MG ZS EV: צועד בראש המהפכה החשמלית שבדרך

MG מנסה לחדור לשווקי מערב אירופה עם דגם חשמלי ראשון של המותג הסיני, וזה שצועד בראש המהפכה החשמלית שבדרך


מאת: יואב קווה, 21/07/2020

MG ZS EV

ZS מסמל התחדשות בכל כך הרבה מובנים: הוא קרוסאובר ראשון לחברת MG, קרוסאובר ראשון לחברת האם הסינית "SAIC", ישראל היא המדינה הראשונה שבה משווק הדגם עם הגה בצד שמאל (לפני כן שווק רק בסין ואח"כ בבריטניה), ומעל הכל – זהו דגם ראשון מיני רבים, איתו תנסה MG לחדור לשווקי מערב אירופה. לכן זה רק טבעי שזה גם יהיה הדגם החשמלי הראשון של MG, וזה שצועד בראש המהפכה החשמלית שבדרך.

וזו מהפכה בלתי מתפשרת שמתחילה ברמת בטיחות. ZS החשמלית קיבלה את הציון הגבוה ביותר של 5 כוכבי בטיחות מטעם ארגון הבטיחות האירופאי EuroNCAP. ציון גבוה שהושג בין היתר בזכות תוספת של מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות. בלימה אוטונומית בחירום (עד 150 קמ"ש כולל זיהוי הולכי רגל), התרעה ותיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב ומעקב אחרי הרכב מלפנים גם בפקקים, תאורה אדפטיבית (מעבר אוטומטי בין אורות גבוהים "לרגילים") וזיהוי שלטי מהירות. רמת הגימור הגבוהה, "NET-UP S", עוד מוסיפה התרעה על רכב ב"שטח מת" ותנועה חוצה מאחור. זו רשימה מאוד מכובדת שהופכת את הקרוסאובר החדש של MG, למתאים גם להתנהלות משפחתית.

MG ZS EV

במחשבה על אותה משפחה מטיילת, וכדי לשמור על נפח תא מטען גדול של 448 ליטר, סוללות המכונית מוקמו מתחת לרצפה. אלה סוללות ליתיום-יון בקיבולת של 45.6 קילוואט/שעה שמספקים טווח נסיעה של 263 ק"מ (בהתאם לתקן החדש WLTP). משך הטעינה משקע ייעודי של 7 קילוואט/ שעה ב-32 אמפר, יעמוד על 6.5 שעות ובעמדת טעינה מהירה (50 קילוואט/שעה) ועד ל-80% מהסוללה בחצי שעה.

מלפנים שוכן מנוע יעיל שלא פולטת מזהמים. זהו מנוע חשמלי שמייצר 143 כ"ס מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות ומטפס עד מהירות מרבית של 140 קמ"ש. ועם נתונים שכאלה אין לו שום רגשי נחיתות ביחס לקצב התנועה. לחיצה על הדוושה והתאוצה הראשונית מאוד חזקה, ודומה לזו של משפחתית זריזה. גם תאוצות הביניים בנסיעה על כביש מהיר או הררי, מהירות עם תגובה מיידית ללחיצות על הדוושה. מתרגלים מהר מאוד לתענוג המהיר הזה. בדיוק כמו שמתרגלים לשקט ללא מנוע רוטן, בדיוק כמו שמתרגלים לשלם פחות עבור אחזקת הרכב עצמו. עלות הטעינה ממצבר ריק לחלוטין למצבר מלא, עומדת על פחות מ-30 שקלים במחירי החשמל הנוכחיים. זה בערך חמישית ממחיר הדלק אותו הייתה צורכת מכונית רגילה. וזה הבדל מהותי. אם לרגע נתרגם את זה למרחק, אז כל 10,000 ק"מ נחסוך בגרסה החשמלית, 3,400 שקלים. זה המון וזה לא נגמר שם. כיוון שאין שמנים, רצועות ושאר חלקים הזקוקים לטיפול שוטף, שגרת הטיפולים תשתנה ובעיקר תוזל למאות בודדות במקום כמה אלפים. על פי תחשיב עלויות האחזקה ל-4 שנים, כולל צמיגים, מגבים ומצבר, מדובר בהוצאה של 4,000 שקלים בלבד.

MG ZS EV

נקודת האיזון בין מחיר רכישת ואחזקת MG ZS-EV ביחס לחלופה משפחתית אחרת, מעולם לא היתה נמוכה יותר. וזה עוד לפני שלוקחים בחשבון את האחריות המורחבת ל-5 שנים או 150,000 ק"מ לרכב ו-8 שנים או 150,000 ק"מ לסוללות.

לדף הדגם >> MG ZS