קאדילק XT5 – מבחן דרכים

קאדילק XT5 הוא פרשנות אמריקאית לקרוסאוברים היוקרתיים, למיטיבי שיוט


מאת: אורון טל, 07/03/2017

צילום: אורון טל, רן נודלמן

קאדילק XT5 מושך מבטים. בכל זאת, מדובר בקרוסאובר גדול, בסדר גודל של ב.מ.וו X5 ואודי Q7. רק שהוא נראה מוחצן ואמריקאי, כמו קאדילק SRX, אותו הוא מחליף. אבל לפי מבטי התמיהה של עוברי האורח, ניכר שאני לא קשור למכונית הזאת. אולי כי אני צעיר מדי בשבילה.
זה מתיישב בסתירה עם העובדה שקאדילק מחפשת את הלקוח הצעיר. מאז שנת 2015 קאדילק מחזרת אחר הניו-יורקר הבורגני הדינמי על חשבון הטקסני השמרן. המגמה הזאת ברורה. הם העבירו את המטה מדטרויט לניו-יורק, בפרסומות שלהם מופיעים צעירים ופחות מבוגרים, יותר נשים, יותר אפרו-אמריקאים, יותר אסיאתים. נו, הבנתם. ניו-אייג’ בוהמייני שכזה. אנחנו בעד.

הנמכר ביותר
אלא שקאדילק XT5, נראה קצת גדול על צעירים. הוא מיועד למשפחות שצריכות מרחבים ופינוקים. קל לדמיין בתוכו אישה קרייריסטית, שלוקחת בבוקר את הילדים לבית הספר וממשיכה לישיבת דירקטוריון. לפיכך, תכננו בקאדילק את דגם ה-XT5 על גרסה מוגדלת של פלטפורמת שברולט אימפלה וביואיק לה-קרוס. המשמעות היא הנעה קדמית עם אופציה לשתול ברכב הנעה כפולה (כמו ברכב המבחן). אין שום קשר לשלדות ההנעה האחורית המושחזות של קאדילק CTS, ATS ו-CT6.
וכן, זה האוטו הנמכר ביותר של קאדילק בארץ ובעולם. לכן ברורה חשיבותו ליבואן, שמציע אותו בארץ עם מנוע אחד בשני מפרטים: לקצ’רי ב- 334,900 שקלים ופרימיום כפולת הנעה ב-389,900 שקלים. זה האחרון, הוא גם רכב המבחן שלנו. נתפנק.

גנגסטר בחליפה
קאדילק XT5 רוצה להיות מעודן ורוב הזמן זה מצליח לו. הוא אפילו נראה שיקי במידה. העיצוב מלוטש ויחידות התאורה האנכיות והצרות, מוסיפות נופך מסתורי. אבל לא ניתן לטעות ולחשוב שזהו רכב אירופאי. הוא נראה גדול ולא הכי דינמי. אין בו את הפיסול של אודי או ב.מ.וו והאמת, הוא לא צריך את זה.XT5 לא חייב לאף אחד כלום, כי אף אחד לא מתעסק עם קאדילק. וכמו קאדילק, נפלט לו מדיי פעם מבטא אמריקאי, אבל לא דרומי. זה יותר בסגנון של הארלם, טיפה גנגסטרי. חשוך כמו השמשות שלו, וקשוח כמו חיתוכי הגוף שלו. XT5 לא מתבייש במה שהוא. ריספקט.
נגיעה בדלת והקאדילק מזהה אותי (כניסה והתנעה ללא מפתח). תאורה בידיות הדלתות, בצדי הרכב, מלפנים ומאחור ובתא הנוסעים. הנה לכם עוד קטע אמריקאי – הם אוהבים מגדלורים על גלגלים. המון תאורה, מלא לדים. יש תאורת אווירה כחולה בדלתות ובין המושבים, מעל הרגליים, ומעל הראשים. וכל האור הזה משתלב יפה עם הדיפונים והריפודים הבהירים מעור. איפה שלא תמצאו פלסטיק איכותי, תמצאו עור עם תפרים. הכל נראה עשיר וכמו מבחוץ גם בפנים מפגין העיצוב את נימוסיו האמריקאים. קוים ישרים ונקיים, צגים גדולים ונדיבים, שפע מקום ואבזור. רכב המבחן הגיע עם מושבים מחוממים ומאווררים עם כיוון חשמלי, חימום להגה ומערכת מולטימדיה סטנדרטית מסוג Cue של קאדילק עם מסך מגע 8 אינץ’. זאת האחרונה בעלת איכות שמע מעולה דרך 14 רמקולים של BOSE (בדגם הבסיס תקבלו 8 רמקולים).
מאחור אפשר להושיב שלושה סוכני שב”כ בכיף, שייהנו מאזור מיזוג אוויר משלהם. בתא המטען הענק יש מעין גדר תיחום הנעה על מסילה, להפרדה בין חפצים. נצא לדרך.

קאדילק XT5 חוות דעת

שוט מהר, או טוס נמוך
ה-V6 מגרגר לו בחרישיות אמריקאית ותיבת 8 הילוכים נפלאה מזרימה בהרמוניה את המומנט לכביש. קאדילק XT5 הוא רכב אדיש וקר עם המון פאסון. הוא מתגלגל לו באלגנטיות וברכות על הכביש. יש לו מסה. עכשיו ברור יותר מתמיד הקשר עם פלטפורמת האימפלה והלה-קרוס. אין לו את החדות של CTS ו-ATS והוא לא צריך את זה. הקטע כאן הוא להתענג על השיוט ולשמור על קור רוח. כי ברגע שחוטפים קריזה ובועטים בגז, חולפים רק כמה שברירי שניה עד שיחידת הכוח תבעט אתכם בחזרה קדימה. היא תעשה את זה בשאגת V6 אטמוספרית מרתיחת דם. המנוע בעל נפח 3.6 ליטרים מצויד בהזרקה ישירה ו-310 כ”ס ב-6,700 סל”ד גבוהים למדי. שיא המומנט, 37.6 קג”מ, מגיע ב-5,000 סל”ד גבוהים גם הם ולא הכי אמריקאים. אין כאן טורבו או דיזל והמנוע מקבל את הדחף שלו במעלה הסל”ד. אבל לא חסר לו כוח. רוב הזמן הרכב הזה מרגיש גדול על ארצנו הקטנטונת ומבצע עקיפות בעלייה באדישות ממכרת. כאשר משייטים, עובר המנוע למצב חסכוני ומפעיל ארבעה צילינדרים בלבד (יש חיווי בלוח המחוונים).

חוות דעת קאדילק XT5

אם כבר התלהבתם מהמנוע, אולי זה המקום לציין שהמתלים הרכים, ההיגוי והבלמים לא ממש מכוילים לנהיגה ספורטיבית. זאת קאדילק חדשה, אבל בכל זאת, היא עדיין רוכנת ונמרחת בסיבובים. הבלמים חזקים אך חסרי נשיכה ראשונית וההגה בעל משקל ותחושה מלאכותיים. תלחצו אותה לפינה בפנייה והיא תרחיב קשת בסרבול אופייני. תרפו באגרסיביות והיא תתהדק. אם תקשיחו את המתלים (בגרסה היקרה), תקבלו אוטו סתם נוקשה ולא נוח. זה לא יהפוך אותו לספורטיבי.
וטוב שכך. עם תנוחת נהיגה גבוהה שכזו ועל מושבים רחבים וחסרי תמיכה, אנחנו לא מחפשים לתקוף פניות. שוטו לכם במהירות גבוהה ותנו לבקרת השיוט האדפטיבית (בגרסה היקרה) לעשות לכם את העבודה. רק שימו עליה עין, היא נוטה להבהיל בתגובה מאוחרת להאטה. ושוב, אל תתפתו למצב ספורט, גם אם הרכב קצת מרגיש חסר ריסון זעזועים בנהיגה מהירה. כי ברגע שתעשו זאת, תאבדו את הקסם של החלקות והנימוחות המרגיעים. אלו מאפשרים לו לגמוע מרחקים במהירות חסרת מאמץ.
בתום נסיעת המבחן, חרף הרגל הכבדה, מחשב הדרך הראה על 9.7 ק”מ לליטר – תוצאה לא רעה בכלל לרכב כזה.

קאדילק XT5 מחיר

מחזירים את השלט
קצת קשה להיפרד מרכב תענוגות שכזה. גם אם חסר בו הטמפרמנט של אוטו ספורט, יש לו ים של אופי. קאדילק XT5 מלא בפאסון ועוצמה והוא נהדר לכיסוח מרחקים ארוכים. מחירו נמוך משמעותית משל ב.מ.וו X5 ואודי Q7, אפילו בגרסת PREMIUM של רכב המבחן. למרות שאין לו התחכום של מתחריו האירופאים, הוא מציע חבילה של פאר ורכות נוסח אמריקה, בתוספת ההכרחית בימינו של ליטוש והידוק.
לקריאה נוספת >> חוות דעת קאדילק XT5

קאדילק XT5 – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 2.0 ל' טורבו, פרימיום לקצ'רי
מחיר: 329,990 שקל
שנת מודל: 2020
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית, 9 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 4 בוכנות
נפח: 1,998 סמ"ק
הספק מירבי: 237 כ"ס ב-5,000 סל"ד
מומנט מירבי: 37.3 קג"מ ב- 1,500-4,000 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: - קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: - שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: - ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: - ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 7
בקרת יציבות אלקטרונית: יש

מימדים:

אורך: 481.6 ס"מ
רוחב: 190.2 ס"מ
גובה: 167.9 ס"מ
בסיס גלגלים: 285.8 ס"מ
משקל עצמי: 1,841 ק"ג
מידות צמיגים: 235/65/18
נפח תא מטען: 850 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,784 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית של קאדילאק ('CUE') עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', מערכת שמע משודרגת של BOSE  עם 14 רמקולים, עם נטרול רעשי רקע, Apple Carplay, AndroidAuto, אפשרות צימוד של 2 מכשירי סלולר במקביל, צימוד NFC, פיקוד קולי, דיבורית בלוטות', 2 חיבורי USB מלפנים (מתוכם אחד מסוג USBc), 2 חיבורי USB מאחור (מתוכם אחד מסוג USBc)  ו-AUX ושליטה מגלגל ההגה.

בתוך הרכב: בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג אוויר לאחור, טעינה אלחוטית לסלולר, מושבי עור, כיוונון חשמלי למושבים קדמים, 2 זיכרונות לכיוון מושב הנהג כולל מראות וגלגל ההגה, חימום ואיוורור למושבים קדמיים, חימום למושבים אחוריים, גלגל הגה מצופה עור מחומם ומתכוונן חשמלית, מפתח חכם לכניסה והתנעה, העברת הילוכים מגלגל ההגה, תאורת אווירה, חיישני תאורה וגשם.

בטיחות: בלימה אוטונומית בחירום (כולל זיהוי הולכי רגל וגם ברוורס), התרעה על סטייה מנתיב, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, תאורה אדפטיבית, ניטור לחץ אוויר בצמיגים.

מחוץ לרכב: חלון שמש פנוראמי, פנסי לד קדמיים, תאורה עוקבת פניה, מראות מתקפלות חשמלית ומחוממות, שמשות אחוריות כהות, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען כולל באמצעות תנועת רגל, ספוילר אחורי, מסילות גג, חיישני חנייה היקפיים, חישוקים קלים.

.