פחות זה לפעמים יותר – סיטרואן קקטוס במבחן דרכים

סיטרואן קקטוס מוותרת על זוג חלונות, על צילנדר אחד ועל עוד כמה דברים מיותרים. מבחן דרכים למכונית מקסימה


מאת: בוריס קושניר, 07/08/2015

סיטרואן קקטוס מבחן דרכים

המכוניות החדשות שבהן אני נתקל הן בדרך כלל בסימן "יותר": יותר כוחות סוס, יותר אבזור, יותר גודל, יותר כסף. לאן הולך כל ה"יותר" הזה? ומי בכלל צריך כל הזמן "יותר"? לרגע איבדתי תקווה. ואז נתקלתי בסיטרואן קקטוס.

סיטרואן קקטוס החדשה והאביבית שוקלת רק 965 ק"ג, ולכן דורשת פחות דלק (13.5 ק"מ לליטר). סביבת הנהג מכילה פחות צגים, פחות כפתורים, פחות ידיות ולחצנים. יש רק שני פתחי אוורור ולכן פחות תעלות וסיבוכים. החלונות האחוריים נפתחים רק הצדה, וגם זה חוסך משקל (11 ק"ג!), חשמל וכסף. הספסל האחורי לא מתפרק ולא מתפצל אלא יורד כיחידה אחת. ושימו לב למנוע: למה ארבעה צילנדרים אם אפשר להסתפק רק בשלושה ובנפח צנוע של 1.2 ליטרים והספק מינימלי של 82 סוסים?

סיטרואן קקטוס במבחן דרכים

התחושה כאן כיפית וביתית. שילוב הצבעים ובחירת הבדים לכיסויים של הדלתות מזכירים משהו משנות השמונים. וזה נעים. נעים להסתכל ולגעת. כשטורקים את הדלת לא עושים זאת באמצעות ידית פלסטיק מנוכרת אלא באמצעות רצועת עור, כמו של תיקים. בכלל, קקטוס מזכירה לי טיול. היא מזכירה לי ארצות רחוקות. היא מזכירה לי את הילדות. מולי, מאחורי ההגה, שוכן רק צג קטן אחד. יש מד מהירות ומד דלק וזהו פחות או יותר. רוצה לדעת כמה מהר מסתובב המנוע? תפתח את האוזניים. מד סל"ד אין כאן. מימין, כלומר פחות או יותר במרכז, בין הנהג לנוסע, יש צג טאבלט גדול יותר. דרכו, במגע ובעזרת תצוגה גרפית פשוטה בתכלית, מפעילים ושולטים במערכת המיזוג והשמע. חוץ מזה יש בלוטות' וכניסת AUX, שמוסתרת בתא הכפפות (שגם הוא נפתח ומעוצב כמו תיק).

סיטרואן קקטוס במבחן דרכים

על הדלתות הולבש כיסוי גומי שמנוקד בבועות אוויר, כמו פצפצים רק מעט חזק יותר. הוא מופיע בשלושה צבעים ואמור להגן על הרכב מפני מכות חניה. תמצאו את ההגנות גם בפינות הפגושים. המוטות לקשירת מטען על הגג מורכבים ללא תוספת תשלום.

סיטרואן קקטוס מבחן דרכים

המנוע הקטן לא הכי שקט, לא הכי מעודן ולא הכי חזק, אבל הוא רוטט ומבקש שילחצו עליו עוד קצת. הצליל מזכיר לי את שנות השמונים. קקטוס משתלבת בתנועה בלי שום בעיה, רק חבל שהשלדה לא רוקדת באותו הקצב. המכונית הזאת היא אנטי-ספורטיבית בעליל, והמתלים שלה אמנם רכים, אבל משמיעים רעש לא נעים בכל מהמורה. החיסכון הגיע גם לפה, לצערי. עם זאת, שום דבר לא יפריע לי להתאהב בקקטוס ולרצות אחת כזאת לעצמי. סיטרואן קקטוס היא מכונית כיפית עם המון אופי ובמחיר שפוי. שאפו סיטרואן.

 

פחות זה לפעמים יותר – סיטרואן קקטוס במבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 1.2 ל' טורבו, אוטו, שיין פק
מחיר: 117,990 שקל
שנת מודל: 2019
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 3 בוכנות
נפח: 1,199 סמ"ק
הספק מירבי: 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מירבי: 23.4 קג"מ ב- 1,750 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 207 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 8.6 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 20.4 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק: טרם נבחנה במבחן פומבי

מימדים:

אורך: 416.9 ס"מ
רוחב: 172.9 ס"מ
גובה: 154.0 ס"מ
בסיס גלגלים: 259.5 ס"מ
משקל עצמי: 1,165 ק"ג
מידות צמיגים: 205/50/17
נפח תא מטען: 358 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,170 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע מקורי בגודל 7 אינץ', תמיכה בעברית, כניסת USB ו-AUX, דיבורית בלוטות', צימוד ל-AppelCarplay, שליטה מגלגל ההגה, מצלמת רוורס.

בתוך הרכב: בקרת אקלים, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, לוח מחוונים מוקרן, סיוע לחניה עם היגוי עצמאי, הגה מצופה עור, מצלמת רוורס, מפתח חכם לפתיחה והתנעה, חיישני חנייה היקפיים, חיישני אורות, חיישני גשם.

בטיחות: התרעת התנגשות, בלימה אוטונומית בחירום (כולל זיהוי הולכי רגל מ-5-60 קמ"ש), התרעת סטייה מנתיב (מ-60 קמ"ש), התרעת רכב בשטח מת, תאורה אדפטיבית (מעבר אוטומטי בין אורות גבוהים לרגילים), זיהוי תמרורים, התרעת עירנות, ניטור לחץ אוויר בצמיגים.

מחוץ לרכב: תאורת יום (לד), פנסי ערפל, תאורה עוקבת פניה, מראות צד מתקפלות חשמלית, חלונות אחוריים כהים, חישוקים קלים.

.