טויוטה לנדקרוזר החדש – מבחן דרכים

מבחן דרכים לטויוטה לנדקרוזר. חזית חדשה ובולטת למרחקים. האם הם הגזימו בעיצוב? האם יכולת השטח נשמרה? ומה לגבי רעש המנוע ונוחות הנסיעה בכביש? כל התשובות במבחן


מאת: יואב קווה, 01/02/2014
טויוטה לנדקרוזר צילום פנים
טויוטה לנדקרוזר צילום פנים
טויוטה לנדקרוזר
טויוטה לנדקרוזר
טויוטה לנדקרוזר
טויוטה לנדקרוזר
טויוטה לנדקרוזר החדשה
טויוטה לנדקרוזר החדשה
 
 

לטויוטה לנדקרוזר (לעמוד >> חוות דעת טויוטה לנדקרוזר) יש סיפון רחב וחסון. אני יושב מעליו, הוא כמעט לא מתנדנד. אנחנו מפליגים יחד לטנזניה. נדמה לי שכל עוד יש סולר במיכל, שום דבר לא יעצור את הלנדקרוזר. לא קירות סלע ולא כנופיה של שודדים חמושים. אנחנו בדרך לטנזניה. עברנו כבר את מחלף לוד.

הידית של הדלת, זו שבתוך האוטו, אומרת הכל. היא כל כך מוצקה ובוטחת. אין עוד ידיות כאלה. אני חושב שבמקרה של רעידת אדמה, הייתי רץ ללנדקרוזר הקרוב, להיאחז בידית שלו.

רכב מסיבי. אני יודע שהוא לא יתקלקל גם בעוד חצי מיליון קילומטרים, אני יודע שבעוד חמש שנים יצלצל מוחמד ג׳אבר, יבוא עם חבילות עבות של שטרות אחוזים בגומיות מלופפות – 15,000 שקל מעל המחירון! — וייקח את הרכב בלי בדיקה.

התדמית קצת מציקה לי. יש משהו נובורישי ברכב הזה. ניחוח קבלנים. שלטי החוצות והבאנרים מכריזים שזה ה״לנדקרוזר החדש״ ומציגים תמונה חזיתית של הרכב. מלפנים הוא באמת נראה חדש. פנסי לד, גריל בומבסטי. לנדקרוזר אף פעם לא היה רכב צנוע. ועכשיו במיוחד. החזית החדשה סובלת מעודף רהב. למרות שאני בטוח שטויוטה יודעים מה הם עושים ובוודאי שהעיצוב הזה יתקבל בברכה אצל רוב הלקוחות בסין ובנסיכויות המפרץ.

שימו את הישן ליד החדש ופתאום הישן נראה ילד טוב ירושלים. חוץ החרטום ועוד פלסטיק אחד מאחור, אין ממש הבדלים בין החדש לישן. שלדה, גיר, מנוע, מכלולי הנעה – לא השתנה. אה, כן, הם עדכנו את הגרפיקה של מערכת המולטימדיה.

בטויוטה מאמינים בשיפור קטן ומתמיד. לא מהפכות. לנדקרוזר נמצא בפיתוח כבר 60 שנה. אבולוציה עקשנית של נוסחה קבועה: רכב כביש־שטח קשוח עם שלדת סולם וסרן אחורי חי. רוב המתחרים, כולל מיצובישי פאג’רו, עברו לשלדה אחודה (מונוקוק) ולמתלים נפרדים. לנדקרוזר הוא כמעט אחרון המוהיקנים.

שלדת סולם, כמו אצל טנדרים, אוטובוסים ומשאיות, זה אומר קורות פלדה עבות בצורת סולם, שעליהן יושב גוף הרכב. תצורה פרימיטיבית שפוגעת בהתנהגות הכביש ובבטיחות אבל נכונה הרבה יותר לעבודת שטח קשה. בטויוטה מאמינים בשמרנות. לנדקרוזר באמת נותן תחושה ששום דבר לא יעצור אותו. לא חייבים לנסות את זה, מספיק להרגיש את זה. 

(צילומים: למעלה ולמטה – יואב קווה, במרכז – יצרן)

טויוטה לנדקרוזר החדש – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 2.8 ל' דיזל, ארוך, 7 מושבים, לקצ'רי
מחיר: 399,900 שקל
שנת מודל: 2018
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 7

מנוע והילוכים:

הנעה: לכל הגלגלים
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
מנוע: דיזל - טורבו, 4 בוכנות
נפח: 2,755 סמ"ק
הספק מירבי: 177 כ"ס ב-3,400 סל"ד
מומנט מירבי: 45.9 קג"מ ב- 1,600-2,400 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 175 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 12.7 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 12.0 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 7
בקרת יציבות אלקטרונית: יש

מימדים:

אורך: 484.0 ס"מ
רוחב: 188.5 ס"מ
גובה: 183.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 279.0 ס"מ
משקל עצמי: 2,245 ק"ג
מידות צמיגים: 265/60/18

אבזור כלול במחיר הרכב:

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית מסוג TOYOTA Touch2 עם מסך מגע 8 אינץ', 9 רמקולים ושליטה מגלגל ההגה, נגן CD, כניסות USB ו-AUX, בלוטות', מצלמת רוורס.

בתוך הרכב: בקרת שיוט, מפתח חכם לכניסה והתנעה, בקרת אקלים מפוצלת מלפנים, בקרת אקלים לשורה שניה, פתחי מיזוג לשורה שניה ושלישית, הגה וידית הילוכים מצופים עור, ריפודי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, חימום וקירור למושבים הקדמיים, חימום למושבים האחוריים, שקעי 12V בשורה קדמית ואמצעית, שקע מתח 220V, חיישני גשם.

בטיחות: בלימת אוטונומית בחירום, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, עמעום אורות אוטומטי, בקרת ירידה במדרון, בקרת יציבות בעת גרירת גרור, ניטור לחץ אוויר בצמיגים.

מחוץ לרכב: תאורת יום LED, פנסי LED קדמיים, פנסי ערפל קדמיים, קיפול חשמלי למראות צד, חלון שמש בגג, חיישני חניה היקפיים, חלונות כהים, מדרגות צד, חישוקים קלים.

.