סיטרואן C5 – מבחן דרכים

לסיטרואן C5 הקודמת היו חיים קשים למדי. העיצוב המגושם ובעיות במערכת החשמל לא הועילו. סיטרואן C5 החדשה היא מכונית באיכות גימור ברמה אחרת. אבל איך היא נוסעת?


מאת: יואב קווה, 23/05/2009
סיטרואן C5
סיטרואן C5
סיטרואן C5
סיטרואן C5
 
 

צילום: אוריאל כהן

“אמא שלי היתה שמנה. כולם כינו אותה ?הלווייתן’. היא באמת היתה די מכוערת. חוץ מזה, היא סבלה מהתמוטטויות. איזה דיכאון. היתה נעצרת באמצע החיים, באמצע הדרך, ולא זזה. מסביב המולה. אנשים נוסעים, זזים, והיא תקועה אפאטית לגמרי. אמרו לה שזה קשור לחשמל, משהו בזרימה של החשמל. “אבל כשהיא היתה בסדר, כלומר במצב נסיעה ועם מצברוח טוב, היא היתה כל כך נוחה ונעימה לכל האנשים. כלומר לכל מי שהתרגל להתמוטטויות שלה”.

וזה בניגוד לסבתא שלך, קסנטיה?

“סבתא שלי היתה יותר רזה ויפה, אבל האמת שגם היא סבלה הרבה בחיים ומדי פעם עצרה ולא הסכימה להמשיך. היו צריכים לאשפז אותה לכמה ימים ואנשים בסרבלים כחולים היו מחברים אותה למכשירים. בסוף איש אחד כועס מאוד היה בא לקחת אותה הביתה.

“אני זוכרת במיוחד את הבומבות. גם אמא שלי וגם סבתא שלי היו סובלות מכאבים בבומבות. הן היו מתחילות לקרטע ואז היו צריכים להחליף להן את הבומבות. עם מפתח 16 מ”מ, בלי הרדמה”.

ועכשיו, כשאמא שלך כבר מתה וסבתא שלך מתה מזמן, את דואגת?

“אני ממש רועדת מפחד. מה יקרה אם גם לי יהיו התמוטטויות באמצע הרחוב? אף אחד לא ירצה אותי. לא יהיו לי ילדים במושב האחורי. יזרקו אותי לשדה או יהפכו אותי לקוביית ברזל.

“כשנולדתי אמרו לי – את לא כמו אמא שלך. תקשיבי טוב – את נולדת לגדולות. לך יש ארבע דלתות ולא חמש שמתחפשות לארבע. את יותר חתיכה – ארוכה ורחבה. את הרבה יותר יפה”.

ואת לא מאמינה להם?

“אני יודעת שאני יותר יפה. אני רואה כמה מסתכלים עלי ברחוב, גם כשאני לבושה בצבע כסוף סתמי. אבל תגיד לי אתה – למה הם שמו לי את המנוע 2.0 ליטרים הרועש והמחוספס הזה? למה גיר ישן עם ארבעה הילוכים?”

חכי רגע, אני אביא לך טישו. תראי איזה יופי של חומרים יש לך מבפנים. הכל כל כך נעים ורך.

“נכון (נאנחת. מנגבת דמעה). אומרים לי שאני מזכירה את הדודה הרחוקה מגרמניה. יש לי פלסטיק נעים והכל מחובר כל כך טוב. אבל תגיד לי אתה – למה אבזם הקישוט הזה, שתלוי על הכסא הקדמי, מתפרק? למה היו צריכים לחזק אותו באזיקון זול? למה?” (שוב בוכה).

Citroen_C5 (5)

סיטרואן C5 החדשה. תא נוסעים מוצלח ואיכותי

אני מבקש שתתנתקי מההשפעה ההרסנית של אמא שלך. אני מבקש שתחשבי על בת הדודה מגרמניה. זה הייעוד שלך. לשם את שייכת.

“אתה צודק (נאנחת). אני צריכה לחשוב אוטובאן. אני יודעת שנוחות הנסיעה שלי מחוץ לעיר היא מעולה. אני יודעת שיש לי את המושבים הכי נוחים בקבוצה. אני יודעת שהאיכות שלי טובה, אני יודעת שאני לא צריכה להרגיש נחותה מול הבת דודה. אני יודעת שאני הולכת להצליח בגדול בחיים שלי. אמא שלי (מתחילה שוב לבכות) נמכרה באירופה ב-10,000 יחידות בשנה, וזה בשוק של 300 אלף יחידות. תחשוב, איזו בושה למשפחה”.

שוב את בוכה?!

“זה בגלל המחיר. 159 אלף שקל. מי יקנה אותי בישראל במחיר כזה? אף פעם לא יבחרו בי בליסינג, אף פעם לא אהיה פופולרית בהיי-טק, אף פעם לא ייקחו אותי לטיולים בבוץ”.

נכון שאת יקרה, אבל תחשבי חיובי. את שווה את המחיר הזה. יקנו אותך אנשים פרטיים והם ילטפו אותך כל סוף שבוע ויפנקו אותך בסבון רחצה מיוחד.

“כן, תודה שאתה מזכיר לי את זה. אני צריכה להתעודד. בכל פעם שאני יוצאת לנסיעה מחוץ לעיר אני נהנית מהשיוט, ובת הדודה שלי מגרמניה סתם נוקשה וקשוחה. אני מרחפת בנעימים והיא כזאת פשוטה. כמו איזה איכר שמגדל תפוחי אדמה”.

אני מחכה לסיכום שלך.

“כן, אני נרגשת להתחיל את החיים שלי בארץ ישראל. אני יודעת שאני יותר טובה מאמא שלי והרבה יותר יפה ממנה – אבל אני מאוד פוחדת”.

 Citroen_C5 (1)

סיטרואן C5 החדשה – מפרט טכני

 

גרסה: 2.0 ליטרים, אוטומטית, Executive

תצורה: סדאן, ארבע דלתות, חמישה מושבים

הנעה ותמסורת: קדמית, תיבת הילוכים אוטומטית בת ארבעה הילוכים עם אפשרות לתפעול ידני

מידות: אורך 478 ס”מ, רוחב 186 ס”מ, גובה 145 ס”מ, בסיס גלגלים 281 ס”מ, נפח תא מטען 439 ליטר, משקל עצמי 1,583 ק”ג

מנוע: בנזין, נפח 1,997 סמ”ק, הספק מרבי 143 כ”ס ב-6,000 סל”ד, מומנט מרבי 20.4 קג”מ ב-4,400 סל”ד

ביצועים (נתוני יצרן): מהירות מרבית 205 קמ”ש, זינוק ל-100 קמ”ש ב-11.7 שניות

צריכת דלק (נתוני יצרן, מדידה בתנאי מעבדה): 11.2 ק”מ לליטר

זיהום אוויר( CO2 גרם/ק” מ): 212

בטיחות: 7 כריות אוויר, ABS, מערכת בקרת יציבות, ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק הפומבי של EruoNCAP

אחריות: שלוש שנים

שנת השקה: 2007

מחיר: 159,000 שקל

אבזור סטנדרטי: מחשב דרך, בקרת שיוט,בקרת אקלים

לקריאה נוספת >> סיטרואן C5 חוות דעת