מרצדס GLE – במבחן דרכים

גם אם תזמינו אותה עם חבילת שיפורי שטח, מרצדס GLE החדשה, מחליפת מרצדס ML, היא רכב נהדר - לכביש


מאת: יואב קווה, 30/09/2015

את השיפוע הזה אני לא יורד ברגל. אין מצב. אז אני נכנס לרכב ויורד איתו. גלישה איטית מבוקרת, בלי ללחוץ אפילו פעם אחת על דוושת הבלם. אלקטרוניקה, רבותי, זה הכל. צריך רק ללחוץ על הכפתור הקטן במרכז הקונסולה ואז בעזרת הידית שמשמאל להגה יש לקבוע את מהירות הירידה הרצויה – 1 קמ”ש, 2 קמ”ש וכך הלאה עד 9 קמ”ש.

המשטח מכוסה בטון, לא עפר. יש עליו כבר לא מעט סימני צמיגים. מדריך הנהיגה של מרצדס שיושב לידי טוען שהשיפוע הזה שאנחנו יורדים עכשיו הוא 58 מעלות. אני מאמין לו. זה באמת תלול. אבל למרצדס GLE עם חבילת שיפורי שטח זה לא מזיז את קצה האגזוז. הוא עובר את זה בקלות.

מרצדס GLE כבישים

מהשיפוע הקדמי אנחנו עוברים לשיפוע צידי או בשפה שלנו “שפ’צ”. הרכב נתלה באלכסון על השיפוע, הגלגל הקדמי שמאלי והאחורי שמאלי נמצאים בקו אחד, גבוה על המתלול. ואילו הקדמי ימני והאחורי ימני בקו אחד, נמוך על המתלול. הזווית כאן, אומר המדריך, היא 23 מעלות. אלא שהתחושה היא פחות סימפטית. כלי רכב, שבנויים בדרך כלל בדמות תיבה אורכית, רגישים יותר משיפועים על ציר הרוחב שלהם מאשר על ציר האורך. למעשה ב-35 מעלות של שיפוע צד אפשר כבר להתהפך.

חבילת השטח שיש כאן מכילה הילוכי כוח ביחס העברה נמוך במיוחד, מתלי אוויר שבלחיצת כפתור מגביהים את הרכב ב-9 ס”מ ובמנגנון נעילה של הדיפרנציאל המרכזי. ליתר ביטחון רכבי ההדגמה כאן צוידו בצמיגי שטח AT של חברת ג’נרל.

משיפוע הצד אנחנו עוברים לבורות הצלבה. השלדה של המרצדס הזאת היא אחודה ומהלך המתלה קצר למדי.  התוצאה היא שהגלגלים מונפים בכל הזדמנות גבוה באוויר ובכל זאת, אנחנו לא נתקעים לרגע. מערכת יעילה של בקרת משיכה מייצרת בלימות ABS קצרות בגלגלים שבאוויר ובכך מאלצת את הדיפרנציאלים הרוחביים להעביר את כוח המנוע אל הגלגלים שמונחים על הקרקע. מרשים? כן, אפילו מאוד.

מרצדס GLE חוות דעת

אבל האם מישהו מבעלי GLE ייכנס איתו לשטח? אפשר לקבוע בביטחון – 99 אחוז מהם לא ייכנסו לעולם לשטח. זה רכב יקר מדי, עדין מדי, זה לא מתאים. וחוץ מזה, במצב הגבוה, מערכת המתלים מאבדת חלק ניכר מיכולת השיכוך והרכב נעשה קופצני ולא נוח.

אז למה לטרוח? כדי להראות שאפשר, כדי לטפח את הפנטזיה וכדי להוכיח שלמרצדס יש משהו שאין למתחרה ב.מ.וו X5.

מרצדס GLE יואב קווה

נשים רגע את ענייני השטח בצד. הרי כבר סיכמנו שרוב רובם של בעלי הרכב לא יטבלו את הצמיגים אפילו בדרכי עפר פשוטות. מה שמעניין הוא איך מרצדס GLE, המחליף של מרצדס ML, מתנהג בכביש.

והתשובה הפעם היא חד משמעית: GLE הוא חיית כביש משובחת. זהו רכב שקט, נוח, נעים, לא נותן תחושה של בהמה מוגזמת. קחו אותו כאן ועכשיו, באמצע הלילה או בצהרי היום, מברלין למינכן או מראש פינה לאילת, בכביש כמובן, והוא יעשה את המשימה הזאת בקלילות, יביא אתכם ליעד רעננים כמו פלומת עשב ירוקה בבוקר אביבי.

השיווק של מרצדס GLE יחל בישראל לקראת סוף 2015. יהיו מספר גרסאות מנוע בנזין או דיזל – החל מ-350  דיזל, דרך 400 ו-500 בנזין ועד 63 AMG עם בנזין V8, 5.5 ליטרים ו-585 כ”ס. גרסת המנוע המומלצת ביותר בעיני היא דווקא ההתחלתית, 350D – דיזל, שש בוכנות, 3.0 ליטרים, 258 כ”ס. זה בדיוק המנוע שהולם את הרכב הזה. הוא חזק, מעודן, שקט וגם חסכוני.

המחיר בישראל הוא 610,000 ש״ח, מעט יקר יותר מהדגם היוצא, ML.

בחלוקה העולמית בין מרצדס GLE למרצדס GLE קופה צפוי GLE הרגיל לגרוף את רוב המכירות. הקהל במערב אירופה וצפון אמריקה יעדיף את ה-SUV הפרקטי שלא מנקר עיניים. בסין כנראה שהבכורה תיפול דווקא לגרסת הקופה המרהיבה. וגם בישראל יתכן שיותר לקוחות יעדיפו את הקופה – שכאמור מתחרה ישירות בב.מ.וו X6.

מרצדס GLE החדש

מה שבטוח, כשאתם מזמינים את הרכב שימו לב שהוא מצויד במערכת “דיסטרוניק פלוס” – בקרת שיוט מונחית רדאר. המערכת הזאת כבר נפוצה בדגמי רכב רבים והיא עושה את הנהיגה לקלה ונינוחה – GLE שמצויד בדיסטרוניק פלוס יודע להאיץ ולבלום בעצמו ולשמור כל הזמן על מרחק בטוח מכלי הרכב שלפניו. אלה שלא יזוזו ויפנו לו את הדרך.

מרצדס GLE – במבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 3.0 ל', אוטומטי, 350D
מחיר: 610,000 שקל
שנת מודל: 2015
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: לכל הגלגלים
תיבת הילוכים: אוטומטית, 9 הילוכים
מנוע: דיזל - טורבו, 6 בוכנות
נפח: 2,987 סמ"ק
הספק מירבי: 258 כ"ס ב-3,400 סל"ד
מומנט מירבי: 63.2 קג"מ ב- 1,600 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 226 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 7 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 13.8 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 8
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק: טרם נבחנה במבחן פומבי

מימדים:

אורך: 490.0 ס"מ
רוחב: 200.3 ס"מ
גובה: 173.1 ס"מ
בסיס גלגלים: 291.5 ס"מ
משקל עצמי: 2,250 ק"ג
מידות צמיגים: 275/50/20
נפח תא מטען: 650 ליטרים, בקיפול מושבים: 1720 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מערכת שמע: מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', שליטה מגלגל ההגה, מחליף דיסקים בעל 6 דיסקים כולל DVD, כניסת USB ו-AUX, דיבורית בלוטות, מצלמת רוורס.

בתוך הרכב: מחשב דרך, בקרת אקלים, בקרת שיוט מונחת רדאר, מערכת עזר לחנייה אוטומטית במקביל, כפתור התנעה,  ידיות להעברת הילוכים מאחורי ההגה, שקע 12v בתא המטען, הגה מצופה עור, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען.

בטיחות: מערכת עזר אקטיבית לשטחים מתים, משענות ראש קדמיות אקטיביות, מערכת לזיהוי צבע הרמזור והתראה על כניסה נגד התנועה בנתיב חד סיטרי.

מחוץ לרכב: מראות מתכהות אוטומטית ומתקפלות חשמלית, תאורת יום, חישוקים קלים.

.