שברולט קפטיבה – מבחן דרכים

כשנוהגים בשברולט קפטיבה בקצב סביר, היא נעימה. כשלוחצים עליה חזק, מתחרטים מהר מאוד


מאת: יואב קווה, 14/07/2011
שברולט קפיטבה
שברולט קפיטבה
שברולט קפיטבה
שברולט קפיטבה
 
 

צילום: גלעד ארצי

שברולט קפטיבה. שברולט קוריאה. עד היום התאכזבתי מהן. ויואנט, אופטרה, אבאו, אפיקה ואתם יודעים מה, גם קרוז. מכוניות לא מבריקות. הקוריאה שלהן היא לא הקוריאה של יונדאי וקיה.

הקפטיבה הראשונה הופיעה ב-2006. לקחתי אותה למבחן השוואתי ושיסיתי בה את יונדאי סנטה פה. זה מה שיצא: “קפטיבה מעניקה תחושה של מכונית זולה ומיושנת”. הסנטה פה, כמעט מיותר לציין, ניצחה במבחן.

ועכשיו קפטיבה החדשה. מה מחכה לי?

לטענת היבואן וחוברת הכרומו שהדפיס, מדובר ב”שילוב מנצח של עוצמה ועיצוב”. וגם ב”מרחב פנימי נדיב, הכולל שבעה מקומות ישיבה, שמבטיחים לך ולמשפחתך הפתעה נעימה וחוויה מרגשת בכל יום ובכל דרך”. נו, באמת. למה לא לכתוב “הקפטיבה הקודמת היתה ככה ככה, אבל עברו מאז חמש שנים, השתדלנו, התאמצנו ויצאה לנו מכונית הרבה יותר טובה. בואו לנסות!”.

לא חיית שטח

מכונית המבחן שהתייצבה אצלי היא גרסת הדיזל של הקפטיבה – 219 אלף שקל.

שרקתי לילדים. “אפשר לשבת בבגאז’!”, הם צווחו באושר והתנפלו על הספסל השלישי, זה שלא משאיר שום בגאז’ ומשאיר אותי דואג מפני התנגשות מאחור – מתי יתחילו לבחון במבחני הריסוק תאונות חזית-אחור?

אני נוהג לשטח. יער בן שמן. לא מעלה זיק, כולה בן שמן מלמטה. נשמעים קולות לא נעימים. הקפטיבה משפשפת את הגחון. מהלך המתלים קצרצר. הגלגלים מסתחררים. הצמיגים עשויים גומי של ג’ובניקים. בקרת המשיכה לא מתפקדת, והמכונית פחות או יותר נתקעת.

שברולט קפיטבה צילום צד

צריך לחזור דחוף לעיר, או מקסימום לאיזו דרך עפר או כביש משובש כמו זה שמוביל מגעש לבני ציון. קחו את הקפטיבה שלכם לשם. היא תודה לכם. רק, בבקשה, אל תיסעו מהר מדי. ולא רק בגלל רוכבות האופניים החמודות שמתאמנות שם בחולצות ורודות ועם משקפי שמש ורודים, אלא בגלל המתלים וההגה. כל עוד נוהגים בקפטיבה בקצב סביר, היא נוחה, ידידותית ונעימה. ברגע שלוחצים עליה חזק היא נעשית מנותקת ומעורפלת.

דיזל מעודן

אז האם קפטיבה 2011 היא זבל של מכונית? לא, ממש לא. לדעתי, מדובר במכונית המוצלחת ביותר שיצאה משערי שברולט קוריאה עד היום.

קפטיבה 2011 מציעה איכות גימור טובה לאין שיעור מזו של קפטיבה 2006. קפטיבה 2011 היא מכונת נעימה. העיצוב תופס את העין. שורת המושבים השלישית היא יתרון שלא קיים אצל כל המתחרות. ומנוע הדיזל – שכחתי להזכיר אותו עד עכשיו – טוב מאוד. יש אמנם שיהוי קל עד שהכוח זורם, אבל בסך הכל מדובר בדיזל חזק, חלק ושקט. הדיזל של הקפטיבה מעודן הרבה יותר מזה של ג’יפים נחשבים, כולל טויוטה לנדקרוזר ומיצובישי פאג’רו.

בעד: מכונית נעימה לכביש, מנוע דיזל מוצלח

נגד: גרועה בשטח

שורה תחתונה: צעד גדול לשברולט קוריאה, צעד קטן לאנושות

 שברולט קפיטבה צילום מאחור

שברולט קאפטיבה – מפרט טכני

מנוע: דיזל טורבו, ארבע בוכנות, נפח 2,231 סמ”ק 

הספק מרבי: 163 כ”ס ב-3,800 סל”ד

מומנט מרבי: 35 קג”מ ב-2,000 סל”ד

צמיגים: 235/55 R18

גובה: 172 ס”מ

בסיס גלגלים: 270 ס”מ

אורך: 463 ס”מ

רוחב: 185 ס”מ 

משקל עצמי: 1,603 ק”ג

תצורה: חמש דלתות, 5+2 מקומות ישיבה 

הנעה ותמסורת: 4X4, תיבת הילוכים אוטומטית בת שישה הילוכים 

ביצועים: מהירות מרבית – 182 קמ”ש, תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש – 12 שניות 

צריכת דלק: נתוני מעבדה – 13 ק”מ לליטר, נתוני מבחן – 8 ק”מ לליטר 

קבוצת זיהום: 15 

בטיחות: שש כריות אוויר, ABS, בקרת יציבות אלקטרונית, עדיין לא נבחנה במבחני הריסוק של EuroNCAP 

שנת השקה: 2010 

מחיר: 219 אלף שקל

אבזור סטנדרטי: חישוקי אלומיניום, מסילות גג, חיישני חנייה, בלם יד אלקטרוני, מערכת בקרה ירידה במדרון, ריפוד עור משולב בד, מושב נהג מתכוונן חשמלית