לקסוס NX – מבחן דרכים

לקסוס NX איכותית, ידידותית וקשה להתעלם ממנה, לפחות לא על כביש סטנדרטי


מאת: יואב קווה, 19/04/2015

לקסוס NX 2015

לא בפאריס, לא בפרנקפורט, לא בניו יורק ולא בדטרויט. לראשונה הוצגה לקסוס NX  בתערוכת רכב בבייג'ין. למה? כי זה השוק הגדול והרעב ביותר כיום. כי לסינים רבים יש ארנקים תפוחים והם צמאים למותגים נוצצים. 

דגמי לקסוס ניחנים פעמים רבות בעיצוב שקט, אפילו מופנם, מין אנטיתזה למרצדס וב-מ-וו. ראו למשל את LS460 על רקע מרצדס S  קלאס. לא עוד. לא כאן. תראו את  NX, כולה צועקת קווים חדים, זוויות, קימורים. יש לה פרצוף שפשוט אי אפשר להתעלם ממנו. זה פשוט מאוד ואפילו בלקסוס הבינו את זה. מי ששם כסף על רכב כזה, ובוודאי הסינים שבינינו, רוצה להיראות ולהתבלט.

לקסוס NX חות דעת

האם לקסוס NX  היא מכונית חלולה? פעמים רבות, זה קרה כבר בעבר, מכוניות יפאניות כאלה ואחרות מציגות עיצוב מרהיב, אלא שמתחתיו אין כמעט כלום. מכוניות חסרות מהות ועומק.
לקסוס NX  יושבת על מכלולים רבים שלקוחים מטויוטה ראב 4, אבל רבותי אל דאגה. זה לא כמו לקסוס CT200, שמעניקה תחושה של טויוטה אוריס משודרגת. כאן הביצוע הוא לקסוסי על אמת. NX  מצליחה להעניק תחושת פרימיום אותנטית. זה ניכר באיכות החומרים והביצוע, בידוד הרעשים, נטרול הרעידות והיעדר החספוס. זה מתחיל בטריקת הדלתות, ממשיך בנהיגה עצמה  ונגמר בפעולת המגבים.

לקסוס NX רכב חדש

לקסוס NX  משווקת בשתי גרסאות מנוע. אפשר להתלבט בין בנזין טורבו סטנדרטי – נפח 2.0 ליטרים, 238 כ"ס – לבין מנוע היברידי – 2.5 ליטרים, 197 כ"ס הספק משולב. הבנזין הרגיל נחמד יותר לנהיגה, מעניק ביצועים טובים אבל חובב את טיפת הבנזין. התוצאה שקיבלנו במבחן היא 7.5 ק"מ לליטר ( מודים, נהגנו די מהר). ההיברידי מעניק תחושה מעט סינתטית אבל ידידותית יותר לכיס – צפו ל-13-12 ק"מ לליטר  בפועל. 

לקסוס NX צילום חזית

סלע המחלוקת

אחרי שלקחתי את רכב המבחן מסוכנות לקסוס המרכזית בהרצליה, ביצעתי את מבחן המדרכה. האם לקסוס NX  מסוגלת לטפס על מדרכה ארץ ישראלית מצויה? זה הרי המבחן האמיתי והשימושי באמת. אף אחד לא ייקח את ה-NX  שלו לנחל נקרות. הכל ייקחו אותה למדרכות צפון תל אביב. ולתוצאות המבחן: NX  מטפסת מדרכה בקלות ובלי לשפשף כלום. כל הכבוד.
ומה לגבי שטח של ממש? דרכי עפר כבושות – בסדר גמור. סלעים ומהמורות – ממש לא. האמת היא שגם טויוטה ראב4 מהשנים האחרונות כבר סולדת לחלוטין משטח מאתגר כלשהו. 

לקסוס NX מבחן דרכים

ואיך לקסוס NX  בהשוואה לאאודי Q5/ Q3? בשטח האאודי האלה לא טובות יותר ונראה שהן אפילו טובות פחות. היתרון של הגרמניות הוא בהתנהגות הכביש. הדגמים של אאודי – וכך גם האיקסים מתוצרת ב-מ-וו – מציגים התנהגות כביש ספורטיבית מלוטשת ומעודנת יותר. זו של לקסוס קצת מרושלת, טיפה לא הדוקה. זה מורגש בעיקולים חדים ובנהיגה דורשנית. האם החיסרון הזה משמעותי? לרוב הלקוחות לא. לחולי הגה שגרים באוהל על שפת כביש נס הרים – כן. 

לסיכום. לקסוס NX  מרשימה בעיצוב ובביצוע. זו מכונית טובה מאוד, איכותית, ידידותית למשתמש וקלה לנהיגה. רק אל תרדו אתה לשטח קשה. 

לקסוס NX החדש

לקסוס NX – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 350h, היברידי, קיושו
מחיר: 290,000 שקל
שנת מודל: 2021
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית - רציפה, הילוכים
מנוע: היברידי - בנזין + חשמל, 4 בוכנות
נפח: 2,487 סמ"ק
הספק מירבי: 178 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מירבי: 22.5 קג"מ ב- 4,400 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 180 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 8.4 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 22.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 18 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 460.0 ס"מ
רוחב: 185.5 ס"מ
גובה: 168.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 269.0 ס"מ
משקל עצמי: 1,565 ק"ג
מידות צמיגים: 225/60/18
נפח תא מטען: 580 ליטרים, בקיפול מושבים: - ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית (Lexus Link Pro) עם מסך מגע בגודל "14, קישוריות Apple CarPlay (אלחוטי) ו-Android Auto (חוטי), עם 10 רמקולים, דיבורית בלוטות', כניסות USB, שליטה מגלגל ההגה, מצלמת 360.

בתוך הרכב: לוח מחוונים מוקרן, התנעה מרחוק, כיוונון חשמלי למושבים, כיוונון חשמלי להגה, ריפודי עור, חימום למושבים הקדמיים, בקרת שיוט אדפטיבית, מפתח חכם לפתיחה ותנעה, בקרת אקלים מפוצלת, טעינה אלחוטית לסלולר, חיישני חנייה היקפיים.

בטיחות: התרעת התנגשות קדמית, בלימה אוטונומית בחירום (כולל זיהוי בלילה של הולכי רגל ודו"ג), תיקון סטייה מנתיב, שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת "שטח מת", סיוע היגוי לתמרון חמיקה בחירום, התרעה ומניעת פתיחת דלתות (מלפנים ומאחור) בזיהוי תנועה חולפת, ניטור עייפות נהג, ניטור לחץ אוויר בצמיגים.

מחוץ לרכב: חלון גג פנורמי (נפתח בחלקו), תאורת לד היקפית, פנסי ערפל, מראות צד מחוממות ומתקפלות, חלונות אחוריים כהים, חישוקים קלים.

.