פורד פוקוס אקובוסט מבחן דרכים

פורד פוקוס אקובוסט יוצאת מהקופסה ופונה לקהל יעד אנין טעם. ומה בתפריט? תיבת הילוכים ידנית, מנוע מוצלח, אבזור שופע ומחיר משתלם


מאת: יואב קווה, 21/11/2011
פורד פוקוס אקובוסט
פורד פוקוס אקובוסט
פורד פוקוס אקובוסט
פורד פוקוס אקובוסט
 
 

צילום: אלכס שפירו

ניר צבי, חניון ההנהלה של דלק מוטורס. בין המאזדות לפורדים חונה ב.מ.וו סדרה 5 חדשה, שמזכירה לי – עוד לא התרגלתי לרעיון – שדלק מוטורס היא עכשיו גם יבואנית ב.מ.וו. נחמד יותר לנהוג בב.מ.וו סדרה 5 מאשר בפורד אקספלורר. פורד פוקוס החדשה לא מפוארת ומרשימה כמו ב.מ.וו, אבל כפי שמתברר בנסיעת המבחן, לא רעה לנהיגה.

אנחנו לא מדברים על סתם פוקוס אלא על גרסת אקובוסט: מנוע בנזין 1.6 ליטר טורבו, 180 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית. המחיר הוא 150 אלף שקל ורמת הגימור היא טיטניום, שזה אומר, כמו במיצובישי סופר-לאנסר של פעם, שיש בה הכל.

אבל האם פוקוס אקובוסט היא מכונית ספורטיבית? המיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש נמשך רק 7.9 שניות. המהירות המרבית היא 222 קמ"ש, והמכונית אכן מהירה מאוד על הכביש. בזכות הטורבו והמומנט הבשרני שמתקבל בסל"ד נמוך אפשר להאיץ חזק גם בהילוכים גבוהים, ולמעשה לא לסבול כלל מיחס ההעברה הארוך של התיבה. אבל זה לא מספיק.

פוקוס אקובוסט אינה מכונית חדה ונושכת. פוקוס הקודמת היתה ספורטיבית יותר. השורה התחתונה: אל תקנו אותה בשביל הספורט, קנו אותה בשביל החבילה: ביצועים טובים, אבזור מקיף ומחיר נוח. צריכת הדלק, אגב, כלל לא גרועה – 10 קילומטרים לליטר בנסיעת המבחן.