שברולט טראוורס – מבחן דרכים

שברולט טראוורס הוא קרוסאובר עצום מימדים, מאובזר וחזק. צריכת הדלק לא מרשימה והוא חסר עידון אבל מה זה משנה אם הילדים מרוצים?


מאת: יואב קווה, 02/07/2009
שברולט טראוורס
שברולט טראוורס
שברולט טראוורס
שברולט טראוורס
שברולט טראוורס
שברולט טראוורס
 
 

צילום: אוריאל כהן

“אבא, הבאת אוטו חדש?”

“כן”.

“יש לו ?DVD”

“כן”.

“יש!!!”

הקריטריונים של הילדים פשוטים: מכונית טובה = מכונית עם DVD. חלון שמש בגג מוסיף נקודות גם הוא. שורת מושבים שלישית – מצוין. גימיקים חשמליים – נהדר. אין פלא, אם כך, שההתלהבות משברולט טראוורס היתה עצומה.

יש שם DVD, שני חלונות שמש, שמונה מושבים ודלת תא מטען שנפתחת ואפילו נסגרת בלחיצת כפתור שלט רחוק. טראוורס היא מובילת ילדים מושלמת. אז מה אם צריכת הדלק היא 5 ק”מ לליטר?

שברולט טראוורס צילום מלפנים

תסתכלו על שברולט טראוורס ותבינו למה ג’נרל מוטורס פשטה את הרגל. טראוורס היא מכונית ענק: אורך 5.2 מטרים, רוחב 2.0 מטרים, בסיס גלגלים 3.0 מטרים, גובה 1.8 מטרים, משקל 2.2 טונות. גם המנוע מכובד: 3.6 V6 ליטרים, 288 כוחות סוס וההנעה היא לכל הגלגלים. הנתונים האלה דומים מאוד לאלה של אאודי Q7, רכב הכביש־שטח הבכיר של היצרן הגרמני. עכשיו תסתכלו על המחירים: שברולט טראוורס עולה 290 אלף שקל. אאודי Q7, בגרסת 3.6 ליטרים, עולה כמעט כפול – 478 אלף שקל.

אז נכון שהתדמית של שברולט נחותה משל אאודי. אבל אולי מסתתרת כאן מציאה אמיתית. למה לא לקנות שברולט טראוורס בחצי מחיר? או במלים אחרות, האם הצרות של ג’נרל מוטורס משחקות דווקא לטובת הצרכנים?

ענקית אבל לא רואים

“אבא?!”

“מה?”

“ה– DVD לא עובד”.

“תלחץ שם על השלט”.

“לחצתי כבר על כל הכפתורים”.

“תנסה שוב”.

“האוטו הזה לא שווה כלום”.

שברולט טראוורס היא מכונית ענקית ממדים, אבל למרבה המזל היא לא נראה כזאת. עיצוב בסגנון קרוס־אובר חצי ספורטיווי, כמו הקו המשופע של החלון האחורי, מצליח לטשטש את הגודל. בתוך הטראוורס יש מקום לשמונה נוסעים: שניים בשורה הראשונה, שלושה באמצעית, שלושה באחורית. הביאו בחשבון שני דברים: השורה השלישית מתאימה לשלושה ילדים או לשני מבוגרים בלבד, תא המטען הנותר הוא לא ענק.

ועדיין. עדיין מדובר במכונית מרווחת ביותר, שמתאימה למשפחות בתנועה. אז העמסנו את הילדים ויצאנו לדרך.

שברולט טראוורס צילום צד

הברקסים לא נושכים

“אבא?!”

“מה?”

“מה תקנה לי?”

“כלום. אנחנו לא עוצרים”.

“אבל אני רעבה”.

“רעבה למה?”

“לארטיק שוקולד”.

לטראוורס יש עיצוב מוצלח וחישוקי 20 אינץ’ נהדרים, אבל בלמים לא מוצלחים. זה לא שהאוטו לא עוצר – אבל הברקסים לא נושכים. משהו שם למטה לא חד ונחוש כמו שצריך. יש לי גם תלונה לגבי המנוע: זה לא שהוא לא מושך את האוטו. דווקא הביצועים טובים מאוד (286 כ”ס, 37 קג”מ). זה חוסר הליטוש. הקיק־דאון פראי וגס, והמיני־ואן הארוך מזנק קדימה כאילו קיבל בעיטה מפתיעה. ועוד דבר אחד קטן: בזמן נסיעה לא שומעים את התקתוק של המאותתים. הצליל שלהם פשוט נבלע ונעלם. סתם משהו קטן.

שברולט טראוורס צילום מאחור

איפה היד של הבכור?

“אבא?!”

“מה?”

“אני לא מוצא את כפתור ההשמדה העצמית”.

“חפש שם למטה”.

הנסיעה המשפחתית מתארכת. הילדים כבר מנומנמים. הבכור הכניס את היד לתא האכסון, שנמצא בין המושבים הקדמיים. היד שלו נבלעה שם כליל. לא עד המרפק, עד הכתף. טראוורס גדושה בתאי אכסון ובהפתעות(מצלמת רוורס היא כבר לא הפתעה).

על נסיעת שטח ויתרנו. נכון שיש לה מערכת הנעה 4X4 , אבל היא מתאימה מקסימום לדרכי עפר שטובות לכל מאזדה 3 מליסינג.

שברולט טראוורס היא לא שיא הליטוש והטכנולוגיה, אבל זאת מכונית נוחה, מעוצבת היטב, מרווחת מאוד, מאובזרת למופת ושקטה למדי. כמובן שהשורה התחתונה בסיפור היא המחיר. הגרסה הבסיסית של טראוורס, עם הנעה 2X4, עולה 255 אלף שקל. בסכום הזה אפשר לקנות רק ג’יפון שדוף, כמו הגרסה הבכירה של מיצובישי אאוטלנדר או הונדה CRV . 

טראוורס מציעה הרבה יותר מנוע, אבזור, שטח פח ונוכחות לשקל. וכל עוד ברק אובמה מנשים את ג’נרל מוטורס, אפשר לקבוע שיש כאן תמורה טובה לכסף.

לקריאה נוספת >> שברולט טראוורס חוות דעת