טויוטה C-HR – מבחן דרכים

טויוטה רוצים שתתאהבו בו. הפעם זה רציני. האם זה אפשרי, נוכח המהות הבסיסית שלו?


מאת: אורון טל, 11/03/2017

מבחן דרכים טויוטה CHR

גם טויוטה, גם קרוסאובר וגם היברידי. יש חולי הגה שאפילו צירוף שניים מהמרכיבים הנ”ל יעורר בהם חלחלה. אבל אנחנו אנשים פתוחים ומקבלים. הרי טויוטה יודעים לעשות כיף – ע”ע טויוטה GT86, טויוטה סופרה, MR2 או AE86. קרוסאובר מהנה – יש ב.מ.וו X3 ומזראטי לבנטה. היברידי זה כבר קל: מאינפיניטי Q50 עד פרארי לה פרארי.
נושא הכתבה שלנו הוא טויוטה C-HR, שהוא קרוסאובר היברידי קומפקטי בסדר גודל של ניסאן קשקאי או לחילופין קיה נירו ההיברידי. הוא יושב על פלטפורמה ה-TNGA החדשה של טויוטה, אשר משותפת גם לטויוטה פריוס. ביחד השניים גם חולקים את אותה יחידת כוח היברידית משופרת. אך את C-HR ניתן להזמין גם עם מנוע 1.2 ליטר טורבו-בנזין ותיבה אוטומטית רציפה. שום מילה על הנעה כפולה.
רכב המבחן שלנו הוא בגרסה ההיברידית ברמת הגימור הבכירה C-HIC (משחק מילים של C-HR ושיק?). אז יש לנו גם טויוטה שהיא גם קרוסאובר וגם היברידי. האם לבטן שלנו יהיה “גולו גולו” ?

טויוטה CH-R מבחן דרכים

רק היפנים מסוגלים
טויוטה C-HR נראה מעולה, ובכחול-שחור של רכב המבחן הוא לא מפסיק לסובב ראשים ברחוב. מדובר בעיצוב שרק היפנים מסוגלים לעשות: קרבי, רזה וחד. הוא נראה קמיקזי, כאילו מתאבד על עצמו. האירופאים מנומסים מדי בשביל זה. אבל הם כנראה גם אלו שיקנו הכי הרבה ממנו. אם נהיה קטנוניים, אז נמצא שעיצוב הירכתיים משאיל אלמנטים מהונדה סיוויק האצ’בק הפורשת, קצת ניסאן מקסימה וקורטוב של ניסאן ג’וק. אבל אין לכך משמעות, וחבל להתעכב. כי השלם פה הוא הרבה יותר מסך חלקיו, ואין באמת דומה לו בכביש.

כמו קופה, אבל לא
חשוך פה בפנים. כנראה שזה בגלל ריפוד התקרה השחור, או בגלל קו החלונות הצרים מאחור, שיוצרים מעט קלסטרופוביה. אבל זה לא שכזה צפוף בפנים, אלא זה יותר בכיוון של אינטימי וחשוך. קצת מכונית קופה, אבל עדיין רכב משפחתי. אתם יושבים בתוך האוטו ולא מעליו.
עיצוב תא הנוסעים ממשיך את הרזון החיצוני. כאן תמצאו שפע חיתוכים וקוים חדים, עם פס כחול/סגול שנמתח בין הדלתות הקדמיות דרך הדשבורד ומסך המולטימדיה. ישנו משחק יפה עם קונסולת מרכז הדשבורד, שנראית כמו גזוזטרה שיוצאת מהדשבורד. כאן תמצאו את פקדי בקרת האקלים האיכותיים על רקע של שחור פסנתר מבריק, ומעליהם מסך המולטימדיה הגדול והברור (8 אינץ’). מערכת המולטימדיה משוכללת ונוחה לתפעול. גלגל ההגה קטן, שמנמן, מרופד בעור וניצב מולכם. ידית ההילוכים נופלת ליד ובכלל תנוחת הנהיגה מוצלחת, ונתמכת במושבים נוחים ותומכים. איכות החומרים גבוהה, עם גימור עור סגול באזורים נבחרים, ופלסטיק רך באזורים אסטרטגיים. אבל עדיין יש מקום לתלונות: שכן עדיין תמצאו תחושת פשטות בגימור באזורים מסוימים, ריבוי המתגים על ההגה קצת מבלבל. תא המטען לא כל כך גדול, אך נוח להטענה.

סינרגיה היברידית
בעיר טויוטה C-HR מרגיש די רגוע ובוגר בסתירה למראהו הקרבי. הוא שקט, נינוח ודי חלק בנסיעה. אמנם המתלים נוקשים מעט, אך סופגים ולא מתרסקים. עדות לשיפור המתמיד בטויוטה. מעל הכל ישנה יחידת הכוח ההיברידית השקטה וההרמונית של טויוטה. היציאה מהמקום פנטרית וחרישית, וקל לפספס את הרגע בו מנוע הבנזין מתעורר לחיים בחלקות שכזאת. אם תלחצו עליו, אז תשמעו אותו. ההגה קל, שדה הראיה לפנים מעולה, אבל בחניות ברוורס, תאלצו לא אחת להיעזר במצלמה (סטנדרט).
יציאה מחוץ לעיר מעוררת רגשות מעורבים. שכן, נוחות הנסיעה נעימה ומאוד משככת בקצב נסיעה מהיר, ובידוד הרעשים והרוח סבירים. אך כשלוחצים את יחידת הכוח, מגלים מחסור מסוים במומנט, ורעש מחוספס שמנסר את האווירה, שקודם הייתה שלווה. קצב ההתקדמות עדיין נמרץ, אך חסר קצת כוח. בנהיגה הררית המחסור בכוח, והאופי של העברת הכוח הרציפה, יוצרים תחושה לא טבעית ואלסטית משהו, האופייניות לגיר רציף.
ובכלל נראה שהמנוע בגרסה זאת לא מצליח לפרוע את הצ’ק שנותן העיצוב סטייל הונדה סיוויק טייפ R. הוא מעט רועש מדי בכל לחיצה, אך לא מספק דחף הולם.


וזה קצת חבל, שכן לרכב שלדה טובה וקשיחה. אולי החבר’ה מטויוטה GT86 התערבו פה. אמנם ההגה מרגיש מעט עמום בתקשורת, אבל הוא ישיר וחד, ומשקלו סביר (אך מלאכותי). הרכב נכנס לפניות בהתלהבות וקלילות שלא אופייניות לקרוסאובר מסוגו. הצמיגים אוחזים טוב, והתחושה בטוחה עם נטייה קלה לתת-היגוי על המגבלות. אם תעזו קצת יותר, תגלו שהוא מגיב טוב להעברות משקל, ויכול להפוך תת-היגוי להיגוי יתר קל. הבלמים טובים ולא מלאכותיים מדי בתחושה.
צריכת הדלק אחרי יום המבחן עמדה על 16.7 ק”מ לליטר עפ”י מחשב הדרך. זהו נתון מעולה בהתחשב בתנאים המאומצים, כך שבכיף תוכלו להגיע איתו גם לכ-20 ק”מ לליטר עם תשייטו בנינוחות רוב הזמן.

הבטן שלי בסדר גמור
בסוף המבחן היה לי די ברור – אני אוהב את טויוטה C-HR. גם טויוטה, גם קרוסאובר וגם היברידי, והבטן שלי בסדר גמור. בגרסתו ההיברידית מדובר ברכב מעוצב, איכותי, חלק, בוגר, חסכוני ואפילו מהנה משהו. הוא נהנה מהנדסת אנוש טובה, למרות תחושה מעט קלסטרופובית. המחיר לא נורא, ואף תחרותי באופן “קניבלי” משהו לאחות, טויוטה פריוס. למי שרוצה לחסוך, אולי כדאי לשקול דווקא את גרסת הבנזין הבסיסית (141,900 שקלים). אבל לנו נותרה רק שאלה אחת: עם עיצוב ושלדה שכאלה, לא הגיע הזמן, שהחבר’ה מסדנת השיפורים TRD של טויוטה ייקחו את העניינים לידיים?

לקריאה נוספת >> טויוטה C-HR חוות דעת

טויוטה C-HR – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 1.8 ל', היברידי, C-HIC
מחיר: 146,900 שקל
שנת מודל: 2018
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית - רציפה, הילוכים
מנוע: היברידי - בנזין + חשמל, 4 בוכנות
נפח: 1,798 סמ"ק
הספק מירבי: 98 כ"ס ב-5,200 סל"ד
מומנט מירבי: 14.5 קג"מ ב- 3,600 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 170 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 11 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 26.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 16.7 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 436.0 ס"מ
רוחב: 179.5 ס"מ
גובה: 156.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 264.0 ס"מ
משקל עצמי: 1,380 ק"ג
מידות צמיגים: 225/50/18
נפח תא מטען: 297-377 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 8 אינץ', ניווט WAZE מובנה, שיקוף מכשירים ניידים (תומך חלק מגרסאות אנדרואיד בשלב זה), חיבור USB ו-AUX, בלוטות', שליטה מגלגל ההגה.

בתוך הרכב: מחשב דרך צבעוני רב תפקודי, התנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, ריפוד תקרה שחור, גימורי עור בצבע סגול, פסי עיטור כחולים, מושבים מחוממים בצביעה דו-גונית, תמיכת מושב נהג חשמלית, חיישני אורות וגשם.

בטיחות: התרעת התנגשות, בלימה אוטונומית בחירום (במהירות עירונית), התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, תאורה אדפטיבית (מעבר אוטומטי בין אורות גבוהים לרגילים), ניטור לחץ אוויר בצמיגים.

מחוץ לרכב: צביעה דו-גונית (גג שחור), תאורת יום LED, פנסי ערפל קדמיים, מראות מתקפלות חשמלית, ספוילר אחורי, חישוקים קלים.

.