מיצובישי האנטר – מבחן דרכים

האם יש סיכוי שתתפתח תרבות פנאי מבוססת טנדרים כמו בארה"ב? המיסוי הירוק אומר שלא אבל מיצובישי האנטר בהחלט מנסה


מאת: יואב קווה, 06/08/2009
מיצובישי האנטר
מיצובישי האנטר
מיצובישי האנטר
מיצובישי האנטר
 
 

צילום: אוריאל כהן

במדבר אסור להתפתות לטיפוסים. גם אם הם נראים נורמליים – שני פסים במעלה גבעה – זה לא בא בחשבון. אז שלא יהיו לכם אשליות – אתם לא עולים את זה. אופנועים טיפסו וחרצו אותם. אתם, אפילו עם המון תנופה, תיתקעו בשליש הראשון, תסתבכו בחילוץ לאחור, ותהרסו (עוד יותר) את הנוף.

מיצובישי האנטר הוא כלי יעיל לקבלן ולמושבניק. אבל עירונים כמוכם? גם אם תשימו את הכלב הגדול והבהיר שלכם מאחור, גם אם תטיילו אתו פעמיים בחודש במדבר. תגידו, לא עדיף סוזוקי ג’מיני? לא, אתם עונים מיד. אנחנו רוצים רכב גדול, כלב גדול, הכל גדול.

מיצובישי האנטר צילום מלפנים

הבלמים נלחצים באופן אלסטי

מיצובישי האנטר לבן. טנדר לבן מתאים לחלוקת חלב? לא טוב. לא בגלל הצבע, בגלל הרעש. מכונית חלבנים צריכה להיות חשמלית חרישית. להאנטר יש מנוע דיזל מיושן ורועש. מיושן ורועש – אבל חזק. וזה החידוש: ההספק צמח מ– 167 כ”ס ל– 177 כ”ס.

איך הם עשו זה? בעזרת שינוי קטן בתוכנה של הג’וק שמנהל את המנוע. ואם ייכנס וירוס לג’וק הזה? האם ההספק יכול לזנק לפתע ל– 300 כ”ס? האם ההאנטר יקפוץ בפראות על המכוניות שלפניו בפקק של חמישי בערב באיילון דרום? מה שמפחיד הוא הבלמים. כבר כיום הם לא חזקים מספיק לאוטו. אתם לוחצים ולוחצים והדוושה נמעכת באופן אלסטי, כאילו מסתתר מתחתיה כדור גומי – ובינתיים הטנדר הלבן, היפה והגדול מאט ומאט, אבל לא ממש ננעץ במקום ועוצר.

אבל מי בכלל אמר שווירוס שייכנס לג’וק יקפיץ את ההספק כלפי מעלה? אולי תתחולל תופעה הפוכה. אולי הטנדר יצנח פתאום ל– 40 כ”ס, ואתם תזחלו כמו משאית מלט בעליות לירושלים והשערות שלכם לא יתנופפו ברוח ואתם תסריחו מעשן? אז אני מציע שתורידו אנטי וירוס בתחנת הדלק הקרובה, ובכל מקרה אל תיכנסו אתו לבד למדבר. לבד למדבר, עם מעט מים ובלי כובע. נכון שההאנטר מציע יכולת שטח מצוינת – אבל בכל זאת.

מיצובישי האנטר צילום מאחור

תרבות טנדרים? לא בקרוב

פעם היו טנדרים לאלפים. זה קרה באדיבות משרד האוצר ורשות המסים, שנתנה זיכוי במע”מ והכרה בהוצאה לצורך זיכוי במס. כיום זה לא קורה. מחירי הטנדרים קפצו, ועכשיו קפצו שוב עם המס הירוק. כל הטנדרים נחשבים למזהמים ומדורגים בקבוצה 15 – הגבוהה ביותר. המשמעות היא שמס הקנייה עליהם קופץ מ– 72% ל– 90% . מחירו של ההאנטר התייקר ב– 15 שקל, וכיום הוא 236 אלף שקל.

וכך, הסיכוי שתתפתח כאן תרבות טנדרים כמו בארה”ב שואף לאפס. אף על פי שההאנטר מתאים דווקא לשמש כרכב פנאי־עבודה ולא עבודה־עבודה – וזאת בזכות הלוק החתיכי שלו, התנהגות הכביש הידידותית ובקרת היציבות האלקטרונית שקיימת בחלק מהדגמים. האנטר הוא הכי פחות טנדר מבין הטנדרים, וזו בהחלט מחמאה.

לקריאה נוספת >> מיצובישי האנטר – חוות דעת