ניסאן אלטימה – מבחן דרכים

שלחנו את כתבנו העשוי ללא חת לנהוג בניסאן אלטימה חדשה, רבועה ושמרנית. הוא חזר מופתע


מאת: בוריס קושניר, 24/12/2014

ניסאן אלטימה מבחן רכב

יום שישי, 12:30. אני נכנס לאולם תצוגה של “ניסן”. כולו לבן ומשדר ניקיון ופשטות. הקירות לבנים, המכוניות לבנות, החולצות של המוכרים לבנות וגם מגוהצות. הכול רגוע, אף אחד לא רץ לשום מקום. אני מתחבר לזה, נהנה.

כמעט שכחתי למה נכנסתי לפה. אה, נזכרתי. הגעתי לאסוף את ניסן אלטימה שנחתה כאן (לחוות דעת על הרכב >> ניסאן אלטימה), אחרי שאף פעם לא מכרו בארץ, ביבוא סדיר, מכונית אמריקאית שמיוצרת באמריקה ב”תקינה אמריקאית” – להבדיל מ”תקינה אירופאית” שהייתה נהוגה בלעדית עד עתה.

בדיוק באמצע כל הרוגע, בלי לתפוס הרבה תשומת לב, אבל כן הרבה מטראז’, ניצבת לה ניסן אלטימה וקורצת לי: 

 ” check it out, man” .  

אבל אני מסתכל  דווקא על הגריל המרובע של ניסאן מקסימה שלצידה. גם היא בלבן, אבל יותר גדולה. אני מבולבל. אני פונה  למוכר בחולצה הלבנה. אולי יש לו תשובה בשבילי. 

-למה אנחנו צריכים עוד סדאן יפנו-אמריקאית? נציג המכירות לא עונה ושולח  אותי בתנועת אצבע לדבר עם לקוח פוטנציאלי, שיושב בספסל האחורי של המכונית. הלקוח, לא צעיר ולא מבוגר. יושב מאחור,  מדבר בטלפון כנראה. אני מסוקרן, ניגש אליו ושואל: 

“תגיד, גבר. למה אלטימה? ולמה אתה יושב מאחור?”

הוא עונה לי בנימוס. התשובה לשאלה השנייה ברורה: “יש פה מקום לשלושה”. 

“ולמה ניסאן אלטימה”? 

“בא לי להחליף גרנד צ’רוקי“, הוא עונה.

נציג המכירות הרגוע מפריע לנו בנימוס, הוא רוצה לתת לי כבר את המפתחות. אבל הנשאל הספיק להגיד לי  גם “שהמראות באוטו לא מתקפלות. ושזה הדבר הטיפשי ביותר כאן”. 

אני לוקח ת’מפתח ויורד לחניון. זה בעצם שלט רחוק ואין לו את החלק הברזלי שבולט החוצה בצורת מפתח. יש לי הרגשה שמפתח-שלט כזה לא ייזרק בנונשלנטיות על השולחן באיזה פאב רועש, אלא ישאר ספון בכיס של הבעלים המרוצים.

ניסאן אלטימה רכב חדש

ניסאן אלטימה: נוסעים

נכנס לאוטו. מוריד בלם חנייה. כאן זה לא hand brake  אלא leg brake. אמריקה. אני לוחץ עם הרגל על הבלם. הבלם משתחרר. הידיים חופשיות. נחמד. מתחיל בנסיעה. 

עולה דרך רמפות סיבוביות החוצה. בחוץ קצת אפור. מזג האוויר לא מזמין, לעומת הצבע הבז’ של הסלון שרכך את האווירה. אנחנו מתחילים לזוז. LET’S GO.

 תוך כדי כך נברר לעצמנו מה היא המכונית האמריקאית הקלסית?

היא סדאן באורך 5 מטר, ברוחב 2 מטר , מרחק בין הסרנים של 3 מטר. היא רכה במקומות הנכונים (מושבים ומתלים) ויש לה תא מטען שיכול לאכלס עיירה קטנה בטקסס. המנוע עוצמתי, רב נפח וצילנדרים, שמצריך חיבור קבוע אל תחנת דלק ניידת. יש גם בעיה של הגה מנותק. מכונית אמריקאית טיפוסית לא בנויה לכביש מפותל, אלא רק  לכבישים סלולים וישרים. אבל המשברים  הפיננסיים וההתחממות הגלובלית עשו את שלהם וגרמו לשינויים במכוניות האמריקאיות העכשוויות. למרות הממדים הנדיבים של אלטימה (486 ס”מ לאורך) היא לא זקוקה לחיבור ישיר לתחנת דלק. זה בגלל שהמנוע  (בנפח של 2.5 ליטרים) משודך לתיבת הילוכים רציפה, שמייצרת אינסוף יחסי העברה וחוסכת בדלק. התוצאה הפתיעה אותי לטובה: 9.5 ק”מ לליטר (תיבה רציפה במכונית סלון שמיועדת לאמריקה. איזה חידוש!). כבר לא צריך לחברה לתחנת תידלוק ניידת. 

האתר של ניסאן בארצות הברית מתאר בתיאורים עוצר נשימה את המתלים של האלטימה, שמעניקים לנוהג בה נוחות של מרצדס בנץ ומתלה אחורי זהה לדגם הספורט המהולל ניסאן Z370. קראתי גם שבדור הזה של אלטימה, רביעי במספר, המכונית עברה דיאטה, זכתה בחלקי אלומיניום ומתכות אחרות חזקות וקלות. אני מסיק שבדורות הקודמים האוטו היה בנוי מיציקת פלדה אחת  ובעל הגה של טרקטור לצורך ניווט ברחבי אמריקה הגדולה.

ניסאן אלטימה מבחן דרכים

 מושבים נוחים ומרחב פנים משכנע. ניסאן אלטימה

ניסאן אלטימה: לוחצים על הדוושה הימנית

אני מרשה לעצמי ללחוץ על הדוושה הימנית והמכונית מתחילה לזוז מהר. במעבר ידית הילוכים למצב ספורט התגובה של המצערת מתחדדת, ההילוכים נשארים לעוד כמה שניות לפני שהם מתחלפים. הסל”ד עולה אל על. כיף. הנה עוד סטיגמה שמתנפצת לה. 

העיר תל אביב מלאה במקומות לבדיקת העבודה של המתלים. ואני נכנס לתפקיד. מכבה מוזיקה ומקשיב לרעשים. מה אני אגיד?  – אין הרבה רעשים, לא מרגיש אותם. גם הכיסאות הנוחים, שבנויים לצורך אכסון של גופים גדולים ממני פי כמה, עושים את העבודה. כאן אני רוצה לציין שהבד של הכיסאות פשוט מאוד, אבל בטוח יחזיק שנים. את פסי-האטה שמופיעים בדרך  לא מרגישים, המכונית מעלימה, מוחצת אותם. לא הורדתי את המהירות אפילו פעם אחת.  “כיף זה כאן”, אומרת לי המכונית בעברית. 

אחרי עשר דקות של נסיעה בעיר אני מרגיש בבית.  אבל יש לי עוד עבודה רבה. “נראה, נראה”, אני מהנהן לעצמי במראה הפנימית, הנראית כאילו נלקחה מניסן מיקרה זערורית. גם מראות הצד קטנות במפתיע. יש פה כמה דברים שלבטח נלקחו מהמחסן הגלובלי של ניסן. 

מזג האוויר האפרורי הפך לאפרורי גשום. אני מפעיל את המגבים. הם עובדים בשקט ומנקים שמשה לא קטנה. אני חושב שיש כאן גם חיישני גשם אבל אני לא מוצא אותם. 

חוץ מזה יש באלטימה את כל הדברים הנחוצים ביותר ברכב:

1. ניווט וייז 

2. בקרת אקלים מפוצלת

3. מסך מגע 8” שהוא חלק מרכזי של מערכת המולטימדיה. 

4. חיבור USB, AUX ובלוטות’ 

למעשה אחרי רשימה כזאת אפשר לסיים את מבחן הדרכים. אבל אני לא מוותר לניסאן, יש עוד כמה דברים שכדאי לבדוק.

Nissan Altima Road Test

תא המטען, לדוגמה.  פתיחתו חושפת בפנינו מערה עמוקה וחשוכה. הוא כל כך עמוק שצריך לשלוח לשם חללית גששית למציאת עצמים אבודים. נפח תא המטען הוא  460 ליטרים. זה הרבה. נפח תא המטען של מיצובישי אאוטלנדר (בגרסת 5 מושבים) הוא 477 ליטרים. 17″ ליטרים תמימים” זה לא הבדל, תגידו, אבל הסידור במיצובישי הרבה יותר נוח, הכול נמצא בגובה העיניים ולא צריך להתכופף. בתחתית הדלתות מצאתי פנס אדום שמוסיף תאורה, הנחוצה כל כך במקומות חשוכים. לעומת זאת, חוסר תאורה בסכי השמש מפתיע. בהרבה מכוניות היום זה סטנדרט. בניסאן הזאת לא. 

מכביש מספר 1 פניתי לכביש 38 והתחלתי להתפתל עם המכונית בעליה. הגיר והמנוע אמרו לי ” אנחנו מרגישים בבית”. המכונית גם לא מתנדנדת יותר מדי. לא סובלת יותר מדי מתת היגוי והכי יפה, כשמרפים מהדוושה הימנית נוצר אפילו קצת היגוי יתר. ניסאן? אלטימה? סחטיין! כשהכביש נעשה גלי היא קצת קופצנית. איפשהו נדמה שמרוב שלא רצו לייצר מכונית אמריקאית רכרוכית יצא להם משהו קצת מוגזם בכיוון ההפוך. אחרי כמה סיבובים הגיעו כמה עקיפות. הגיר הרציף לא מבאס. בכלל לא. עובד יפה, אין תחושה של מצמד מחליק. 182 כ”ס ו-25 קג”מ  עושים את העבודה. אפילו את הצליל של המנוע אהבתי, מין גרגור שכזה. 

התחיל להחשיך. חיפשתי את הלחצנים של מרימי החלונות. הם נמצאים, אבל רק זה שליד הנהג מואר וקל למצוא אותו. שאר הלחצנים לא מוארים ואפילו לא מסומנים. סתם שחורים. חסכו פה? למה דווקא פה? 

ניסאן אלטימה: לסיכום

המשפחתית היפנית – אמריקאית יודעת את העבודה. היא נוחה ובטוחה. תא המטען שלה ענק, כנראה עמוק מדי. שילוב מנוע – גיר מוצלח והיא אפילו חסכונית בדלק. כאמור 9-10 ק”מ לליטר בפועל. התנהגות הכביש ספורטיבית, משעשעת, מפתיעה לטובה. העיצוב שלה שמרני, מגוהץ, לבן מדי. בסך הכל מכונית טובה. צפוי לה מקום של כבוד בוויטרינה, בפלח השוק ההולך ונעלם של מכוניות המנהלים. 

ניסאן אלטימה – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 2.5 ל' אוטו, SV
מחיר: 169,990 שקל
שנת מודל: 2019
מס' דלתות: 4
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית - רציפה, הילוכים
מנוע: בנזין, 4 בוכנות
נפח: 2,488 סמ"ק
הספק מירבי: 188 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מירבי: 24.9 קג"מ ב- 3,600 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: - קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 8.7 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 11.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 10.0 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק: טרם נבחנה במבחן פומבי

מימדים:

אורך: 490.0 ס"מ
רוחב: 185.2 ס"מ
גובה: 144.4 ס"מ
בסיס גלגלים: 282.5 ס"מ
משקל עצמי: 1,465 ק"ג
מידות צמיגים: 235/40/19
נפח תא מטען: 437 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', ומערכת שמע משודרגת של BOSE, קישוריות Apple CarPlay, ו-Android Auto, דיבורית בלוטות', כניסות USB ו-AUX, שליטה מגלגל ההגה, מצלמות היקפיות.

בתוך הרכב: מחשב דרך 7 אינץ' בלוח המחוונים, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת, ריפודי עור, כיוונון חשמלי למושבים הקדמיים כולל זיכרונות לנהג, חימום מושבים קדמים, חימום גלגל הגה, מפתח חכם לכניסה והתנעה, חיישני תאורה, חיישני גשם, הגה וידית הילוכים בציפוי עור.

בטיחות: התרעת התנגשות קדמית, בלימה אוטונומית בחירום (כול זיהוי הולכי רגל), התרעה ותיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח "מת", התרעת תנועה חוצה מאחור, תאורה אדפטיבית, זיהוי תמרורים, ניטור עייפות נהג, ניטור לחץ אוויר בצמיגים.

מחוץ לרכב: חלון גג, תאורת לד קדמית, פנסי ערפל לד קדמיים, מראות צד מתקפלות חשמלית, חיישנים היקפיים, מצלמות היקפיות, חישוקים קלים.

בתוך הרכב: מחשב דרך 7 אינץ' בלוח המחוונים, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת, ריפודי עור, כיוונון חשמלי למושבים הקדמיים, מפתח חכם לכניסה והתנעה, חיישני תאורה, חיישני גשם, הגה וידית הילוכים בציפוי עור.

בטיחות: התרעת התנגשות קדמית, בלימה אוטונומית בחירום, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח "מת", התרעת תנועה חוצה מאחור, ניטור עייפות נהג, ניטור לחץ אוויר בצמיגים.

מחוץ לרכב: תאורת לד קדמית, פנסי ערפל לד קדמיים, מראות צד מתקפלות חשמלית, חיישני רוורס, מצלמת רוורס, חישוקים קלים.

.