פולקסווגן CC מבחן דרכים

פולקסווגן CC היא גרסת מכונית המנהלים של פאסאט. בדקנו האם תמורת 250 אלף שקלים תקבלו אלטרנטיבה ריאלית לב.מ.וו והאאודי


מאת: יואב קווה, 21/11/2012

פנית אליי בשעת ערב, כמעט מיואשת. “אני לא יודעת מה לקנות. במרצדס או ב.מ.וו לא יתפסו אותי בחיים. וכל הג’יפונים האופנתיים עושים לי בחילה. אז מה לקנות”?

הצעתי לך לעבור לאופניים. “זה הרבה יותר בריא”.

זה לא הצחיק אותך.

הצעת לך פאסאט CC.

ענית לי שפאסאט זה אוטו ליסינג לפקידים קירחים בכירים.

ניסיתי להסביר לך שפאסאט CC , שבכלל קוראים לה פולקסווגן CC, היא משהו אחר.

פאסאט CC הושקה בארץ בשנת 2012. השנה עברה המכונית מתיחת פנים. בקונצרן פולקסווגן החליטו להפריד בין הדגמים: פאסאט נשאר פאסאט ואילו פאסאט CC יהיה פולקסווגן CC כלומר דגם בפני עצמו. וזאת למרות שהוא מבוסס כמעט במלואו על פאסאט.

CC היא גרסת ה-CLS או הגראן קופה של פאסאט. זה אומר מכונית סלון/מנהלים דמויית קופה, עם גג משתפל וארבעה חלונות נטולי מסגרת.

מבחינה מכנית המכונית זהה לפאסאט. אבל בזכות העיצוב מתקבלת תחושה ייחודית יותר. CC משווקת בארץ בשתי גרסאות: בנזין 1.8 ליטר טורבו (160 כ”ס) ב-252 אלף שקל, בנזין 2.0 ליטר טורבו (200 כ”ס) ב-300 אלף שקל. התעריפים האלה יקרים בכמה עשרות אלפי שקלים מפאסאט רגילה וזולים בכמה עשרות אלפי שקלים מאאודי A4.

מתיחת הפנים שעברה המכונית השנה כוללת בעיקר שדרוג קוסמטי: גריל פולקסווגני עדכני, יחידות תאורה חדשות כולל פנסי לד.

המכונית מאובזרת היטב: ריפודי עור, פנסי קסנון, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מסך מגע ומערכת מולטימדיה, בקרת שיוט, וילון אחורי חשמלי, חיישני גשם ותאורה וכמובן חישוקי סגסוגת. הגרסה היקרה יותר כוללת גם חלון שמש בגג וכניסה ללא מפתח – כולל גימיק נחמד: פתיחה אוטומטית של תא המטען ברגע שתוחבים את כף הרגל מתחת לדלת המכונית (יעיל במקרה שניגשים למכונית עם ידיים עמוסות בקניות).

פרק התדמית הוא הפרק הקובע. השאר זה נספח. אפשר לומר שביצועי מנוע ה-1.8 טובים ומספקים בהחלט. התיבה כפולת המצמדים (DSG) מתפקדת ללא דופי. צריכת הדלק שנמדדה במבחן היא 8.5 ק”מ לליטר – סבירה בהחלט. נוחות הנסיעה טובה. אחיזת הכביש גבוהה. המכונית מעניקה תחושה איכותית מאוד.

פולקסווגן ניסתה בזמנו להיכנס לטריטוריה של מרצדס S קלאס, ב.מ.וו סדרה 7 ואאודי A8. היא עשתה את זה עם דגם פייטון ונכשלה כשלון חרוץ. דגם CC, לעומת זאת, הוא ניסיון הרבה יותר משכנע להיכנס לטריטוריית הפרימיום ההתחלתית, של ב.מ.וו סדרה 3, אאודי A4 ומרצדס C קלאס.

בעד: עיצוב, ייחוד, איכות

נגד: מחיר

סיכום: אלטרנטיבה ריאלית לב.מ.וו ואאודי