קאדילק SRX מבחן דרכים

תמיד חלמתם על מושבים עם תפרים צרפתיים? קדילאק SRX תספק לכם אותם - וגם מתלים לא רעים והופעה מרשימה


מאת: יואב קווה, 22/09/2011

את הקדילאק הראשונה שלי לא אשכח. סוויל (seville) אפורה, ענקית, מנוע V8. בטח ש-V8. נסעתי לים המלח ובחזרה. הגעתי, כבר לא זוכר למה ואיך, לשכונת שייח ג’ראח במזרח ירושלים. הייתי חייב לתדלק. אז עצרתי בתחנת דלק, דוממתי את המנוע וניסיתי לפתוח את מכסה הדלק. הוא לא נפתח. חיפשתי כפתור או לחצן או משהו, ולא מצאתי. וגם איש הדלק – תדלקן? – לא מצא. אז החזרתי את הקדילאק, ממש על האדים האחרונים, והתנצלתי. הסוכן אמר “עזוב שטויות. דרך אגב, הלחצן לפתיחת מכסה הדלק נמצא בתא הכפפות”.

זו היתה קדילאק STS, דור ראשון. היתה לה הנעה קדמית. קדילאק ניסו לשחק אותה מודרניים וחסכוניים, אבל זה לא הלך להם. הם חזרו להנעה קדמית וקיוו להתחרות במיטב של גרמניה. אני מדבר עכשיו על CTS. לא משנה. זה לא הסיפור. הסיפור הוא SRX, הג’יפון של קדילאק, האח הקטן של הראפר-מוביל, אסקלייד, שבחנתי בעבר ויצאתי מזועזע.

SRX נולד ב-2004. כמה יחידות הסתננו לישראל ביבוא אישי. היבוא הרשמי התחיל רק השנה. מדובר כבר בדור השני של כלי הרכב.

מה צריך לדעת על SRX? הוא חתיך. שפת העיצוב הזוויתית של קדילאק עובדת כאן היטב, והאפקט על הכביש ניכר. קדילאק SRX היא מכונית שמפנים לה דרך, נותנים לה כבוד. אולי זה גם בזכות פנסי הקסנון שיוצרים אור לבן בוהק.

לקחתי אותה לירושלים ולעוד כמה מקומות. אז ככה: הפלסטיקה ממש סבבה. סוף סוף, ברוך השם, מכונית אמריקאית עם ידיות, כפתורים, מתגים ומנופים שעובדים נקי וחלק. ועוד הפתעה לטובה: מערכת המתלים. הקדי הזאת לא קופצת מדי, לא רופסת מדי. היא מתמודדת היטב אפילו עם הכבישים שלנו.

לפני פרק הבעיות של המכונית אני חייב לדווח על המחירים והאבזורים. SRX משווקת בישראל עם מנוע בנזין שישה צילנדים בנפח 3.0 ליטרים בשתי רמות אבזור. הראשונה נקראת Luxury ומחירה הוא 329 אלף שקל. השנייה היא Primium ומחירה הוא 379 אלף שקל.

נהגתי בפרימיום. זה אומר שהייתי עטוף במיליון רמקולים משובחים, ישוב בתוך מושבים מתכווננים חשמלית עם זיכרון ומרופדים בריפוד עור עם תפרים צרפתיים. אין לי מושג מה זה אומר. הפרימיום כוללת גם תאורה לספי הדלתות (חיוני. לפחות בריביירה), תא כפפות דו מפלסי עם קירור (!), מערכת מולטימדיה עם כונן קשיח שאפשר להעתיק אליו עשרות ומאות פלייליסטים. יש עוד גאדג’טים, אבל נגמרה לי הסבלנות.

אני עובר למנוע. SRX, אפילו בארה”ב, כבר לא נמכרת עם V8. נגמרו הימים האלה, אפילו אצל קדילאק (בדגם הזה). מה שאנחנו מקבלים כאן הוא V6 שלושה ליטרים, 265 סוסים, 31 קג”מים. וזה בסדר. אין תלונות. אבל מי שיחפש כאן מטוס על קולי לא ימצא.

אה, כן, המנוע הזה הוא גם שתיין. אם תנהגו בעיקר בעיר או אם אתם עצבניים לאחרונה תגלו שהוא שותה אחד לחמש. 5 ק”מ לליטר. לא נעים.

פידבק רך ועמום

זה ארבע על ארבע, אז מה לגבי נסיעת שטח? תשכחו מזה. האוטו הזה נמוך מאוד. מסיט הרוח התחתון הקדמי נמוך יותר מרוב המדרכות. אפשר לנסוע בו בדרכי עפר אבל רק בכאלה שמתאימות גם למאזדה3. והכוונה היא למאזדה3 בבעלות פרטית ולא למאזדה3 ליסינג, שיש לה בוודאי יכולת עבירות טובה יותר מזו של הקדילאק.

התרשמתי מהגימור ומהמתלים, התאכזבתי מתגובת הדוושות. הלחיצה על דוושת התאוצה מניבה פידבק רך ועמום. זה בדיוק ההפך מהדוושה הפריכה שתמצאו בב.מ.וו X3. כנ”ל לגבי הבלם. חבל.

התנהגות הכביש, למרות המתלים המוצלחים, חדה. SRX פחות ספורטיבית מאאודי Q5. מצאתי גם שמושב הנהג, למרות התפרים הצרפתיים, אינו נוח. לטעמי.

הגענו לסיכום. שיפור עצום לעומת אסקלייד, עדיין בנחיתות הנדסית לעומת תוצרת גרמניה. מתאימה למי שמחפש דיל של אבזור, הופעה ומחיר.

בעד: רושם, אבזור, מתלים.

נגד: צריכת דלק.

שורה תחתונה: דיל של רושם ואבזור.

קדילאק SRX – מפרט טכני

גרסה: premium

נפח תא מטען: 843 ליטר (1,730 ליטר בקיפול מושבים)

מנוע: בנזין, שש בוכנות בתצורת V, נפח 3,000 סמ”ק

הספק מרבי: 265 כ”ס ב-6,950 סל”ד

מומנט מרבי: 30.9 קג”מ ב-5,100 סל”ד

מידות צמיגים: 235/55 R20

גובה: 166 ס”מ

בסיס גלגלים: 280.5 ס”מ

אורך: 483 ס”מ

רוחב: 191 ס”מ משקל עצמי: 1,981 ק”ג

תצורה: כביש-שטח, חמש דלתות, חמישה מושבים

הנעה ותמסורת: כפולה קבועה, תיבה אוטומטית בת שישה יחסי העברה ואפשרות לתפעול ידני

תאוצה ל-100 קמ”ש: ב-8.5 שניות

צריכת דלק: נתוני מעבדה – 8.5 ק”מ לליטר

קבוצת זיהום: 15

בטיחות: שש כריות אוויר, ABS, בקרת יציבות אלקטרונית, עדיין לא נבדקה במבחני הריסוק של EuroNCAP

שנת השקה: 2010

מחיר: 379 אלף שקל

אבזור סטנדרטי: מערכת מולטימדיה מקורית הכוללת מסך מגע, חישוקים קלים, חיישני גשם ותאורה, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים (כולל מצלמת רוורס)