מבחן דרכים: לנדרובר דיסקברי ספורט- בריון מתעתע

לנדרובר דיסקברי ספורט הוא קלאסי, אלגנטי ואריסטוקרטי. יכולת שטח וליטוש מכני? את אלה אתם מתבקשים לשים בינתיים בצד


מאת: יואב קווה, 28/05/2015

דיסקברי ספורט חוות דעת

בשמיים אין אפילו חתיכה קטנה של ענן. הכול צהוב. גם הקוצים כבר הצהיבו. אני דווקא אוהב את הקיץ. אני מרגיש שהחום הזה – דחוס, כמעט מוצק – מחבק אותי מכל עבר.

בהתחלה אני מטפס את העלייה ברגל, חצי בריצה, עובר את התעלה בקפיצה. אחר כך נכנס לרכב, לוחץ על כפתור ההנעה, משלב לדרייב ומבקש לעשות את אותה דרך בדיוק בנסיעה. אני חושב שזה אפשרי. אני מאמין שיהיה בסדר.

הגלגלים הקדמיים עוברים את התעלה די בקלות, אבל האחורי השמאלי מתמהמה. הוא מבקש רגע לחשוב, נסחב, נגרר, מתחכך בקרקע, מנסה לשווא למצוא אחיזה. מערכת בקרת המשיכה נכנסת לפעולה, משתקת את הגלגל הסורר בבלימה חזקה. הכוח זורם לצד השני ואני איכשהו עובר את התעלה בשלום.

מלפנים, באותיות ענק, כתוב DISCOVERY. קל לזהות את הסמל של לנדרובר ואת העיצוב המובחן של החברה הבריטית (כיום בבעלות הודית) המיוחסת. באופן כללי לנדרובר דיסקברי ספורט החדש (עמוד חוות דעת בקטלוג >> לנדרובר דיסקברי ספורט) נראה בריון ובעל כישרון לחציית שטחים קשים, אבל זו בדיוק הטעות.

אסור לתת לסמל ולייחוס המשפחתי לבלבל. לנדרובר דיסקברי הוא רכב שטח מדהים, אבל לנדרובר דיסקברי ספורט הוא גרסה של דיסקברי. זו מכונית כביש מוגבהת שיושבת על פלטפורמה של פורד מונדיאו.

דיסקברי ספורט מתאים לדרכי עפר כבושות. למעשה יכולת השטח שלו נמוכה מזו של קודמו, פרילנדר. בקיצור, בבקשה, אל תרדו מהכביש, מקסימום טפסו על איזו מדרכה מבושמת.

דיסקברי ספורט בשטח

מה שצריך לעניין אתכם זו הצורה החיצונית, ולנדרובר דיסקברי ספורט ניחן בעיצוב חיצוני נהדר. הכלאה נכונה בין ריינג’ רובר לדיסקברי. התוצאה עתידנית ודרמטית פחות מזו של איווק, קלה יותר לעין, קלאסית, אפקטיבית.

קחו דיסקברי ספורט כזה למדורת ל”ג בעומר הכיתתית, הילדים יצלו מרשמלו על האש, וההורים ילטשו מבט לרכב שלכם ויקנאו בשקט. זה מה שרציתם, לא?

מבפנים הוא גם סבבה. ריפודי עור, דיפוני עור, מדיף ריח של יוקרה. תנוחת הישיבה גבוהה אבל לא גבוהה כמו דיסקברי. יש מערכת שמע מעולה, יש מסך מגע, מושבים מתכווננים חשמלית, חלון שמש ענקי בגג, קיפול מראות חשמלי, בקרת שיוט, הנעה ללא מפתח ופתיחה חשמלית של דלת תא המטען. אבל למה הם לא הוסיפו כניסה ללא מפתח? ולמה אין פתחי אוורור למזגן מאחור?

דיסקברי ספורט דגם חדש

מערכת המתלים בלנדרובר דיסקברי ספורט החדש היא מצוינת, פשוט מצוינת. הרכב לא מתנדנד. גם לא במהירות גבוהה, גם לא בכביש משובש. מצד שני, הוא גם לא מתרסק או חובט. לא במהירות גבוהה, לא בכביש משובש. תמיד נשאר מפוקס, מאוזן ושלו.

הספורט משווק בינתיים עם מנוע בנזין טורבו 2.0 ליטרים ו-240 כ”ס או עם דיזל טורבו 2.2 ליטרים ו-150 כ”ס או 190 כ”ס (בהתאם לגרסה). נסיעת המבחן התבצעה בדיזל 190 כ”ס. ובכל מקרה אני מאמין שלרכב הזה יש לבחור מנוע דיזל ולא בנזין. הסיבה היא שהדיסקברי ספורט הוא רכב כבד, כמעט שני טון, וחייבים הרבה מומנט כדי לשנע אותו בקלילות.

ויחד עם זאת, המנוע הזה כבר טיפה מיושן. הוא קצת מחוספס והוא לא חסכוני במיוחד. לקראת סוף 2015 או תחילת 2016 צפוי להגיע דיזל חדיש יותר בנפח 2.0 ליטרים.

אלא שהמנוע הוא חלק מהבעיה. הבעיה היא שללנדרובר דיסקברי ספורט, למרות היותו דגם חדש, חסרה מידה לא מבוטלת של ליטוש. זה מורגש ברעשים, בזמזומים ובחספוס כללי. נכון שאם אתם לא טיפוסים רגישים במיוחד לא תשימו לב לזה, ונכון שבכל מקרה תתרגלו תוך כמה ימים, אבל אותי זה הוציא מהדעת. איך רכב שמחירו מתקרב ל-400 אלף שקל מציע ליטוש הנדסי ברמה נמוכה יותר מזו של קיה סיד או יונדאי i30, שלא לדבר על פולקסווגן גולף ופאסאט?

דיסקברי ספורט מבחן דרכים

לנדרובר דיסקברי ספורט: תמחור וסיכום

הקידומת קובעת. 4 זה מרתיע. 3 מתקבל בסדר יחסית. המחיר ההתחלתי של לנדרובר דיסקברי ה״אמיתי״ הוא 450 אלף שקל. גם על איווק המרהיב תשלמו לא פחות מ-400. ועל ריינג’ רובר אני לא רוצה לדבר בכלל. למעשה, דיסקברי ספורט הוא היחיד במשפחה שמתחיל בספרה 3. המחיר ההתחלתי של דיסקברי ספורט הוא 382 אלף שקל (גרסת דיזל 150 כ”ס, 5 מקומות ישיבה). זו גם גזרת המחיר של טויוטה לנדקרוזר ושל ג׳יפ גרנד צ׳רוקי, גם הם מתחילים ב-3. בהשוואה אליהם דיסקברי ספורט מציע ניחוח הרבה יותר אריסטוקרטי. ומה לגבי יכולת שטח וליטוש מכני? את אלה אתם מתבקשים לשים בינתיים בצד. כפי שנאמר – זה הכול רק משחק של תדמיות.

 

 

 

מבחן דרכים: לנדרובר דיסקברי ספורט- בריון מתעתע הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: SE
מחיר: 339,000 שקל
שנת מודל: 2018
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: לכל הגלגלים
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
מנוע: דיזל - טורבו, 4 בוכנות
נפח: 2,179 סמ"ק
הספק מירבי: 150 כ"ס ב-3,500 סל"ד
מומנט מירבי: 40.7 קג"מ ב- 1,750 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 180 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 10.3 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 16.6 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 8.5 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 8
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 4,599 ס"מ
רוחב: 217 ס"מ
גובה: 172 ס"מ
בסיס גלגלים: 274 ס"מ
משקל עצמי: 1,775 ק"ג
מידות צמיגים: 235/65-17
נפח תא מטען: 981 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,698 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בקרת אקלים, בקרת שיוט, הנעה ללא מפתח, חיישני חניה + מצלמה, ריפודי עור, כיוון מושבים חשמלי, 11 רמקולים.

.