טויוטה ורסו – מבחן דרכים

טויוטה וורסו הוא מיניוואן קומפקטי יעיל ומודרני. אם אתם לא מחפשים ריגושים הוורסו יכול לעניין אתכם


מאת: יואב קווה, 18/01/2014

החזרתי את המכונית לסוכנות לפני יומיים. מה שנשאר לי ממנה הוא מעט זיכרון והרבה חוברת. אני מדפדף. “מקום לעצמך, ביחד”, “מגדיר מחדש את המרחב הפנימי שלכם”, “פתרונות אחסון יצירתיים”, “כל נסיעה נהפכת לחוויה”. מרגיש כמו באיקאה, סוגר את החוברת ועוצם עיניים. טויוטה ורסו מתקדמת ברכות על הכביש המהיר. תנוחת הישיבה גבוהה. ים של אור חודר פנימה. איפה לעזאזל משקפי השמש? הטלפון מצלצל. אני לא עונה. הפסקתי לענות בזמן נהיגה. גם לא יוזם שיחות. זה מטשטש אותי.

טויוטה ורסו היא מיני-ואן קומפקטי מלוטש. זה כלי רכב איכותי וקל לנהיגה. תיבת ההילוכים הרציפה לא מעצבנת. המזגן בסדר. הכל בסדר.

מוציא את הקטנה מהגן. “אוטו חדש!”, היא מתלהבת ומתיישבת בשורת המושבים השלישית. יש שם שני מושבים קטנים, שאוכלים לגמרי את תא המטען, מתאימים בול לילדה בת שלוש, אבל בקושי למושב בטיחות בגודל מלא. עדיף שלא הייתי נותן לה את האפשרות. עדיף שהייתי מקפל את המושבים האלה לתוך הרצפה – הם נבלעים שם שטוח לגמרי ואי אפשר לנחש שהם בכלל קיימים. הרי בין המושב של הקטנה לקצה האחורי של המכונית יש ס”מ וחצי בקושי. מה יקרה אם ייכנסו בנו מאחורה?

מנוע מודרני 

“תשים מוסיקה”, פוקדת הקטנה. אני מציית, מציב את ה-fader על R8, מתחיל לנסוע. פעם קראו לה “קורולה ורסו” והיא לא יובאה לישראל (פרט לכמה דוגמאות בודדות). בתחילת השנה השמיטו את הקורולה והציגו את טויוטה ורסו החדשה. ובבקשה אל תזכירו לידה את המלה “קורולה” – זה מפחית מכבודה.

המנוע של ורסו זהה לזה שמותקן בטויוטה אוונסיס – מנוע בנזין 1.8 ליטרים עם תזמון שסתומים משתנה. זהו מנוע מודרני ויעיל. הוא מפיק 147 כ”ס, שזה כ”ס אחד יותר ממאזדה5 שמצוידת בנפח גדול יותר – 2.0 ליטרים. עם זאת, צריכת הדלק של ורסו היא חסכונית – היצרן מדבר על 14.3 ק”מ לליטר. אני השגתי בנסיעת מבחן די מאומצת תוצאה סבירה בהחלט של 10 ק”מ לליטר. קבוצת הזיהום – בהתאם. ככל שמספר הקבוצה נמוך יותר, כך המכונית ידידותית יותר לסביבה. ורסו מדורגת בקבוצה 5, לעומת 13 של מאזדה5 ו-8 של הונדה FRV.

קורולה ורסו עולה 158 אלף שקל. היא יקרה ב-6,000 שקל מהגרסה הזולה של מאזדה5 וזולה ב-7,000 שקל מהגרסה הבסיסית של הונדה FRV. מה מקבלים תמורת הסכום הזה? את השם טויוטה, שבע כריות אוויר, בקרת יציבות אלקטרונית וחצי מיליון תאי אחסון כולל כמה ברצפה. מה לא מקבלים? בקרת אקלים, חישוקי סגסוגת, חיישני חנייה, חיישני גשם, חיישני חושך, בקרת שיוט וכוונון חשמלי למושבים.

סעו לסופר 

עוצם עיניים. המתלים נעימים, נוחות הנסיעה טובה, המנוע טוב, המזגן בסדר. הכל בסדר. טויוטה ורסו היא מיני-ואן קומפקטי מלוטש ויעיל. אני ממליץ לקנות טויוטה ורסו, לאסוף את הילדים מהגן, לקפוץ כל חמישי בערב לקניות בסופר ולהשאיר את הפנטסיות קבורות עמוק בפנים.

למידע נוסף >> טויוטה ורסו – חוות דעת

טויוטה ורסו – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: GLI
מחיר: 154,900 שקל
שנת מודל: 2018
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 7

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית - רציפה, 7 הילוכים
מנוע: בנזין, 4 בוכנות
נפח: 1,798 סמ"ק
הספק מירבי: 147 כ"ס ב-6,400 סל"ד
מומנט מירבי: 18.3 קג"מ ב- 4,000 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 185 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 11.1 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 14.3 ק"מ לליטר ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 12.5 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 7
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 444 ס"מ
רוחב: 179 ס"מ
גובה: 162 ס"מ
בסיס גלגלים: 278 ס"מ
משקל עצמי: 1,470 ק"ג
מידות צמיגים: 205/60/16
נפח תא מטען: 155 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,696 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בטיחות: בקרת משיכה, בקרת זינוק בעליה, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, בקרת שמירת מרחק, מערכת התרעה על סטייה מהנתיב, מצלמת רוורס

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', שליטה מגלגל ההגה, כניסת USB ו-AUX, דיבורית בלוטות, מצלמת רוורס.

בתוך הרכב: מחשב דרך, בקרת אקלים, בקרת שיוט, כפתור התנעה, הגה מצופה עור, מנופי העברת הילוכים מההגה,

מחוץ לרכב: תאורת יום LED, פנסי LED אחוריים, פנסי ערפל קדמיים, מראות מתקפלות חשמלית, מוטות נשיאה בגג

.