קיה ספורטאז’ דיזל – נהיגה ראשונה

להיט המכירות של קיה בסגמנט ה- SUV עבר שדרוג קל של אמצע החיים, קיבל מנוע דיזל חדש אבל זנח את מנוע ה- 1.6 ל' בנזין הפופולרי


מאת: אלעד שלו, 03/02/2019

לספורטאז’ יש במה להתגאות, 36,000 מסוגו נמכרו בישראל מיום השקתו. הספורטאז’ הוא ה-SUV הנמכר ביותר בישראל בארבע השנים האחרונות. מאז הוצג דגם ה-1.6 ליטר בנזין, עם תג מחיר של משפחתית הספורטאז’ נהפך ללהיט מכירות היסטרי. SUV לכל פועל.

טלקאר, יבואנית קיה בישראל, משיקה בימים אלו את דגמי הספורטאז’ לשנת הדגם 2019, בדומה לאחיו יונדאי טוסון, העדכונים כוללים מתיחת פנים קלה ושינוי בתמהיל המנועים, לספורטאז’ נוסף לראשונה גרסת 1.6 טורבו דיזל עם תיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת 7 הילוכים. אבל יבוא גרסת ה-1.6 ל’ בנזין הפופולרית, במיוחד בציי הרכב הופסק, מכיוון שהיא מוצעת באירופה רק עם תיבה ידנית. כך שגרסת הכניסה של הספורטאז’ תהיה, גרסת הבנזין 2.0 ליטר, 155 כ”ס, עם תיבה אוטומטית 6 הילוכים, ומחירה ברמת הגימור ‘אורבן’ תעמוד על 146,000 שקלים.

קיה ספורטאז' דיזל

צילום: רונן טופלברג

 

עיצוב

השיפורים בעיצוב החיצוני של קיה ספורטאז’ קלים מאוד וכוללים, פגושים קדמיים ואחוריים חדשים וכן פנסים קדמיים ואחוריים בעלי עיצוב חדש. עיצובים חדשים לחישוקי הסגסוגת 16 ו-17 אינץ’ וכן חמישה צבעי מרכב חדשים.

גם תא הנוסעים עבר ריענון קל, גלגל הגה חדש ושינויים בלוח המחוונים, וכן ריפוד חדש בעל שני גוונים, אפור ושחור. סביבת הנהג קצת פחות קודרת עקב שילוב של פלסטיקה בהירה אבל השנים ניכרות בספורטאז’ והוא אינו נראה מודרני כמתחריו הצעירים.

קיה ספורטאז' דיזל

צילום: רונן טופלברג

 

ביצועי מנוע וצריכת דלק

הדבר הראשון ששמים לב כשמניעים את מנוע הדיזל הנמצא בחרטום הספורטאז’ הוא השקט השורר בתא הנוסעים. הקוריאנים הצליחו לייצר מנוע דיזל חרשי וכמעט חסר רעידות. המנוע החדש בהיצע , בנפח 1.6 ל’ בעל גוף אלומיניום להפחתת המשקל , מציע הספק של 136 כ”ס ב 4,000 סל”ד ומומנט של 32.6 קג”מ ב 2,000-2,250 סל”ד ומשולב עם תיבת הילוכים כפולת מצמד עם 7 יחסי העברה. מנוע הדיזל של הספורטאז’ מציע הספק הגבוה במעט ממנוע 1.6 ל’ בנזין היוצא, 136 כ”ס מול 132 כ”ס. עם זאת, מנוע הדיזל מוציא מומנט וזמינות כוח כבר בתחילת הנסיעה, כך שהספורטאז’ מרגיש פחות כבד, אל תצפו לתאוצות שיעיפו לכם את הראש. 11.8 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 180 קמ”ש בהשוואה ל-12.1 שניות ו-170 קמ”ש לגרסת ה-1.6 ל’ בנזין. בסעיף צריכת הדלק הייתה אכזבה אל מול הצהרות היצרן. בנהיגה רגועה לדרום הצלחנו להוציא מהלוגם סולר, 14.5 ק”מ/ליטר, כאשר הנתון המוצהר עמד על 21.3 ק”מ/ליטר.

קיה ספורטאז' דיזל

צילום: רונן טופלברג

 

התנהגות כביש

הספורטאז’ לוגם הסולר מציג יכולת דינאמית עדיפה על מנוע ה-1.6 ל’ בנזין, הוא יותר נמרץ ופעולת המתלים שופרה מאוד. הוא פחות רוכן ומרגיש יותר מהודק. בניסיונות עקיפה, הספורטאז’ לא מצליח לתת תחושה בטוחה. הוא מרגיש כבד וחסר סוסים שיכלו לדחוף אותו. תיבת ההילוכים נעימה יותר מקודמתה, יחסי ההעברה בנהיגה נינוחה טובים אבל כשלוחצים על רגלית הגז הספורטאז’ נכנס להססנות בהעברת ההילוכים.

קיה ספורטאז' דיזל

צילום: רונן טופלברג

סיכום

הספורטאז’ זכה לעמוד על הפודיום כרכב הפנאי שטח מספר 1 בישראל ולא בכדי. הוא הציע חבילה שהתאימה מאוד לצרכן הישראלי. רכב עם מרכב גבוה, אבזור מפנק וחבילת אבזור בטיחותי דינאמי. עם תג מחיר של משפחתית הספורטאז’ קטף את הבכורה בלי הרבה מאמץ. מאז צצו בסגמנט ה- SUV-C לא מעט מתחרים עם נתונים דומים ואפילו יותר ממה שיש לספורטאז’ להציע. גרסת הדיזל מציעה חיסכון לא משמעותי בדלק ועם תג מחיר שקפץ ל-150,000 לא בטוח שהצרכן הישראלי ישחזר את המספרים שכה אהבו לראות בקיה.

 

מפרט טכני: קיה ספורטאז’ 1.6 ל’ דיזל, אוט’, Urban

מנוע: 1,598 סמ”ק / טורבו דיזל
תיבת הילוכים: קדמית / כפולת מצמד 7 הילוכים
הספק מרבי: 136 כ”ס ב-4,000 סל”ד
מומנט מרבי: 32.6 קג”מ ב-2,000 סל”ד
תאוצה 0-100: 11.8 שניות
מהירות מרבית: 180 קמ”ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן): 21.2 ק”מ לליטר
אורך:    448.5 ס”מ
רוחב:    185.5 ס”מ
גובה:    164.5 ס”מ
בסיס גלגלים:     267 ס”מ
משקל:   1,605 ק”ג
נפח תא מטען     467 ליטר
מחיר:    150 אלף שקל