קאדילק CTS קופה – מבחן דרכים

לקאדילק CTS קופה יש כמה חסרונות, אבל ביחס פוזה-מחיר היא מנצחת בגדול


מאת: יואב קווה, 18/08/2011

כיצד להיחלץ ממכונית שתלויה על פי תהום? אל תסיט את משקלך ואל תבצע תנועות פתאומיות. אם הדלתות הקדמיות נמצאות מעל לתהום, עבור לחלקה האחורי של המכונית"

"התרחיש הגרוע ביותר", ג'ושוע פיבן ודיוויד בורגניכט, הוצאת אסיה

קאדילק CTS קופה. הכביש האהוב עלי מתפתל לפני. מימין מעקה בטיחות. מאחורי המעקה תהום. "אבא", שואל הבן, "מה יקרה אם נתנגש במעקה? ניפול לתהום?".

לא, אל תדאג, המעקות האלה חזקים מספיק, אפילו ל-1.8 טונות של הקאדילק שלנו.

אני מנסה להתרכז בנהיגה. עיקול רודף עיקול. CTS קופה עושה את העבודה, אבל בסגנון עמום, עמום מאוד. מה שווים כל הניסויים שלהם בנירבורגרינג, אם כאן בכביש נס הרים היא לא מגיבה באופן נחוש וחד? אולי היא ניצחה שם ב.מ.וו או אינפיניטי בשתיים-שלוש עשיריות השנייה, אבל במשחק המעודן של היזון חוזר מהשלדה היא מפסידה. זה עמום כל כך שאני שוכח בכלל שהמכונית הזאת מצוידת בהנעה אחורית.

אבל זה לא הסיפור. מי קונה קאדילק בשביל נס הרים?

כיצד להיחלץ מתא מטען של מכונית? נסה להוריד את המושבים האחוריים. חפש את כבל תא המטען מתחת לשטיח או לריפוד. חפש מכשיר כלשהו בתא המטען. נתק את נורות הבלמים האחוריים של המכונית, משוך בחוזקה את חוטי החשמל של הפנסים ודחוף או בעט אותם כלפי חוץ. (שם)

CTS קופה נראית פיצוץ: קווים זוויתיים, חדים, פוצעים. עמידה מוכנה לקרב. אחוריים חלקים, עם פנסי לד אנכיים וזוג אגזוזים צמודים במרכז, שמשום מה מזכירים לי אופנוע (או יונדאי ולוסטר). אפשר לאהוב אותה. אפשר לשנוא אותה. אי אפשר להתעלם ממנה.

ל-CTS קופה יש הרבה יותר אימפקט על הכביש מאשר לב.מ.וו סדרה 3 קופה, לאאודי A5 ולאינפיניטי G קופה גם יחד.

הקו הזוויתי ממשיך (או מתחיל) בתוך המכונית. בקאדילקית מכנים אותו Art&Science. החדות היא לא רק בעיצוב, אלא גם בתפעול. במכונית הזאת אין ידית נורמלית לפתיחת הדלת, יש כפתור חשמלי. אתם לוחצים עליו והדלת נפתחת. ומה קורה במקרה של הפסקת חשמל? מה עושים אם מצבר המכונית התרוקן? בקאדילק חשבו על הכל. על רצפת המכונית, צמוד לקורה הימנית, יש ידית. אתם מושכים בה והדלת נפתחת, ככה פשוט, מכנית, בלי חשמל.

כיצד לפרוץ שער? נסה לאתר את נקודת החולשה של השער. במידת האפשר השתמש בחלקה האחורי של המכונית כדי לנגוח בנקודה החלשה – חבטות בחלק הקדמי עשויות לגרום נזק למנוע ולגרום להשבתת המכונית. (שם)

הסיפור הוא העיצוב והסיפור הוא המנוע. 3.6 ליטרים, 304 כ"ס. בקאדילק מדברים על 6 שניות ל-100 קמ"ש. נראה לי שהם אופטימיים מאוד. הם גם מדברים על 9 ק"מ לליטר. בפועל המכונית הזאת עושה בקושי 1:6. ועדיין, המנוע הזה כריזמטי מאוד. נוהם, גועש, חזק. אהבתי. מעניין איך גרסת ה-V עם 556 כוחות סוס.

נוחות הנסיעה סבירה, אבל כיול המתלים לא מבריק. בכביש משובש, במהירות גבוהה, בולמי הזעזועים – אלה שאחראים לריסון הקפיצים – פועלים חד, קצר ומהר מדי. זה ניסיון זול לחקות כיול אירופי.

המושב הקדמי בקאדי קופה לא מוצלח במיוחד: רחב מדי ולא נותן תמיכה צדית. המושב האחורי יכול להכיל שני מבוגרים. הוא מרווח לברכיים, אבל קצת פחות לראש – השמשה מתחילה בדיוק מעל הקרקפת. תא המטען מרווח מאוד. מי שיינעל שם ישמח לגלות ידית משיכה שפותחת אותו מבפנים. היא אפילו זוהרת בחושך.

CTS קופה היא מכונית לשוחרי רושם. אפשר לקנות אותה בשחור קרח מטאלי, באפור רעם, בוונילה לאטה ובעוד כמה גוונים. במחיר של 380 אלף שקל, היא מציעה יחס פוזה-מחיר לא רע בכלל.

 

בעד: הופעה, מנוע.

נגד: התנהגות כביש, מושבים.

שורה תחתונה: הרבה פוזה לשקל.