית, עולה על האופנוע וממשיך בפקודת המבצע. 

הוולוו המדוברת היא XC60 דיזל. המנוע שמותקן בה, 2.4 ליטרים, 185 כ”ס, לא יכול להתחרות בדיזל 3.0 ליטרים של ב.מ.וו. הדיזל שבוולוו הוא לא מנוע מבריק. הוא עושה את העבודה, מושך את הרכב לאן שצריך אבל אינו חד, קריספי, כריזמטי. היתרון העיקרי שלו על פני XC60 בנזין (T6) הוא בצריכת הדלק – כ-10 ק”מ לליטר לעומת 6-7 ק”מ לליטר.

התנהגות הכביש של וולוו XC60 בבנזין – ואף יותר מכך בגרסת הדיזל – לא מתחרה בזו של אאודי Q5. הוולוו בטוחה מאוד, לא תעשה שטויות, אבל לא חדה וספורטיווית. יש בה משהו עמום ואטי שמבהיר לך – את המשחקים האלה תשמור למכונית אחרת.

יכולת השטח של וולוו XC60 לא יכולה להתחרות בזאת של טויוטה לנדקרוזר. רחוק מזה. לוולוו מהלך מתלה קצרצר שמאפיין מכוניות כביש. היא נקלעת בקלות מביכה להצלבת סרנים ומאבדת אחיזה. נכון שבתחום השטח מגלה XC60 עדיפות על אאודי Q5, אבל עשו לנו טובה ואל תיקחו וולוו כזאת לנחל נקרות, בטח לא במעלה הנחל.

וולוו XC60 צילום מאחור

אל דאגה: מדובר בדקל נור

ולמרות כל אלה וולוו XC60, גם בגרסת הדיזל, היא מכונית משפחתית נהדרת. הישיבה גבוהה ושולטת, מרחב הפנים מצוין, הנדסת האנוש מופתית, נוחות הנסיעה טובה מאוד, וכמובן – העיצוב החיצוני והפנימי נהדר. אז אם אתם מוותרים על יכולת שטח ורוצים להשקיע 300 אלף שקל בג’יפון עם חמישה מקומות ישיבה, XC60 היא בחירה מוצלחת.

ולידיעה שהתקבלה זה עתה: הגיעו תוצאות הדגימה. אכן דקל נור. נהג הוולוו אחד, משטרת ישראל אפס.

לקריאה נוספת >> וולוו XC60  –  חוות דעת